Chippet A4 1.8T, noen spørsmål

Anbefalte innlegg

Hei,

Har aldri hatt en chippa bil før så er noen ting jeg lurer på.

Var hos norskbildelsenter å fikk bilen chippa idag. Fikk mye bedre drag i bilen og er veldig fornøyd med det, men en ting jeg merka var at den blei "vanskeligere" å ta igang med, måtte liksom slure endel mer enn før for å unngå å kvæle den. Er det normalt?

Også mista jeg litt bunndrag, før kicka turboen inn på 1800omdr, nå løsner det ikke ordentlig før på 2200omdr. Men regner med det er normalt?

Bilen det gjelder er en 05 A4 1,8t 163hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel bare en tilvenningssak + det går noen mil før ny sw har gått seg til slik at ting har fått adaptert seg igjen, så blir nok motoren noe mere stabil. Ikke anbefalt å slure for mye, svake clutcher på de.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte 7mil hjem etter chipping, får vel kjøre noen mil til å se om det blir bedre.

Er klar over at clutchen er dårlig, bytta noen selv på jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken clutch bør man bytte til ved chip på b7 1.8T quattro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken clutch bør man bytte til ved chip på b7 1.8T quattro?

Jeg lurer på det samme, hva anbefaler folk?

Samt noen tanker bak om man bør ta svinghjulet i samme slengen?

Til info forhørte jeg meg hos Møller på å skifte svinghjul og clutch, fikk tilbud på rett under 40 000!!

Orginalt svinghjul ligger på ca 8500kr!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den noe mindre bensin når man chipper 1,8t?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har fått ørlite mindre forbruk etter jeg chippet den samtidig som kjøringen har tatt seg litt opp :D

Jeg bygget om til enkelmasse svinghjul og s4 clutch. hadde kast i dobbelmassesvinghjulet og nytt kostet 9k.

Nytt svinghjul med ny clutch og montering kostet meg mindre enn 9k for å si det sånn. Er dog en del ekstra "støy" i bilen når en går for denne løsningen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har fått ørlite mindre forbruk etter jeg chippet den samtidig som kjøringen har tatt seg litt opp :D

Jeg bygget om til enkelmasse svinghjul og s4 clutch. hadde kast i dobbelmassesvinghjulet og nytt kostet 9k.

Nytt svinghjul med ny clutch og montering kostet meg mindre enn 9k for å si det sånn. Er dog en del ekstra "støy" i bilen når en går for denne løsningen

Kommer det forresten mye vibrasjoner med ditt enkeltmasse svinghjul lave turtall når du trakker til?

Og hva støy er det egentlig du nevner? Andre ulemper som dukker opp med enkeltmasse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.