Vibrasjon + bankelyd etter senking..

Anbefalte innlegg

Det var ikke dårlig tippa Helge !! :)

 

Vel det eksakt samme skjedde med meg, når jeg skiftet til hardere dempere. Vanvittig irriterende. Men dog egentlig ikke så farlig. (ingen som hørte på meg en gang) =) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan sjekker man egentlig slakke i foringer? Er det mange foringer som bør skiftes ut etterhvert og er det "farlig" å kjøre på helt utslitte foringer? Jeg skal bytte dempere snart, er det da lurt å skifte noen foringer med det samme jeg er ut med hele dritten?

 

ps: har quattro

 

Du presser bilen ned/ gynger den litt. Hører du gnikse lyder da så er det muligens foringene du hører =)

 

"Jeg skal bytte dempere snart, er det da lurt å skifte noen foringer med det samme jeg er ut med hele dritten?"

 

Ja, så slipper du av med det igjen slik som jeg måtte :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var problemet løst.. foreløpig iallefall :)

 

Takk til alle som kom med gode råd, spesielt til Helge som traff spikeren på hodet : ja :

 

Så nå gjenstår bare en 4-hjuls kontroll og en tur på biltilsynet så er jeg klar for sommeren :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(ingen som hørte på meg en gang) =) hehe

 

Det var DET som var SÅÅÅÅÅ stilig !!! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja... Ristinga er borte, bankinga er borte..

 

Men det er fortsatt en lyd fremme på høyre-siden, en slags rytmisk skrape/rumle-lyd.. Ganske svak, hører den mest rundt 20-60 km/t..

 

DVS det er en during jeg hører i høyere fart også, men for alt jeg vet kan det være piggdekka som durer i høy fart..

 

: bh ::(: bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her var det tydeligvis slutt på tipsene :(

 

Har bilen på 4hjuls-kontroll idag, så får høre hva han sier om evnt. slitt hjullager eller drivledd fremme der.. Er iallefall det eneste jeg kan tenke meg som er galt nå.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.