Får IKKE vekk slitasjevarsler indikator!!

Anbefalte innlegg

Har skiftet bremseklosser og har dermed ikke slitasjevarsler i disse nye klossene, men lyset i instrumentet lyser og eg får det ikke vekk.

Har prøvd å koble ledningene til bremseklossene sammen, men det lyser fortsatt. : mad :

 

Noen som har flere forslag? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SKal jo funke om du kobler sammen de 2 ledningene som går til klossene? Rart om det ikke gjør det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D e flere mekanikkere som sier det, men det funker ikke. Fikk 2'er feil på det når eg var på eu-kontroll. kjipe greier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål ut ledninger (frakoblet i begge ender. burde ligge rundt 0.4 ohm motstand i hver av de) Sikkert kortsluttning mot gods i en av de eller no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ender ledningen hen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst! Var brudd i en ledning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man 2er fei på dette? Har samme med bilen min etter oppgradering til big reds foran, må si det er litt bedre bremsekraft nå enn tidligere, men så det er bare å kortslutte de så skal det være i orden? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du får 2'er feil på dette. ganske sprøtt. det går jo ikke ut over sikkerheten.. men men.

Det e bare å koble ledningene sammen så slutter den å lyse. men i mitt tillfellet så var det brudd i ledningen uten at det var skade på isolasjonen på ledningen. sikkert fordi det har vært mye trykk/press på ledningen eller lagt i klem, så ble det brudd!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål ut ledninger (frakoblet i begge ender. burde ligge rundt 0.4 ohm motstand i hver av de) Sikkert kortsluttning mot gods i en av de eller no

 

Ehh....

De skal jo til gods, for å få lampen til å slukke.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjør de når de slites så skiva treffer metall forbindelsen mellom de ledningene inn i klossen da? jo det kortslutter mot gods eller totalt så starter lampa å lyse;) ergo kabel mot gods på feil sted = lampe som lyser (iallefall en mulig feilkilde som ikke må utelukkes).

Så det er nok når de korslutter mot dårlig gods eller på en sånn måte at motstanden blir unormalt høy at nettopp lampa lyser, det skal være gjennom gang for å få lampa til å slukke uten forhøyet motstand:) Den må godses som en hel krets for at lampa skal slukke, en kortsluttning på feil sted kan gi forhøyet motstand noe som trigger lampe:) Eller hvordan tenkte du?

brakesensor1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som skjer, når klossene blir slitt, er at den koblingen som vises n13/n12 brytes.

Klossene jo ligger ikke helt inntil hele tiden.

Bare mål på de to lednigene.

Den ene er minus/jord.

Jeg hadde også brudd i min ledning, så jeg jordet i pluggen på instrumentet.

Etter det har jeg aldri fått varsel igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjør de når de slites så skiva treffer metall forbindelsen mellom de ledningene inn i klossen da? jo det kortslutter mot gods eller totalt så starter lampa å lyse;) ergo kabel mot gods på feil sted = lampe som lyser (iallefall en mulig feilkilde som ikke må utelukkes).

Så det er nok når de korslutter mot dårlig gods eller på en sånn måte at motstanden blir unormalt høy at nettopp lampa lyser, det skal være gjennom gang for å få lampa til å slukke uten forhøyet motstand:) Den må godses som en hel krets for at lampa skal slukke, en kortsluttning på feil sted kan gi forhøyet motstand noe som trigger lampe:) Eller hvordan tenkte du?

 

Når pluggen er frakoblet lyser varselet, så den varsler på brudd og ikke kortslutning på min i alle fall.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når pluggen er frakoblet lyser varselet, så den varsler på brudd og ikke kortslutning på min i alle fall.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Hørtes veldig fornuftig ut med tanke på min egen C4 (har ikke sett noe på det, så mye annet knask å ta tak i, men vet at begge mine er frakoblet å gir feil) Så støtter denne teorien, men da må vell kretsen oppføre seg litt som en "tamper" sløyfe?? Kan ikke se noen motstand på tegningen da?? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes veldig fornuftig ut med tanke på min egen C4 (har ikke sett noe på det, så mye annet knask å ta tak i, men vet at begge mine er frakoblet å gir feil) Så støtter denne teorien, men da må vell kretsen oppføre seg litt som en "tamper" sløyfe?? Kan ikke se noen motstand på tegningen da?? :confused:

 

Den er nok sånn at alt er ok så lenge sløyfen er lukket, mener det skal være fra instrumentpanel til den ene sida, så over til andre sida før det er tilbake til instrumentpanelet. Typisk når det gjelder slike kretser i elektronikk så skal det ikke være noe motstand eller lignende, kun en sløyfe. Ved brudd vil det da bli varsling, noe som lett skjer med eldre ledninger.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er nok sånn at alt er ok så lenge sløyfen er lukket, mener det skal være fra instrumentpanel til den ene sida, så over til andre sida før det er tilbake til instrumentpanelet. Typisk når det gjelder slike kretser i elektronikk så skal det ikke være noe motstand eller lignende, kun en sløyfe. Ved brudd vil det da bli varsling, noe som lett skjer med eldre ledninger.

 

 

Helt korrekt Frode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst! Var brudd i en ledning.

 

Hei.

Fant du ut hvor ledningen endte henn?? Har brudd i min og på venstre side. :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På C4 er det denne pluggen, og pin nr6.

Legges til jord/minus, og du har aldri varsel igjen.

pin-brems2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snodig at man får en 2`er feil på varsellampa for slitte klosser. Har hatt 2 biler på eu-kontroll på BT i drøbak for ikke lenge siden og på begge bilene så lyste lampa siden det var montert klosser uten varsler og jeg spørte kontrolløren om det blir en mangel. Fikk beskjed om at dette blir ikke mangel siden lampa varsler fører om at klosser er slitt og bør skiftes og at det ikke utgjør fare for sikkerhet og at ved eu-kontroll så sjekkes klossene fysisk. Men det er jo kjent at det praktiseres litt ymse rundt omkring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.