Anbefalte innlegg

se bilde. kjede har gnagd på toppdeksel så det nesten er hull. holder det å skifte kjede eller må man bytte strammer også? noen som vet med sikkerhet?

 

672131.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde kontrolert holdetrykksventilen for olja som holder olje oppe i toppen selv om bilen er stoppet, sjekk for koks, og bytt strammer og kjede om du ikke finner noe , om kjedet har skrapet pga manglende olje i toppen ved start så er det bare nødvendig med kjede, om det har skader da, litt subbing i et alu toppdeksel skader sjeldent kjedet fort:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo kjent på VR6 dette. Synd å se RS4 motoren lider samme problem da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er bare trist.

 

skifter kjede i morra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjede ble skiftet i forrige uke og bilen er frisk.:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan merket du at kjede gnagde på toppen? raslelyd? min tikker litt akurat ved oppstart men blir fort stille så lurer på om det kan være noe ala det samme med den

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde kontrolert holdetrykksventilen for olja som holder olje oppe i toppen selv om bilen er stoppet, sjekk for koks, og bytt strammer og kjede om du ikke finner noe , om kjedet har skrapet pga manglende olje i toppen ved start så er det bare nødvendig med kjede, om det har skader da, litt subbing i et alu toppdeksel skader sjeldent kjedet fort:)

 

vet du hvor holdetrykksventilen sitter på rs4 b5?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble skifet kjede på andre siden av TS racing. (før jeg kjøpte den) men grunnet at gutta hadde brukt toppdeksel pakningen om igjen så lakk det jo helt greit. skifet begge to og dermed fikk jeg se hvordan det var på andre siden. det var ikke merker i dekselet på siden TS hadde skiftet...... hehe. kan også legge til at jeg har aldri sett flere manglene skurer og løsninger etter at TS hadde vært borti den bilen.

 

kakler ved oppstart min også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det ble skifet kjede på andre siden av TS racing. (før jeg kjøpte den) men grunnet at gutta hadde brukt toppdeksel pakningen om igjen så lakk det jo helt greit. skifet begge to og dermed fikk jeg se hvordan det var på andre siden. det var ikke merker i dekselet på siden TS hadde skiftet...... hehe. kan også legge til at jeg har aldri sett flere manglene skurer og løsninger etter at TS hadde vært borti den bilen. )

 

 

ja...: dum : proff gjeng, tror jeg skal dit for tuning/mapping neste gang : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje det ikke er noe galt av likavel da:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge våre tikker ved oppstart, så jeg hadde ikke vært veldig bekymret for det;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt og høre:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjede ble skiftet i forrige uke og bilen er frisk.:tilber:

Skiftet du berre kjede? Eller tok du også strammeren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare kjede :) er jo ikke laget av penger hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang tikkelyder / ulyder ved oppstart er dette helt borte etter skifting av kjeder. deilig :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.