Hvilken dekk bør jeg velge??

Anbefalte innlegg

Skal ha nye dekk til s2'n. Blir 225/35.18 bak og 215/35.18 foran.

Men lurer fælt på hvordan dekk jeg skal velge. Alle har jo forskjellige erfaringer med alt!!??

Jeg vil at det skal sitte godt på tørt og vått føre. Lurte litt på nankang pga pris og ser mange bruker de, men hørt at de ikke er veldig imponerende på vått føre. Men også sett på Falken og Yokohama, men da begynner jo prisen å stige. Men man må jo betale for kvalitet;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredstein Sessanta ultrac er en av det aller beste dekkene på vått føre å dem sitter som klister på tørt også! jeg ville anbefalt det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan anbefale Toyo Proxes T1R.. supre dekk på både tørt å vått!

 

Har dog nankang på den andre bilen min, og de er livsfarlige på vått føre, tar ikke unna vann i det hele tatt, men de er helt ok på tørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toyo T1-R får min stemme også, uten at jeg kan sammenligne med det dekket Bård anbefalte;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bare gode erfaringer med Dunlop sport max. Både på tørt å vått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Falken FK-452?

Står at de ha XL felgbeskyttelse, ser det dumt ut når det blir strekk på dekka?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt på di falken dekka og synes di fungerte meget bra både på tørt og vått føre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ha nye dekk til s2'n. Blir 225/35.18 bak og 215/35.18 foran.

Men lurer fælt på hvordan dekk jeg skal velge. Alle har jo forskjellige erfaringer med alt!!??

Jeg vil at det skal sitte godt på tørt og vått føre. Lurte litt på nankang pga pris og ser mange bruker de, men hørt at de ikke er veldig imponerende på vått føre. Men også sett på Falken og Yokohama, men da begynner jo prisen å stige. Men man må jo betale for kvalitet;)

 

Falken FK452 er vel som et billigmerke å regne ift Yokohama og de andre "kjente" merkene, men jeg tror både Vredestein, Kumho og Falken er gode dekk å kjøre på.

 

Ville ikke valgt 215 foran og 225 bak bare fordi du har 0,5 eller 1 tomme forskjell på felgbredden, forskjellen i strekk blir nesten usynlig når man får hjulet innunder skjermen. Velg heller 225 rund baut hvis bakfelgen er 9,5 tommer. 9 tom vil se bra ut med både 215 og 225.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på Michelin Pilot Sport ps2 på RS2en ifjor, og var MEKTIG imponert! Satt som støpt, nesten ikke noe sporing

I år kjører jeg Vredestein Sessanta og er bra skuffet.. Mye mindre grep, samt at de sporer noe inni............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredstein Sessanta ultrac er en av det aller beste dekkene på vått føre å dem sitter som klister på tørt også! jeg ville anbefalt det :)

 

Vredestein Sessanta eller Kumho Ecstsa Ku31 kan jeg trygt anbefale.

Kumho får til bra priser på http://www.dekkonline.com

 

Her har du hvertfall muligheten til å skaffe deg så godt som nye frem dekk: vinke :

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=169652

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falken FK452 er vel som et billigmerke å regne ift Yokohama og de andre "kjente" merkene, men jeg tror både Vredestein, Kumho og Falken er gode dekk å kjøre på.

 

Ville ikke valgt 215 foran og 225 bak bare fordi du har 0,5 eller 1 tomme forskjell på felgbredden, forskjellen i strekk blir nesten usynlig når man får hjulet innunder skjermen. Velg heller 225 rund baut hvis bakfelgen er 9,5 tommer. 9 tom vil se bra ut med både 215 og 225.

 

Takker for svar. Er 8"foran og 10" bak:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jostein, jeg kjøpte jo Heliosene dine og på de satt det Yokohama S-drive. Steinharde dekk med masse dekkstøy. Nå har jeg Pirelli P Nero Zero på de nye hjula og er virkelig fornøyd. Føler at de sitter bedre, er definitivt mykere og har langt mindre dekkstøy. Men dekkstøy er vel kanskje ikke det som bekymrer deg mest...du har jo motor med stor M :)

 

Bare min lille erfaring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jostein, jeg kjøpte jo Heliosene dine og på de satt det Yokohama S-drive. Steinharde dekk med masse dekkstøy. Nå har jeg Pirelli P Nero Zero på de nye hjula og er virkelig fornøyd. Føler at de sitter bedre, er definitivt mykere og har langt mindre dekkstøy. Men dekkstøy er vel kanskje ikke det som bekymrer deg mest...du har jo motor med stor M :)

 

Bare min lille erfaring :)

 

Støy er ikke det jeg tenker mest på, er jo litt støy fra eksos osv. Men nå som det blir full innredning i bilen, blir det jo redusert endel. Så er jo ikke dumt om dekka støyer lite:) Hvor kjøpte du dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine hos Christer på Dekkskift, han har grom maskin til å legge på dekk med som jeg synes er minst like viktig som å spare noen hundrelapper på å kjøpe dekk f.eks på dekkonline, for så å lete etter sjappe som vil (tør) legge de på. Er jo ikke akkurat A4 felger som vi her inne kjører på.. Han har forøvrige knallpriser på dekk synes nå jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har veldig god erfaring med både Pirelli P Zero Nero, Dunlop Sportmaxx og Hankook S1 Evo K107. Gode dekk alle 3.. Unngå billigdekk ihvertfall, spesielt på våt føre er det helt håpløst..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Dunlop sportmaxx et bra alternativ? Finnes i flere varianter ser jeg, hvilket bør jeg velge? Sett på et falken dekk også som har kommet bra ut i tester, kunne det vært et alternativ? Er litt kresen på dekkmønster oxo vettu:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.