#1 Skrevet Juni 19, 2010 noen som vet råd om dette problemet? Kjørte idag ca 30 mil, ved 15 mil begynte problemet, bilen nykket og ristet av og til ved pådrag, dette ble bare verre over de siste 15 mil, og nå rykker og napper det når jeg gir litt gass, og det er såvidt akselerasjon. ved jevn fart og tomgang går den fint. har regnet kraftig idag, når bilen står på tomgang kom det gurglelyder fra under bilen Byttet turbo, olje og luftfilter på mandag, og har vært plagget med litt varierende turbotrykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2010 Tenningsmodul, N75 eller coil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2010 Hallgiverr(kamaksel) eller veivakselgiver er muligheter du bør se nærmere på... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2010 regner med at den kan være en tenningsfeil ja. N75 ventilen regulerer vel bare turbotrykk? da tviler jeg på at det er den, for det er såvidt bilen akselererer. og det rister fælt i hele bilen. Kan det ha seg at coil eller plugg vil bli gradvis verre? og dersom en av komponentene er ødelagt, vil ikke bilen akselere likevel? kan det ha vært at bensintilførsel eller luft har blitt gradvis mer tett, slik at ved pådrag så kutter motoren i et øyeblikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2010 Jg hadde gått løs på coil først, har hatt samme prob ett par ganger og coil begge ganger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2010 regner med at den kan være en tenningsfeil ja. N75 ventilen regulerer vel bare turbotrykk? da tviler jeg på at det er den, for det er såvidt bilen akselererer. og det rister fælt i hele bilen. Kan det ha seg at coil eller plugg vil bli gradvis verre? og dersom en av komponentene er ødelagt, vil ikke bilen akselere likevel? kan det ha vært at bensintilførsel eller luft har blitt gradvis mer tett, slik at ved pådrag så kutter motoren i et øyeblikk Hei. Jeg har hatt lignende problem med min bil, og som er der enda. Den rister noe sinnsykt, når den må ta i ,og har lite pådrag når den er kald. Motorstyringslyset har lyst en god stund og det er feilsøkt, da kom det opp feilkode på en coil, den ble byttet, men hjelper F#%¤ ikke. De har blitt byttet om på, noe som ikke hjalp det heller. Bilen stod på verksted en ukes tid, da de skulle prøve og finne ut hva problemert kunne være, da ble ALL elektronikk til motoren gått igjennom, men selvfølgelig ingen feil der. Ble også byttet tennplugg, men det var unødvendig. Siste forslaget de kom med var og se på ventilløfterne. Men hvor gale bilen er varierer veldig fra dag til dag. Den kommer seg som oftest når den er 90grader, men ved skikkelig pådrag er det ofte ujevnt og føles som om jeg mister trykk. Håper det løser seg for deg: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2010 ja coilene blir ofte gradvis dårligere ,men det er ikke sikkert de viser feil ved feilsøking i vag-com før de er helt defekt. høres for meg ut som det er en coil. eller evt en plugg. ps. du kan se i vag com hvor mange V hver coil gir, der kan du kanskje se det hvis en skiller seg ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2010 har ikke tilgang på vag com, men skal prøve i morgen med WOW, universalt diagnoseverktøy. har lest mange tråder om dette nå og er mange som har lignende problem, og det er nesten like mange løsniner på problemet. Skal idag prøve å koble ifra lmm og se. har også merket tikking ifra luftfilterboksen, noen som har vært borti det? høres ut som ventiltikking 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2010 utelukker lmm, ble bare litt verre. Kan det være nokk å bestille en ny coil og bytte en og en dersom jeg ikke finner ut noe med diagnose? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 21, 2010 jeg ville sjekket plugger og pluggledninger først, jeg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 21, 2010 har ikke tilgang på vag com, men skal prøve i morgen med WOW, universalt diagnoseverktøy. har lest mange tråder om dette nå og er mange som har lignende problem, og det er nesten like mange løsniner på problemet. Skal idag prøve å koble ifra lmm og se. har også merket tikking ifra luftfilterboksen, noen som har vært borti det? høres ut som ventiltikking Den tikkingen kommer fra en takt ventil som ligger ved siden av luftfilter boksen. Tror den er til tank utlufting eller no slikt. Bytt plugger først. De har jo bare 60k intervall på 1.8t. Og de varer ikke lengre heller. Ivertfall ikke på chippet bil. Om det er lenge siden de er skiftet, er det det billigste og enkleste og begynne med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 21, 2010 dårlig med pluggledninger på den motoren gitt. men da var ihvertfall problemet løst hentet en brukt coil hos høggern og nå funker motoren nesten. er ennå litt nøkking var god akselerasjon, men kan leve med det foreløpig. skal skifte plugger også Takker for hjelpa! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 21, 2010 Ved spørsmål som dette så skriv gjerne hvilken årsmodell bien det gjelder er. Forskjellige problemer som er vanlige på de forskjellige modellene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 22, 2010 (endret) Hvis dette kom etter du har hatt ute turbo osv, så sett n75'n din riktig vei du;) akkurat det samme var på min å var helt på tryne å kjøre i blandt å kutta å puffa i luftfilter osv og hadde skikkelige kutt, og det var N75'n som sto feil vei=p den lange enden skal inn mellom luftfilter og turbo, husker ikke hvem av de andre som skal hvor. Prøv det aller først du å sjekk den;) Du kan og prøve å ta av kontakta på N75 og sjekke hva slags trykk den går på da? min lada 1,5 med kontakta av og N75 sto feil vei, da fant jeg ut att den sto feil vei=p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 22, 2010 whops glemte det ja, A6 99 mod, gått 256k. Joda N75 er kobla riktig, var en coil som var gåen. Men fikk et annet problem, kanskje noen som kan gi meg tips om det: Funka greit etter coil byttet, men hørte samme dag "dump" lyd, har ikke brukt å vært etter jeg bytta turbo. (motoren er original) Etter det har jeg mista turbotrykket, kommer bare av og til periodisk. f.eks i oppoverbakke når jeg gir godt med gass, så prøver turboen å lade litt ca annenhvert sek, slik at det blir et lite nøkk bare. Jeg mistenker at det kan være lekkasje eller feil på N75 ventil. Skal prøve i morgen å ta diagnose 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...