Nye bremseskiver kjøpe hvor?+ Lakk til kaliper'ne

Anbefalte innlegg

Passaten trenger sårt nye skiver foran. Bra med slitekanter og spor i dem, og innimellom vibrasjon i dem.

Har egentlig litt lyst på slissede skiver, så det ser litt bedre ut bak 19"erne.

Hvor fåes brukbare skiver til en brukbar pris. Så litt på prisen på Brembo Max på mekonomen 1396,- , burde vel være mulig å fåes billigere?

Hvordan lakk pleier folk å kline på kaliperne sine? Må pyntes på de og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg handler mye her: http://www.teilesuche24.de/

De trekker og ifra tysk MVA, så betaler man norsk MVA når pakken kommer. Ergo det blir bare 9 % mva.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen, Meca, Hellanor, you name it.. alle de gir masse rabatter om man kjenner noen, eller har avtaler med jobben o.l.

Bremseskiver er litt dyre ting å få tilsendt fra utlandet da.. Jeg pleier å ringe til de tre + et par til og sjekke priser før jeg handler. Vi har vel 20% med alle de via klubben, det er jo godt for noe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der, er jo litt tungt med bemseskiver, så det blir vel en del frakt.

Vil jeg merke noe effekt på slissede skiver på bilen?

Er det noe vits å koste på seg, utenom at det ser kulere ut da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frakta fra den tyske siden jeg la ut er rimelig. Jeg bestillte 2 skiver+ en masse annet dill, og betalte 25 euro i frakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker nok ikke nore forskjell på slissa skiver. Gå heller for 312mm skiver og andre calipper holdere, det ser bedre ut bak 19" felg enn noen 288 med slisser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående lakk på calipterne må du ikke bruke biltema sin, da denne blir skrokkete av bremseveske....

Kjøp calipterlakk fra bilextra til rett over hundrelappen, denne fungerer utmerket og sitter godt. (Det holder plenti med en boks også, ved flere strøk;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merker nok ikke nore forskjell på slissa skiver. Gå heller for 312mm skiver og andre calipper holdere, det ser bedre ut bak 19" felg enn noen 288 med slisser.

Tanken har streifa meg å bytte ut til 312mm, men da går ikke vinterfelga over.... 15"

Og kalipper holderne er jo ikke så billige heller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lakket mine calipre med Hammerite for tre år siden, nesten like fine ennå! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passaten trenger sårt nye skiver foran. Bra med slitekanter og spor i dem, og innimellom vibrasjon i dem.

Har egentlig litt lyst på slissede skiver, så det ser litt bedre ut bak 19"erne.

Hvor fåes brukbare skiver til en brukbar pris. Så litt på prisen på Brembo Max på mekonomen 1396,- , burde vel være mulig å fåes billigere?

Hvordan lakk pleier folk å kline på kaliperne sine? Må pyntes på de og.

Sjekk med Bilextra, de fører også Brembo.

Om du ikke har noen form for rabatter der, så er det ikke verre enn at du faktisk sier at du er fra VACN og ønsker en god pris:)

Typisk unorks og "prute", men som oftest er det faktisk mulig og få en bedre pris: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.