#1 Skrevet Februar 9, 2005 Da er det min tur. Ser at flere på forumet har hatt dette problemet. Polo 1.6 1996 mister tildels mye servo-olje. Bilen står hos Møller på Hvam og fikk idag den lite hyggelige melding om at Tannstang må skiftes. Del(er) må bestilles fra Tyskland og total regnskapet lyder på 9000 skinnende riksdaler! Antar jeg får ta noen telefoner til Sverige imorgen. Finnes det uorginale deler ala Mekkonomen? Har snakket med NBS og de kunne skaffe en for ca 3000 ink moms. Men dette er vel deler som er tatt fra "høgde" biler og dermed får jeg samme problem om x antall år? Andre gode forslag mottas med takk. Mvh Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2005 prat med en tor anders på nbs og si at salvesen har bedt deg ringe og så spør du han om prisen på en nye tanstang, og brukt, så kan du jo samenligne kan jo hende den brukte bare har godt 10 000km også, bare og spøre dem om det veit du. lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 7, 2005 Tja. Endte da opp med en tur til Sverige. Akkurat tilbake fra Arvika og Olof Ericson. 7900,- skr, men det var inklusive foringer på stab stag. Mvh Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 8, 2005 Tannstang ja..... Byttet to ganger!! Andre gangen gikk på garanti, men måtte krangle med verkstedet!! Gjør det du kan for ikke å sponse møller.... blodpris! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 8, 2005 Er det noen som vet om det er mulig å gjøre noe selv med en tannstang som er begynt å lekke? Feks bytte pakninger / overhale, eller må en bare bytt hele greia? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2005 Tør ikke å uttale meg om du kan gjøre noe sjøl. Men ser av regninga fra Sverige at det er gjort forstillingskontroll. Så hvis tannstanga må ned er det vel litt styr. Må ellers si meg enig, det er sikkert ei pakning til 40,- kr som er ryki, men idag skifter jo man deler istedenfor å reparere. Fikk meg en harry tur og betjeninga hos Olof Ericson var hyggelige. De jobba faktisk fra 1000-1530 med Poloen, så litt jobb var det nok. Ellers har jeg ikke noe imot sponsing av Møller så lenge jeg får mye rabatt. Virker som det er lite å hente på deler, men en del å hente på arbeidspenger. Arne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 8, 2005 Er visst vanskelig å få det tett dersom den blir fikset, de fleste anbefaler å bytte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...