Hvordan vaske pads, microfiber etc

Anbefalte innlegg

Som topic sier. Bør man vaske pads etter hver gang de er brukt? Hvordan vaske de? I maskin på 60 grader f.eks med vanlig omo colour?

Hva med microfiber kluter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vasker pads for hånd under rennende varmt vann, med Milo eller annen håndsåpe.

MF vasker jeg på 60-90 grader, med eget vaskemiddel for MF. Kan også bruke Milo, men ikke bruk Omo. Eddik som skyllemiddel har jeg og brukt en stund på MF, funker knall.

Påføringspadder som er mettet med voks kan med fordel legges i en lufttett plastpose, så slipper du å mette den med voks hver gang du skal bruke den. Trenger da ikke å vaske den hver gang.

Har ellers inntrykket av at folk flest har egne rutiner for vask. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pads drukner jeg i egnet padrensemiddel i bøtte og deretter i maskin på 30 grader... Ellers kjører jeg samme som Knut A..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hva er egnet pad rense middel til og ha i bøtta? Har 4 pads i maskin as we speak på 60 grader. koster jo noen kroner stykket disse, så vil jo bevare de lengst mulig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skjer om man vasker MF'ene med Omo vaskemiddel? Er det noen rykter som er ute å går eller er det noe annet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fort gjort at de begynner å linte, altså slippe "hår"..

Limet på padene kan fort løsne når de vaskes for varmt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mf-vaskemiddel fra f.eks. Chemical Guys blir lett skitne kluter rene og veldig myke.

For de som har vært veldig skitne, har jeg kombinert dette vaskemiddelet med vanlig OMO, med god effekt. Begge deler på 60 grader.

Har enda ikke merket noen negativ effekt av å bruke OMO, så det er sagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner, da vet jeg det! Takk for svar, begge to. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.