#1 Skrevet Juni 21, 2010 Har skiftet bremseklosser og har dermed ikke slitasjevarsler i disse nye klossene, men lyset i instrumentet lyser og eg får det ikke vekk. Har prøvd å koble ledningene til bremseklossene sammen, men det lyser fortsatt. Noen som har flere forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2010 SKal jo funke om du kobler sammen de 2 ledningene som går til klossene? Rart om det ikke gjør det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2010 D e flere mekanikkere som sier det, men det funker ikke. Fikk 2'er feil på det når eg var på eu-kontroll. kjipe greier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2010 Mål ut ledninger (frakoblet i begge ender. burde ligge rundt 0.4 ohm motstand i hver av de) Sikkert kortsluttning mot gods i en av de eller no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2010 Hvor ender ledningen hen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2010 Problem løst! Var brudd i en ledning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2010 Får man 2er fei på dette? Har samme med bilen min etter oppgradering til big reds foran, må si det er litt bedre bremsekraft nå enn tidligere, men så det er bare å kortslutte de så skal det være i orden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2010 Ja du får 2'er feil på dette. ganske sprøtt. det går jo ikke ut over sikkerheten.. men men. Det e bare å koble ledningene sammen så slutter den å lyse. men i mitt tillfellet så var det brudd i ledningen uten at det var skade på isolasjonen på ledningen. sikkert fordi det har vært mye trykk/press på ledningen eller lagt i klem, så ble det brudd!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2010 Mål ut ledninger (frakoblet i begge ender. burde ligge rundt 0.4 ohm motstand i hver av de) Sikkert kortsluttning mot gods i en av de eller no Ehh.... De skal jo til gods, for å få lampen til å slukke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2010 (endret) Hva gjør de når de slites så skiva treffer metall forbindelsen mellom de ledningene inn i klossen da? jo det kortslutter mot gods eller totalt så starter lampa å lyse;) ergo kabel mot gods på feil sted = lampe som lyser (iallefall en mulig feilkilde som ikke må utelukkes). Så det er nok når de korslutter mot dårlig gods eller på en sånn måte at motstanden blir unormalt høy at nettopp lampa lyser, det skal være gjennom gang for å få lampa til å slukke uten forhøyet motstand:) Den må godses som en hel krets for at lampa skal slukke, en kortsluttning på feil sted kan gi forhøyet motstand noe som trigger lampe:) Eller hvordan tenkte du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2010 Det som skjer, når klossene blir slitt, er at den koblingen som vises n13/n12 brytes. Klossene jo ligger ikke helt inntil hele tiden. Bare mål på de to lednigene. Den ene er minus/jord. Jeg hadde også brudd i min ledning, så jeg jordet i pluggen på instrumentet. Etter det har jeg aldri fått varsel igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2010 Hva gjør de når de slites så skiva treffer metall forbindelsen mellom de ledningene inn i klossen da? jo det kortslutter mot gods eller totalt så starter lampa å lyse;) ergo kabel mot gods på feil sted = lampe som lyser (iallefall en mulig feilkilde som ikke må utelukkes).Så det er nok når de korslutter mot dårlig gods eller på en sånn måte at motstanden blir unormalt høy at nettopp lampa lyser, det skal være gjennom gang for å få lampa til å slukke uten forhøyet motstand:) Den må godses som en hel krets for at lampa skal slukke, en kortsluttning på feil sted kan gi forhøyet motstand noe som trigger lampe:) Eller hvordan tenkte du? Når pluggen er frakoblet lyser varselet, så den varsler på brudd og ikke kortslutning på min i alle fall. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2010 Når pluggen er frakoblet lyser varselet, så den varsler på brudd og ikke kortslutning på min i alle fall. Sent from my iPhone using Tapatalk Hørtes veldig fornuftig ut med tanke på min egen C4 (har ikke sett noe på det, så mye annet knask å ta tak i, men vet at begge mine er frakoblet å gir feil) Så støtter denne teorien, men da må vell kretsen oppføre seg litt som en "tamper" sløyfe?? Kan ikke se noen motstand på tegningen da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2010 Hørtes veldig fornuftig ut med tanke på min egen C4 (har ikke sett noe på det, så mye annet knask å ta tak i, men vet at begge mine er frakoblet å gir feil) Så støtter denne teorien, men da må vell kretsen oppføre seg litt som en "tamper" sløyfe?? Kan ikke se noen motstand på tegningen da?? Den er nok sånn at alt er ok så lenge sløyfen er lukket, mener det skal være fra instrumentpanel til den ene sida, så over til andre sida før det er tilbake til instrumentpanelet. Typisk når det gjelder slike kretser i elektronikk så skal det ikke være noe motstand eller lignende, kun en sløyfe. Ved brudd vil det da bli varsling, noe som lett skjer med eldre ledninger. Sent from my iPhone using Tapatalk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 25, 2010 Den er nok sånn at alt er ok så lenge sløyfen er lukket, mener det skal være fra instrumentpanel til den ene sida, så over til andre sida før det er tilbake til instrumentpanelet. Typisk når det gjelder slike kretser i elektronikk så skal det ikke være noe motstand eller lignende, kun en sløyfe. Ved brudd vil det da bli varsling, noe som lett skjer med eldre ledninger. Helt korrekt Frode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 26, 2010 Problem løst! Var brudd i en ledning. Hei. Fant du ut hvor ledningen endte henn?? Har brudd i min og på venstre side. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 26, 2010 På C4 er det denne pluggen, og pin nr6. Legges til jord/minus, og du har aldri varsel igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 26, 2010 Snodig at man får en 2`er feil på varsellampa for slitte klosser. Har hatt 2 biler på eu-kontroll på BT i drøbak for ikke lenge siden og på begge bilene så lyste lampa siden det var montert klosser uten varsler og jeg spørte kontrolløren om det blir en mangel. Fikk beskjed om at dette blir ikke mangel siden lampa varsler fører om at klosser er slitt og bør skiftes og at det ikke utgjør fare for sikkerhet og at ved eu-kontroll så sjekkes klossene fysisk. Men det er jo kjent at det praktiseres litt ymse rundt omkring 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...