Skulle vært synsk, ulyd fra motor??

Anbefalte innlegg

Min 90 modell Passat stasjonsvogn vil tydligvis ikke bli solgt.

Bytter blokk og får bort en ulyd, men så begynner dynamoen og bråke,

også temmelig plutselig har det kommet en ny feil.

 

Det vibrerer i bilen/motoren, og nesten alltid ved rundt 2000rpm. Noen ganger er det helt borte, da setter jeg den i gir og slurer litt på clutchen og det er tilbake.

Har prøvd å lytte etter feilen, og det høres faktisk ut som det kommer fra katalysatoren. Men hva i pokker er det som kan riste sånn inni der?

 

Bilen fungerer som den skal bortsett fra at det rister og durer litt når den passerer 2000rpm. Mest når jeg ruser motoren, men kan kjenne antydninger under vanlig kjøring også.

 

Har vært litt innpå tanken med rådebank, men har ikke nok erfaring til å si dette bestemt. Oljelampa slukker med en gang etter start også ser man ikke noe til den senere..

 

Bilen har vært til salgs siden Oktober i fjor, TRE stk som har titta på den. førstemann skulle ha den, men trakk seg før jeg fikk tak i dørhåndtak etter lakkering.

 

F#"!S drittbil..

ferdig-small.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vært borti steiner som kommer seg mellom katalysatoren og varme deksel, dette lager et helvetes bråk, få bilen din opp på 4 søyla bukk så få noen til og sitte bilen og cluche osv lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lå under og hørte, og det er ikke småstein. Vanskelig å beskrive lyden, men høres og kjennes ut som det er kast i noe. Har sjekket alle reimhjul og sånt, og det er ikke noe bevegelse i dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er lyden der når bilen går på tongang også????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ganske presist på samme sted hvergang. ca 2000rpm. Under kjøring kan det virke som det kan variere med +/- 500.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat samme problemet som deg, men hos meg kom lyden på ca. 3000rpm.. Jeg fant da ut at eksosanlegget var løsnet bak, og var borti bakstillingen. Fikset det og lyden forsvant. Men, motoren er fortsatt ganske slapp før 3k, noe som jeg tror har med katalysatoren å gjøre. f,eks noe inni kat. som har løsnet og blokkerer for eksosen e.l. :confused:

Har også erfart som Tor Olav sier at småstein kan legge seg oppå varmedekselet, jeg laget da bare en litt større hull i varmedekslet slik at steinene falt ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg:

 

Sjekket at registeret er riktig innstilt, prøvd å justere litt på tenningen.

Tømt katalysatoren

Byttet eksosoppheng bak, de var temmelig gåen. Nå slår ikke pottene borti mer, men vibrasjonen er der ennå.

 

Jeg vet at blandings-skruen (tror jeg, eller tomgang? står på gass-spjeldet og peker fremover.) er justert helt fjernt, noen som vet hvor langt ut/inn den er skrudd fra fabrikk? Digifant på denne motoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.