2000 Audi A6 2,5 V6 tdi quattro, tungstartet

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi har en kunde på jobb med en sånn bil som står i topic. Han sier den har vært tungstartet helt siden han skaffet bilen.

Man gløder som vanlig, men man må file i 6-10 sekunder (av og til lenger) før den begynner å gi etter og plutselig starter.

Når den går er den helt fin.

Såvidt som jeg vet har vi kontrollert/prøvd/byttet følgende;

- Luftmassemåler.

- Gløding, alt fra gløderele til plugger. Glødeplugger er byttet pga 3 defekte.

- Dieselfilter er byttet.

- Tempføler er byttet, den hadde satt feilkode.

Er det noen som har noen erfaring med dette, og kanskje en løsning?

Mvh Erlend Myhre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke spesielt mye peiling, men har dere sjekket timinga på dieselpumpa, en kompis hadde samme problemet med R5 2,5 tdi og ble vesentlig bedre ved justering av pumpa ved hjelp av vag-com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitte kammer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk rele merket 202 under rattstammen skal være glødereleet har samme problem med min bil den er tungsartet og fikk tips om å sjekke glødereleet har ikke fått tid til å sjekke det selv ennå, men vet dette er et nokså vanlig problem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk turtallet ved kinning på startmotoren. TDI motorene må ett visst turtall før de starter.Kan ikke huske turtallet.

Litt lite batteri eller slitt starter kan være nok.

Feil ved turtallsensor eller kamakselføler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohoi! Takker for svar!

Jeg er ikke helt sikker på hvordan disse bilene skal oppføre seg, men jeg syns den er veldig treg til å komme igang når man gir gass fra 0. Det er automat/tiptronic kasse på den. Syns også det lukter mye diesel av den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.