#1 Skrevet Juni 20, 2010 OBDKey og bilen min? Vil OBDKey virke på bilen min? Og hvilke hidden kan man ta ut med dette hardware/software`en? Alt som VagCom kan gjøre/gi meg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2010 OBD er et standarisert system som lar feks kontroll instanser som biltilsynet og politiet kontrolere verdier på motor som har med miljø/avgass å gjøre og feilkoder på disse tingene. Alltså OBD on board diagnostic er et påbudt system på biler laget etter 1996 (mer om det her http://des.nh.gov/organization/divisions/air/tsb/tps/msp/onboard.htm) Og tar kun det som er i motorstyreenhet.. Så om det er et rent OBD verktøy så kan du lese ut feilkoder på motor Og får da kun opp feil som har påvirkning på utslipp opp.. men ikke på noen andre styreenheter. Dette er såklart bare riktig om de som har laget navnet på dette verktøyet veit hva OBD er Mulig det er et programeringsverktøy til sw og startsperre osv også.. men da er det feil bruk av OBD navnet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2010 OBD er et standarisert system som lar feks kontroll instanser som biltilsynet og politiet kontrolere verdier på motor som har med miljø/avgass å gjøre og feilkoder på disse tingene. Alltså OBD on board diagnostic er et påbudt system på biler laget etter 1996 (mer om det her http://des.nh.gov/organization/divisions/air/tsb/tps/msp/onboard.htm)Og tar kun det som er i motorstyreenhet.. Så om det er et rent OBD verktøy så kan du lese ut feilkoder på motor Og får da kun opp feil som har påvirkning på utslipp opp.. men ikke på noen andre styreenheter. Dette er såklart bare riktig om de som har laget navnet på dette verktøyet veit hva OBD er Mulig det er et programeringsverktøy til sw og startsperre osv også.. men da er det feil bruk av OBD navnet Takker for svar. Ok, da blir det handling. Her er dette jeg snakker om http://www.obdkey.com/vehiclediagnostics.asp Tenker på WLAN utgaven, men den var vannvittig dyr(UK & Europe - Unit £169,69 + £8,10 P&P + £26,71 VAT = £204,46) iforhold til dem andre som er nesten halv pris(USB og bluetooth). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2010 Takker for svar. Ok, da blir det handling. Her er dette jeg snakker om http://www.obdkey.com/vehiclediagnostics.asp Tenker på WLAN utgaven, men den var vannvittig dyr(UK & Europe - Unit £169,69 + £8,10 P&P + £26,71 VAT = £204,46) iforhold til dem andre som er nesten halv pris(USB og bluetooth). Aha, sånn vi har til orginal diagnose aparat det:) går på bluetooth. Husk at du må ha full pakke med sw også da og ikke bare senderhodet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2010 Interesangt verktøy dette... Men en ting slår meg Raymond, ikke for å være frekk, men du kjører RS4 og synes 205£ er dyrt... Kjøp den trådløse, greit å slippe kabler.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 20, 2010 Interesangt verktøy dette... Men en ting slår meg Raymond, ikke for å være frekk, men du kjører RS4 og synes 205£ er dyrt... Kjøp den trådløse, greit å slippe kabler.. Det var iforhold til Bluetooth og usb jeg tenkte på. Og det er andre produkter som er billigere, men har ikke det som jeg er ut etter(både kobles opptil CarPC og til iPhone) Og kommer IKKE til å kjøpe noe annet enn WLAN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2010 Alltså OBD on board diagnostic er et påbudt system på biler laget etter 1996 (mer om det her http://des.nh.gov/organization/divisions/air/tsb/tps/msp/onboard.htm)Og tar kun det som er i motorstyreenhet.. Så om det er et rent OBD verktøy så kan du lese ut feilkoder på motor Og får da kun opp feil som har påvirkning på utslipp opp.. men ikke på noen andre styreenheter. # 1996: The OBD-II specification is made mandatory for all cars sold in the United States. # 2001: The European Union makes EOBD mandatory for all petrol vehicles sold in the European Union, starting in MY2001 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2010 # 1996: The OBD-II specification is made mandatory for all cars sold in the United States.