#1 Skrevet Juni 22, 2010 Har en passat 2006 Highline 4motion som er gjerring på kaldlufta si. Vifter blåser og regulerer hastighet, men kompressoren starter ikke. Når jeg sletter feilen som vist under, begynner det å blåse kaldt i ca 10 sek, før samme feilen kommer igjen og kompressor stopper. Noen som har samme , klamme, erfaring i varmen? , Tips? Har kjørt diagnose og får følgende melding: 17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND P0691 - 007 - Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 00100010 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Reset counter: 211 Mileage: 131981 km Time Indication: 0 Date: 2010.06.21 Time: 15:48:01 Freeze Frame: Text: Text: 40 Text: Nm Text: Voltage: 13.79 V Load: 66.3 % Temperature: 87.0°C Readiness: N/A _ Steinar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2010 Kjølevifta di har en kortsluttning til jord enten i ledningsnett eller internt i vifte/formotstand (noe som har med styring av vifte i allefall), ergo gassen fra komressor går ikke over i veske form i kondensator pga manglende kjøling, noe som igjen ikke fører til manglende trykktap ved ekspansjonsventilen og derav kulde inn i fordamper. Ergo ingen kjøling inne i bilen. Tipper jeg. Starter vifta di ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2010 Njaaa, vet ikke sikkert om vifta starter, men etter sletting av feil med vag-com, begynner det å blåse kaldt i ca 10 sek og da hører jeg at kompressoren går. Samme feilen kommer opp igjen (17075 - Fan 1 Control Circuit: Short to GND P0691 - 007 - Short to Ground), og kompressoren stopper. Peiling på hvor denne kjølevifta sitter og om den er knotete å bytte selv? _ Steinar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2010 Regner med at den slår ut på høytrykk, pga kondensatorvifta di ikke går. Eneste du gjør i vag.com er å resette høytrykkpressostaten Kondensatoren din, sitter forran radiatoren, så vifta sitter trolig på radiatoren. regner med at det er dårlig plass nedi der Kjøp haynesbok å prøv =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2010 Hei. Takk for tips, Stian og Erlend. Får sjekke opp videre her , snart. Hadde vært kjekt med litt kjøling nå som varmen ser ut til å komme krypende..:-) _ Steinar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 5, 2010 Hei igjen. Ingenting skjedd , foreløpig pga stort arbeidspress på jobb:-( Jeg har snakket med Møller og de mener at det kan være tre forskjellige kondensatorvifter (fabrikater) på denne bilen? Står dette på selve viftehuset? _ Steinar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2011 Fant du ut noe her? Ser denne tråden er gammel men jeg får ikke kondensatorvifta igang utenom og sette strøm på den da går den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...