#1 Skrevet Juni 22, 2010 I fjor byttet jeg skiver og klosser bak, og overhalte kalipperne med ny glidedel + pusset dem litt. I år har jeg fått nye skiver og klosser foran, samt ny kalipper og bremserør foran på høyre siden. Bremsene har aldri vært spesielt gode, men nå er de rett og slett elendige. Kjørte nesten i veggen inni garasjen i går jo. På venners A4 1.8t'er er det en verden av forskjell. Jeg bøyde opp bremserøret selv, men det ser ikke ut som jeg har fått noen stygge bender på det som vil gjøre at bremsevæsken stopper opp, da. Pedalen er slapp, må kline den helt inn før det skjer noe, det er det stikk motsatte fra av/på bremser iallefall!! Den synker ikke inn av seg selv, og jeg har ikke mistet noe bremsevæske. Tenkte å lufte ordentlig i dag, kjøre igjennom enda noen liter med bremsevæske og se om det fører fram.. Men etter det er jeg litt rådvill altså. Kan det være noe feil med master- eller slavesylinderen, eller rørene der framme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2010 Jeg hadde samme problem som deg tidligere, luftet til den store gullmedaljen, men gav til slutt opp da det ikke bedret seg særlig. Nå har jeg kjørt kanskje 1000km og bremsekraften er tilbake til normalen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2010 Kan jeg ha fått noe gugg på klossene mine når jeg har drevet å herjet? Hvor følsomme er egentlig bremseklosser for søl av diverse graps? Ser at man på sånne bruktbiltester får oppgitt bremseeffekten, kanskje jeg bør prøve en sånn test, om det er en enkel sak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2010 Tror ikke bremseklosser er veldig følsomme for olje osv... Har ihvertfall hørt en historie om en mekaniker som la bremseklossene til en Volvo i en bøtte med spillolje over natta fordi kunden klaget på skriking i bremsene. Fungerte visst fint etterpå. Vet ikke om denne historien er 100% sann, men vet at det tåles en del før man mister mye bremsekraft p.g.a. søl. Kan dessverre ikke hjelpe deg med det egentlige problemet, andre som har mer peiling får svare på det. Lykke til! mvh Martin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...