# 2001: The European Union makes EOBD mandatory for all petrol vehicles sold in the European Union, starting in MY2001 Hmmm, det du sier er at det ikke fungerer på min bil: gråter :Ønsker jo mer enn bare feil kodene da: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2010 Årsmodel den er da ? Noen støtter det før krav kom, noen gikk på dispensasjoner etter på også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2010 Årsmodel den er da ? Noen støtter det før krav kom, noen gikk på dispensasjoner etter på også...Min er 2000, kommer ifra TysklandI Norge sier vel man året etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 21, 2010 Denne tar kun motor styring, så det var eit dyrt system. Vag-com tar alle styreenhetene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 21, 2010 (endret) Denne tar kun motor styring, så det var eit dyrt system.Vag-com tar alle styreenhetene. Ja Har sett på VagCom og, har to ting som jeg skulle ønsket dem gjorde og: - at en får mer en bare "12" verdier på en gang. Jeg hadde håpet på mer. Kanskje det er nok, men mer jo bedre. - kunne koblet på iPhone som den andre kunne gjøre her, er nok bare for show off da tenker jeg, men hadde vært kjekt:p Da blir det kanskje tilbake igjen til VagCom igjen, det skal og fungere med Centrafuse 3 CarPC. Hva var det av VagCom jeg trenger til min bil? EDIT: Det er vel kunne denne? http://www.mamut.net/bildiagnose/subdet26.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 22, 2010 Etter å ha forstått det rett og om jeg skal bruke en kabel med Ross Tech teknologi, så trenger jeg version 409. Det er KUN 409 som vil virke med Centrafuse 3.x(CarPC software). Hva er forskjellen på slike kabler på min bil? Tenker på version 409 og til nyeste oppdaterte kabel ifra Ross Tech. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 22, 2010 Du kan nok bruke den ja. Er du sikker på den fungerer på iphonen? Iphone ved bruk av bluetooth er kun tale ikkje til sending av hidden etc. Ja Har sett på VagCom og, har to ting som jeg skulle ønsket dem gjorde og: - at en får mer en bare "12" verdier på en gang. Jeg hadde håpet på mer. Kanskje det er nok, men mer jo bedre. - kunne koblet på iPhone som den andre kunne gjøre her, er nok bare for show off da tenker jeg, men hadde vært kjekt:p Da blir det kanskje tilbake igjen til VagCom igjen, det skal og fungere med Centrafuse 3 CarPC. Hva var det av VagCom jeg trenger til min bil? EDIT: Det er vel kunne denne? http://www.mamut.net/bildiagnose/subdet26.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 22, 2010 (endret) Du kan nok bruke den ja.Er du sikker på den fungerer på iphonen? Iphone ved bruk av bluetooth er kun tale ikkje til sending av hidden etc. Nei, var ikke det jeg mente, iPhone fungerer med OBDKey WLAN(det var et ønske om at VagCom kunne gjøre :-) ). Men etter slik jeg forstår kan jeg ikke lese av alle kodene i motor, feil koder og andre styringer med OBDKey hardwaren :-( 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 22, 2010 Stemmer det med VagCom om at den kan "bare" lese 12 verdier på en gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 22, 2010 Og hva er VCDS-Lite? Og hva gjør den iforhold til vanlig VCDS? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 1, 2010 Har sett litt på noe annet imellomtiden bilen blir ferdig(neida ikke ferdig enda) OBDLink (Bluetooth and USB) http://www.palmerperformance.com/store/product_info.php?cPath=25&products_id=45 Hvordan er denne? Noen som har testet? Vil denne ta alt som VagCom gjør? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...