#1 Skrevet Juni 18, 2010 Heisann. Bilen står på verksted om dagen etter at elektroden på den ene pluggen hadde falt av. Det som er byttet så langt er: Oljepumpe og oljetrykksventilen Alle ventiler De fant ut i dag også at 1 coil var defekt og førte til dårlig komp på sylinderen. Dette er greit nok... Men på tomgang så fortalte de at den hadde en ganske så høy kaklelyd/tikkelyd. Kan dette ha noe med coilen å gjøre? Noen som har vært borti dette eller vet om noe annet som kan være feilen? - Simen Grasto 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2010 Refererer til tråden eg startet for noen dager siden. Det kan være kamkjedestrammeren som har tatt kveld. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=188921 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2010 Takk skal du ha Martin : ) Passa egentlig godt til min beskrivelse. Men fader a, enda 4000 kr a gitt. Får jo overhalt motor fra sverige for den prisen jeg kommer opp i da:( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2010 Leste også en annen plass nå at dårlig kamkjedestrammer kan komme av for lavt oljetrykk? Oljetrykket mitt har vært alt for høyt fikk jeg høre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2010 for høyt oljetrykk? ;o kan komme tikkelyd av for lite trykk.. mål trykket ditt, skal ligge på 5 bar på 3000 rpm ca minimum tror jeg møller sa. for lite trykk til gi tikkelyd i kjedestrammer ja, men det er en slitedel, ikke umulig at den har tatt kvelden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2010 Når de tok den inn målte de den til 10 bar. Så var for høyt ja. Men oljepumpa er jo som sagt skifta. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2010 okei, vil tro for høyt trykk kan skade enkelte deler, men det gjenstår å se da håper det ordner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 19, 2010 Jeg fikk register havari på min gamle A4,da kjedestrammeren bestemte seg for å ta kveld..Det er ihvertfall billigere å ta det nå,enn å måtte punge ut for en hel toppoverhaling som jeg måtte Men hva med ventilløftere? Coilen i seg selv gir vel ikke lavere kompresjon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2010 Alt av ventiler og ventilløftere er gått over, sjekka og evt. bytta ut. Får ta en telefon i morgen og nevne kamkjedestrammeren for de 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2010 mye jobb å bytte kamkjedestrammeren ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2010 for høyt oljetrykk på 1,8t var vanlig før, de fleste ble utbedret. førte blandt annet til butting og strekkt kjede til kammer pga at kjedestrammer presset for hardt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 20, 2010 Butting ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 20, 2010 mye jobb å bytte kamkjedestrammeren ? Må vel av med toppen. Og det har jeg skjønt er litt jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 20, 2010 du har ikke sjekket at det er magnetventilen til kullfilteret som tikker? Jeg hadde også ganske kraftig tikking, men fant ut at det var dette som tikket. (ligger ved luftfilterboks en plass) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 20, 2010 Denne har jeg hørt har tikket før, men gikk over. Men er nok ikke som på denne måten. Dette er ordentlig klunking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 21, 2010 Er det noe annet enn kamreimstrammeren som kan være grunnen til den høye tikkingen? Det er jo som om det skulle vært en ventilløfter som har tatt kvelden. Selvom den ikke har det Ganske skarp og høy tikking. Antar kamkjedet lager litt mer sånn raslelyd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 22, 2010 Hei. Hvor sitter denne oljetrykksventilen. tror min er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 22, 2010 Hei.Hvor sitter denne oljetrykksventilen. tror min er defekt. reguleringsventilen for oljetrykket sitter i oljepumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 28, 2010 Må vel av med toppen. Og det har jeg skjønt er litt jobb. gammel tråd, men de måtte da vell ikke av med toppen for å bytte strammern? Må av med kammene ja, så litt jobb er det men håper ikke de har tatt seg betalt for å ta av toppen!? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 28, 2010 gammel tråd, men de måtte da vell ikke av med toppen for å bytte strammern? Må av med kammene ja, så litt jobb er det men håper ikke de har tatt seg betalt for å ta av toppen!? 5 bar på 3000 rpm ? har bare 3 bar jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet September 28, 2010 Det hørtes lite ut. Om jeg ikke husker helt feil skal trykket ligge på 2bar på tomgang sånn ca. Ned med bunnpanne, rense oljesil, bytte olje/filter oftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet September 28, 2010 gammel tråd, men de måtte da vell ikke av med toppen for å bytte strammern? Må av med kammene ja, så litt jobb er det men håper ikke de har tatt seg betalt for å ta av toppen!? Nei, de måtte ikke av med toppen Men var hele tiden usikkerhet om de måtte ta av toppen eller ikke for å sjekke om det var noe mer skader. Det med at jeg trodde de måtte ta den av var en missforståelse. Og ble egentlig aldri helt klok på hva de forklarte meg hele tiden. Kamkjedestrammeren sitter vel på baksiden av motorn på en måte? Kamreimstrammeren var det siste som ble byttet. Og da var bilen i orden : ) Jeg fikk avslag på ca. 7 timer hos dem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet September 28, 2010 kamkjedestrammern ligger helt bakerst mot frontruta ja. Den kjedestrammern virker på to måter, ene enden er det en rent mekanisk fjær som holder et "grunnspenn" så i andre enden er den en liten sylinder som presses ut av oljetrykket som holder kjede så stramt som det skal. Rasingen oppstår når enten den sylindern tar kvelden eller bakkelitten (plasten på toppen som kjede ligger mot) er helt nedslitt. Svindyr på verksted den strammern. Koster ca 1200-1300 fra våre venner over dammen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Oktober 1, 2010 Ja. Jeg betalte vel rundt 3000 kr for den mökka. Jeg har jo kjört meg for höyt oljetrykk over lenger tyd. Så da har jo den blit stramma alt for hardt ganske lenge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...