Anbefalte innlegg

Hvordan er servoen på Audi V8 3.6?

Er dette pumpe som er reimdrevet ala på femmerene til Audi?

Går det ann og fjerne reima? Eller er det multireim på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om multireim er den flate breie reima så er det ikke multireim.. :P

Om jeg husker riktig..

Det er vertfall ikke noen vanlig servopumpe, det er en sentralhydraulikkpumpe som driver både servo og bremser om jeg har forstått det riktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om multireim er den flate breie reima så er det ikke multireim.. :P

Om jeg husker riktig..

Det er vertfall ikke noen vanlig servopumpe, det er en sentralhydraulikkpumpe som driver både servo og bremser om jeg har forstått det riktig.

Jepp. At den driver bremser og servo er jeg klar over :)

Den driver vel også på en måte nivåreguleringen om det er dette på bilen?

Saken er att jeg har en V8 på hånden med defekt servopumpe(Lekasje)

Tenkte på om jeg skulle kjøre denne hjem, så kunne jeg bare hekte av reima på servoen. Vil da miste servo og bremsekraftforsterker, men får flytta hjem bilen. Har kjørt vanlig 10vt uten servopumpe og det går bra om man kjører rolig :)

Er bare litt usikker på om vannpumpen går på samme reim også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannpumpa går vel på reg.reima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er servoen på Audi V8 3.6?

Er dette pumpe som er reimdrevet ala på femmerene til Audi?

Går det ann og fjerne reima? Eller er det multireim på den?

Audi V8 3.6/4.2 har multirem. En rem driver alle aggregater, så som servopumpe, dynamo og ac-kompressor.

Vannpumpen drives av registerremmen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi V8 3.6/4.2 har multirem. En rem driver alle aggregater, så som servopumpe, dynamo og ac-kompressor.

Okay. Så da er det ikke bare og kutte reima skjønner jeg :o

Noen annen måte det kan være mulig og frakte bilen ca 40 mil på da? Nå vet ikke jeg hvor stor lekasjen er, men tanken på og hamstre med meg olje har vært der :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låne deg en bil henger? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låne deg en bil henger? :)

Tenkt tanken. Men da må jeg låne henger, bil og sjåfør :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg trodde multirem var en betegnelse som kom sammen med de brede reimene jeg(mener 3.6'n min hadde smal rem vertfall?)..

Men jo, når man tenker etter litt logisk så er det jo multireim, for det er jo bare ei reim som driver de tingene du sier.

Men vannpumpa drives av regreima vertfall. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, jeg trodde multirem var en betegnelse som kom sammen med de brede reimene jeg(mener 3.6'n min hadde smal rem vertfall?)..

Men jo, når man tenker etter litt logisk så er det jo multireim, for det er jo bare ei reim som driver de tingene du sier.

Men vannpumpa drives av regreima vertfall. :P

Dersom din 3,6 hadde V-rem, må det ha vært den eneste i verden :P

Alle PT/ABH-motorer jeg har sett har hatt en rem som er glatt på ene sider og flere spor på andre siden (=

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... kan man påberope seg at det kommer av at man begynner å bli gammel?

Jeg syntes den var så smal..

Men ok, hands down.. Du har selvfølgelig rett, og jeg som bruker å være kjapp ute med å sjekke etka om diverse når folk spør, men nå skulle jeg liksom ta det på husken.. Neida.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkt tanken. Men da må jeg låne henger, bil og sjåfør :o

Du får kjøpe min da vet du, den har også lekk servopumpe, men den står endel nærmere enn 40 mil :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpe min da vet du, den har også lekk servopumpe, men den står endel nærmere enn 40 mil :-)

Pakningssettet til den pumpen koster jo ingen ting, enda det er Møller som skal ha avanse :D Sleng bilen på en henger :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pakningssettet til den pumpen koster jo ingen ting, enda det er Møller som skal ha avanse :D Sleng bilen på en henger :P

har de begynt å faktisk selge dette settet nå?

Når jeg bytta pakningene på pumpa mi så måtte jeg demontere den først for å ta mål av o-ringer og stæsj for å kjøpe nye på abra eller hvor det var. Når jeg hørte på møller så sa de at eneste redninga var å kjøpe ny pumpe som jeg ikke akkurat nå husker prisen på.. men lurer på om det var rundt 12k?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har de begynt å faktisk selge dette settet nå?

Når jeg bytta pakningene på pumpa mi så måtte jeg demontere den først for å ta mål av o-ringer og stæsj for å kjøpe nye på abra eller hvor det var. Når jeg hørte på møller så sa de at eneste redninga var å kjøpe ny pumpe som jeg ikke akkurat nå husker prisen på.. men lurer på om det var rundt 12k?

Det har da vært til salgs en god stund det :P

Har stått i alle ETKA-versjoner jeg har hatt.

Delenr 026 198 049 B for 100/200/V8

S4/S6 har helt andre delenummer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare synd din er en del dyrere :P

Men den i Sverige ble solgt. Fyren solgte bilen for 4000SEK. Og det var bare servopumpen og nivåreguleringen som vår gåen :o

Er litt sur på meg selv for att jeg ikke fikk tak i den nå gitt :o

Skal jo ha bare karosseriet jeg, så om pumpen er gåen gjør ikke så mye :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har da vært til salgs en god stund det :P

Har stått i alle ETKA-versjoner jeg har hatt.

Delenr 026 198 049 B for 100/200/V8

S4/S6 har helt andre delenummer...

Jojo, men dette var før jeg hadde etka sjøl, og møller påsto at jeg måtte kjøpe ny pumpe. Så det var ikke at jeg ikke undersøkte.

Men årna seg læll, bare at det tok noen dager ekstra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.