Chip og vedlikehold av 1,9TDI

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en 03 golf TDI1.9 og vurderer å få bilen chippet. Har sett på TSracing eller BSR chip, hvilke av disse er å anbefale? BSR virker veldig seriøse, men TS chippet gir noe mer effekt/moment.

Hva sier dere? TS eller BSR?

Lurer også på vedlikehold av disse motorene, bilen har snart trillet 100 000km og har komplett longlife servicehefte (oljeskift hver 30 000km). Burde jeg fortsette med longlife intervaller? Eller evt bytte olje på egenhånd midt mellom hver service hos VW. Da blir intervallet 15 000km på oljen, tenker i hovedsak på dette i sammenheng med chip.

På forhånd takk!

Mvh Andreas B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder olje så er det beste å kutte ut longlife og bytte til 15K Km/1År intervaller(eller oftere).

Longlife intervall kom kun pga at kunder etterspurte lengere service intervaller og er ikke det optimale,

det står også i instruksjons manualen til motoren at vis man kjører under 15K km i året og/eller små kjører

endel så skal man kutte ut longlife.

Jeg har samme motor bare i en A4,og jeg mener at den også går roligere på vanlig pumpedyse motor olje.

Valget er jo ditt,det koster endel mer å bytte olje ofte da det er tilnærmet lik pris på longlife olje og en god pumpedyse motorolje,men motoren vil være glad for det....;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset!

Da kommer jeg nok til å gå over til non longlife olje som du nevner. Om jeg må bytte litt oftere og det koster litt får heller være. Har hørt at disse motorene ofte spiser kammer og løftere, jeg vil prøve å unngå dette så langt det lar seg gjøre.

Hvilken olje er å anbefale? Pris er uvesentlig, vil ha det beste.

Vil forresten en chip øke faren for havari i topp? eller er det ingen ytterligere belastning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kor mange hk har bilen du har orginalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalt er det 150hk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.