#1 Skrevet Juni 21, 2010 Er det mulig ? Skulle hatt en arbeidsbil, helst en c4 avant TDI quattro, men ikke mye å finne rundt omkring. Import er jo en mulighet, men staten skal jo ha en halv arm og en fot i avgift på en gammel bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2010 Alt er mulig, men de ekstra kronene man må betale for å få en ekte A6 TDI quattro er igrunn like greit å bruke, for de får man også igjen når man skal selge bilen en dag. Å bygge om en 2.3q (som også koster noen kroner for bil, motor, andre ting +++) blir aldri like bra som en original, håpløst å få godkjent og ikke verdt stort på grunn av de to tingene der.. Dessuten er girkassen til 2.3q omtrent ubrukelig med TDI-motor fordi den er alt for lavt giret til dieselmotoren, altså for høyt turtall spesielt ved landeveiskjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2010 Alt er mulig, men de ekstra kronene man må betale for å få en ekte A6 TDI quattro er igrunn like greit å bruke, for de får man også igjen når man skal selge bilen en dag. Å bygge om en 2.3q (som også koster noen kroner for bil, motor, andre ting +++) blir aldri like bra som en original, håpløst å få godkjent og ikke verdt stort på grunn av de to tingene der.. Dessuten er girkassen til 2.3q omtrent ubrukelig med TDI-motor fordi den er alt for lavt giret til dieselmotoren, altså for høyt turtall spesielt ved landeveiskjøring. Du har nok rett i det, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2010 Eyvind har rett, dette er ikke å anbefale. Skal du kjøre mer enn småkjøring må du ha dieselkasse, og da må du gi en del penger for hele delelista di: - motor med alt dill-dall som sitter fast i motorrom og derfor ikke følger med løs motor - eksosanlegg - gasspedal - ledningsnett - instrumentpanel - hjerne - girkasse med overføring - muligens drivaksler pga flens/dimensjon - motorfester Dette forutsetter at du henter motor fra 100, da A6 trenger startsperrenettet og enhetene også. Da overstiger kostndene prisdifferansen mellom bilene. Tar du med arbeidstiden din i tillegg så svarer det seg ikke. Dersom du aldri skal kjøre over 80 med den, du har god tid og vil slå den i hjel med et motorbytte og du bare skal bygge et minimumsbygg som går så er det jo alltids en mulighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 22, 2010 Eyvind har rett, dette er ikke å anbefale. Skal du kjøre mer enn småkjøring må du ha dieselkasse, og da må du gi en del penger for hele delelista di: - motor med alt dill-dall som sitter fast i motorrom og derfor ikke følger med løs motor - eksosanlegg - gasspedal - ledningsnett - instrumentpanel - hjerne - girkasse med overføring - muligens drivaksler pga flens/dimensjon - motorfester Dette forutsetter at du henter motor fra 100, da A6 trenger startsperrenettet og enhetene også. Da overstiger kostndene prisdifferansen mellom bilene. Tar du med arbeidstiden din i tillegg så svarer det seg ikke. Dersom du aldri skal kjøre over 80 med den, du har god tid og vil slå den i hjel med et motorbytte og du bare skal bygge et minimumsbygg som går så er det jo alltids en mulighet. Ja nei jeg er overbevist om at dette ikke er rette oppgaven å sette i gang med nei. Men takker alle sammen og spesielt Steinar og Eyvind for så utfyllende svar Får lete etter en bil, dukker nok opp noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...