#26 Skrevet Februar 25, 2012 Jeg har ikke stabstag bak, og jeg har byttet camberstag! kan ikke tro det er noe annet enn disse foringene. fikk ikke annmerkning på eu kontroll, men verkstedet kunne ikke tro det var noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Februar 25, 2012 Når det gjelder parkbrems er det er veldig viktig at calipperne bak returnere HELT tilbake. Hvis de ikke returnere helt så funker ikke selvjusteringen Justerer man bare på vaieren under så blir det bare værre og værre og det blir bare fyllt opp mere væske i calipperen og vaieren blir slakkere og slakkere og det kan resultere til lavere pedal også. Dette kan også forårsake til at skivene ruster fortere pga dårliger eller tregere bremsetrykk bak pga calipper ikke får etterjustert stemplene. Bytter man vaiere så må man passe på at det så vidt er litt slakke på hånbrekket. Da returnere kalipperne og etterjusteringen fungere. Evnt grunnen til at vaieren ikke returnere er pga 2 ting. Enter gåen vaiere. Rust i strømpa eller rusten calipper. Rusten calipper er stort sett mulig å fikse. Akselen som vaieren trekker i har lett for å ruste slik at det går tungt i foringen som gjøre at den ikke vil returnere. Det sitter en bolt med 10mm hode som man kan løsnes ved å trekke ut akselen 3-5mm. IKKE mere. Da ramler den ut inni og du må opp med hele calipperen for å få dette på plass igjen. Bruk smergelpapir og puss akselen som går inn i calipperen og smør med kobberfett. Jeg hadde disse probleme for mange år siden på min S6 men fikk tips om dette og har ikke hatt problem med retur av denne hendelen. Hadde også problem med rust på skiver bak på en -90 Audi 100, men etter at selvjusteringen ble ordnet forsvant rusten på skivene. Men byttet de allikevel og rust var aldri noe tema lenger. Mange som slurver med dette. Husk å bruke håndbrekket så mye som mulig i og med at det er denne bevegelsen som etterjusterer stemplene Dette gjelder bare calippere til C4 og eldre. Type44 er like med mulig type 43 er annerledes. Fra C5, A4 og A8 har en annen løsning på dette som ikke er så lett og fikse. Der er det som regel bytte av calipper eneste som hjelper. Bare et tips der altså :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Februar 28, 2012 Itilfelle flere skulle få dette problemet mitt så poster jeg like godt løsningen min her! Dette gjelder da dunkelyd i bakstillinga. Foringer, fremre feste på bærearm bak. Delenr på foringene jeg brukte er : 443 511 247D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...