Anbefalte innlegg

Var litt uheldig under demontering av bunnpanne på mutterns '00 passat tdi der jeg overså de to 10mm boltene som sitter opp i sealringen imellom svinghjul og veiv! De var godt gjemt vil jeg si:( det resulterte i at litt av denne sealen som er av plastikk fulgte med ut! tørr ikke å gjøre noe annet enn å bytte denne så da må girkasse og slikt ut! Er det mye jobb å få av svinghjul og få bytta denne pakninga? girkassa skal vell ikke by på de altfor store problemene tror jeg men er skeptisk til resten! noen som har etka og som kan legge ut en skisse av denne sealen?

Kan prøve å få lagt ut noen bilder av pakninga

 

Jonas Sæterhagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pumpedyse eller vanlig gammel tdi? her er til PD er da del nr 19 på bildet.

 

Om det er PD motor så MÅ man ha spesial verktøy for å montere denne riktig, da ringen for turtallsføler G28 sitter innvendig i den. Må bestilles på chassi nr... er mange forskjellige

PD.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den for biler med gammeldags pumpe tdi

TDI.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bunnpanna ligner mer på den på det bildet av pumpedyse motoren! så er nok pumpedyse motor! photobucket kom jeg ikke inn på så får ikke lagt ut bildet av den biten som fulgte med ut! men skal få lagt ut bilder så fort som mulig! åssen verktøy er detta som MÅ brukes?

 

Jonas Sæterhagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser også ganske likt ut som den DIY som du la ut: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de ser ganske like ut, men på PD så må man ha et verktøy som guider den nye delen inn på rett sted.. møller har dette.. Dette går må micrometer presisjon om det skal virke som det skal etterpå. Legg ut bilde av delen så ser vi hvordan det ser ut på denne bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jeg få gjort så fort photobucket lar meg komme inn på sida:P takk for all hjelp så langt:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ett partnummer på biten som kom med ut! 038 103 171 b om dette kan hjelpe meg:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror motorkoden er AJM også :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til å være PD det, men mulig du har gamle type tettning som er slik som den i DIY jeg la ut for det. Får vente til du får lagt ut bildet. Dele nr du la ut minner veldig om det i gammel tdi som er 028103171B

 

Om det ikke sitter en sensor med stikker på den gamle så er det nok den typen som bare er å ta av og sette på ny:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder:)

IMG_0255.jpg

 

IMG_0254.jpg

 

Og her er grunnen til at bunnpanna måtte av:o

IMG_0256.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å si, men tror det er gamle typen. Men det ser du når du har av svinghjulet:) Om det sitter stikker på den eller ei:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for all hjelp Stian! skal bestille pakninga før jeg begynner å skru så ser jeg fort om den har stikker eller ikke på den nye:) får håpe alt bare går smurt med demontering av kasse og monteringa igjen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var så lite:) Disse er kjempe fine å ta ned kassen på!:D Burde ikke by på no problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flott:D gleder meg ikke akkurat, men skal nok klare det ganske greit:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om du tar av girkassefeste brakettene på h/v side fra kassen først så kommer den rett ned når du drar den ut:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bunnpanna sveisa og simringen provisorisk reparert for å sjekke hvor mye lekkasje det er! skal uansett byttes! men grunnet knust bunnpanne ser det ut som lageret i turboen har gått:( ryker fælt og dårlig skyv:( noen som veit om lageret kan repareres eller må man bare kjøpe ny turbo? dyrt for bytteturbo? girkasse blir begynt demontert for å bytte simringen i morra:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn ser den typen ut som er spess å montere:) man ser sensoren (grå) oppe på venstre side:)

25062010279.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass! Var og kjøpte simring i dag og nye bolter til svinghjul, og så går turen til NBS i morra for å hente ny turbo:) Det var nok den eldre simringen uten kontakt som er på denna bilen heldigvis:D så da blir det turbobytte i morra og girkasse demontering de nærmeste dagene:)

 

Tusen takk for all hjelp igjen Stian:) kjernekar du:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.