Anbefalte innlegg

hallo :)

 

har hatt min Audi A6 1999 mod, 2.8l v6 quattro inne hos møller for og finne ut kvifor den bruker mykje olje.

det viste seg at det må skiftast stempelringer, pakninger og diverse, dette vil komme på 71 000,- vist møller skal utføre jobben.

 

dette trur eg ikkje vil svare seg iforhold til kva bilen er verdt og lurer da på korleis det er og skifte motor?

korleis det vil bli og montere ein 1.8 t, eller satse og sette inn ein s6 motor? og hive i ein s6 motor vil jo sei at eg må oppgradere bremser osv..

 

nokon som har erfaring med dette?

 

takker på forhånd for svar. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

med mindre du gjør jobben selv, så ville jeg nok holdt den orginal. søk på nbfbildeler.no eller finndel.no og prøv å finn en komplett motor med lav kmstand og sett den inn i stedet.

 

en ombygging generelt er mye jobb, mye som skal taes hensyn til og med mindre du har komplett delebil så kan du banne på at du mankoer noen smådeler hele veien.. ;)

 

men skal være sagt at om du gjør jobben selv er ingenting umulig og mulighetene mange

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, trur jeg satser på og finne ein original motor med lav km stand :) men korleis er det og slenge ein 1.8t neri når eg har 2.8l v6 frå før? går greit med motorfester etc etc..? eller har eg ein god jobb forran meg då? føler 1.8t motorene er meir pålitelige ein 2.8 v6`arane :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uten at dette er noe fasit så kan vi nevne,komplett motor/girkasse, eksosanlegg (iallefall fremre del) ledningsnett m/hjernen, (kanskje sikringsboks) og muligens instrumentpanel og tenningslås om det er innebygget startsperrefunksjon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, så det luraste er vel og få tak i ein delebil :) for og betala 70 000 for og få bilen til og slutta og bruka olja er for masse syns eg :P står jo fortsatt igjen med ein motor som er gått 200 000 km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke er motor- og "mekkekyndig" selv bør du evt vurdere å selge bilen.

 

I slike tilfeller kan det faktisk lønne seg å selge bilen slik den står, ved å opplyse om denne feilen i annonsen. Du har et økonomisk tap her uansett og i mange tilfeller blir det faktisk mindre ved å selge bilen til noen som kan fikse dette selv enn å sette bort jobben, skaffe deler etc. De som byr på slike biler har kanskje en delebil stående eller har kontakter hos huggere i utlandet etc, som gjør at de får dette til en helt annen pris en deg.

 

Det går iallefall an å forsøke, som et av alternativene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4,2 er 15cm lengre i motorom for å få plass til motor, så det kan du nok slå ifra deg om du ikke vil bytte, panser, skjermer, rammevangeforlengere, girkasse osv osv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et annet alternativ er jo å overhale motoren, da har du større kontroll på hvilken tilstand den faktisk blir enn om du kjøper brukt.

 

Når du uansett bør skifte regrem og motoren uansett må ut så er det ikke så avskrekkende mye mer jobb å overhale dersom du gjør det selv eller finner et rimelig bakgårdsverksted.

 

Hvaslags olje og hvor lange intervaller har du brukt?

 

Hva med å kjøre farristrikset på motoren? Mulig det er klistrede ringer som er synderen og de kan du muligens få løsnet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En brukt 2.8 V6 fra en skrot i Sverige koster ikke mange tusenlappene, da er den testet og selges med garanti.. :) Uansett er det veldig sjelden det er noe krøll med bunndelen på disse motorene, hva er feilsymptomene du har? Noe utover oljeforbruk? Hvor mye olje bruker den? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, ut ifra dette så lir vel valgene og enten selge den billigere med denne feilen på motor eller og få tak i ein brukt overhalt 2.8 v6 motor :)

 

jeg har berre hatt denne bilen i vel 3 måneder. så eg trur nok selger viste om dette men eg har ikkje blitt opplyst om dette i verken kontrakt eller muntlig.

 

eg merka etter 1000 km at olja var gått ein del ned på peilipinnen, så eg skifta olje og filter. castrol olje 5w-40.

men etter nesten 2000 km var det meste av olja brukt opp. så da tok eg bilen til møller og fekk dei til og feilsøka.

 

og noen andre feilsymtomer utover oljeforbruk har eg ikkje lagt særlig merke til. forsvinner ikke vatn eller noko sånt. berre ein god del blålig røyk når eg bremser på gir i nedover bakke og så gir pedal igjen og litt røyk når eg står på tomgang og bilen er varm..

 

Eyvind Spangen : har du eventuelt forslag til noken internett adresser for desse skrothandlerene i Sverige, som tester motorene og lever dei med garanti? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ligger masse slike motorer på http://www.bildelsbasen.se som er en felles hiddenbase for alle seriøse bilskrotninger i Sverige. :) Finn motorkoden og søk på den når du har valgt biltype/modell.

 

Om det kommer blårøyk etter å ha motorbremset kan det hende at det bare er ventiltetningene som er slitne. Det høres veldig lite sannsynlig ut at det er noe feil med stempelringer etc. på en slik motor, men dårlige ventiltetninger er ganske normalt. Det er litt jobb å skifte, men ikke uoverkommelig ekstra i forbindelse med skifte av registerrem dersom man har spesialverktøyet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjå der ja :D var ein del motora og velga imellom der :)

 

men bør eg ikkje kunna stola på diagnosen som Møller har gitt på bilen? kan no nevna at da komme ein del olja i forbrenningskammeret..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.