nybygd motor med raslelyd mellom 2-3000omdr

Anbefalte innlegg

Har en nybygd motor,men har en rar raslelyd på 2000-3000 omdr.

Aner ikke om dette kan vere noe i bunndelen,kan se bort i fra at det er toppen,for dette er den andre toppen som er bygd for denne motoren.

blokken er nyborret,nye stempel,nye lager,brukte h-profil råder og brukt veiv

Kan man høre tenningsbank på en motor med og uten belastning? kjører med 35grader fortenning og hiddensprut.

Kan det vere oljepumpe?

Kan det vere råde?

Skal prøve og filme ikveld for og gjøre dette enklere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags motor? Virker som litt drøy tenning kanskje, hvis du har hiddensprut kan du vel trekke fra noen grader og se om lyden blir borte.. Er ingen ekspert men på min S2 3B med VEMS så er maks fortenning ca 30 grader foreløpig (kun på lav last ca 50 kPa og fra 3000 rpm og opp), har MYE mindre fortenning på ladetrykk..

NB er ingen ekspert men det er det jeg kjører på foreløpig, uten tenningsbank.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags motor? Virker som litt drøy tenning kanskje, hvis du har hiddensprut kan du vel trekke fra noen grader og se om lyden blir borte.. Er ingen ekspert men på min S2 3B med VEMS så er maks fortenning ca 30 grader foreløpig (kun på lav last ca 50 kPa og fra 3000 rpm og opp), har MYE mindre fortenning på ladetrykk..

NB er ingen ekspert men det er det jeg kjører på foreløpig, uten tenningsbank.

hmm,dette er en 3b motor,prøvde og trekke tilbake 15 grader og lyden vart bedre men ikke borte.

Ista så tok jeg ned bunnpanna og da viser det seg at 2 av rådelagrene har havarert og blitt med rundt.

noen av skålene er det ikke spenn i idet hele tatt..

Så nå må jeg nokk ut med hele motoren og skifte veiv/polere,kjøpe nye lager og kontrollmåle alle rådene og se om di kan brukes opp igjenn :(: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet årsaken til at lagrene raste?

Feil lager, feil moment, montert feil vei, ikke primet oljepumpe....?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan nok tenkes at rådene som har hatt med lagrene rundt må ha litt mer hjelp enn måling ;)

Lykke til, og ikke sett sammen motoren igjen før du kan svare Steinar på årsaken til havariet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet årsaken til at lagrene raste?

Feil lager, feil moment, montert feil vei, ikke primet oljepumpe....?

Aner ikke egentlig, men tviler nesten litt på veiva siden denne sto på bilen min når jeg fikk bøyde råder.Du ser at veiva har blitt litt blå av varme og, tror jeg må sende denne til sliping jeg.

Men hvordan får jeg da tak i overdim lager? og kan di kontrolere rådene for meg?

Sylinder service i trheim gjør vel dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og hva mener du med ikke primet oljepumpe egentlig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.