#1 Skrevet Februar 9, 2005 Skal bytte kammer på 3b motoren min nå, kjøpt 7a kammer:) så lurer jeg på.... etter litt hardkjør tikker motoren hardt!! har hørt noe om at det kan hjelpe å rense løfterne? noen som har hørt noe om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 9, 2005 Har vel ikke så mye for seg.......det er vel tetningene i løfterne som blir slitt som gjør at de ikke klarer å holde trykket oppe når oljen er varm og tyntflytende. Kjører du på tynn olje kanskje ?? 5W/40 eller noe slikt ?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 9, 2005 Du kan prøve QMI motorvask, det hjelper litt. Den endelige løsningen er å bytte ventilløftere, de koster ca 330kr pr stk på audi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 9, 2005 Har 20 nye originale løftere, er dine for 3300 om du er interessert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 9, 2005 Du kan prøve QMI motorvask, det hjelper litt. Den endelige løsningen er å bytte ventilløftere, de koster ca 330kr pr stk på audi. Har prøvd innvendig motorvask ved ventiltikking, men det ble faktisk værre... Har innsett at det finnes ingen mirakelprodukter for dette, er løfterene slitte er det like greit å bytte de ut med nye med en gang. Gjort på 2 minutter når kammen(e) først er ute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 9, 2005 Har prøvd innvendig motorvask ved ventiltikking, men det ble faktisk værre... Har innsett at det finnes ingen mirakelprodukter for dette, er løfterene slitte er det like greit å bytte de ut med nye med en gang. Gjort på 2 minutter når kammen(e) først er ute Stemmer ganske bra det!!! En innvendig motorvask fjerner avleiringer osv i motor og oljekanaler å kan lage enda mere tikking fordi løfterne mister enda mere trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 10, 2005 Hydraliska lyftare 122,- prstk på http://www.quattro.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 10, 2005 Bytt bare eksoskammen, innsug skal være 3b for best mulig bunndrag.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 10, 2005 takker for svar å tilbud om løftere, men det for bli i neste runde. skal prøve castrol 10-60 olje først. hmmm... bare eksos kam sier du? har lest endel om dette, og konklusjonen mener jeg har vært å bytte begge?? fler meninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Februar 10, 2005 Hydraliska lyftare 122,- prstk på http://www.quattro.se Hadde de bare kostet det samme til 1.8T 20V motoren... 299kr stk. Jeg skal prøve å få mine renset i et høyfrekvent bad først. Hvis ikke må jeg bytte ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 10, 2005 http://www.stenparnermotor.se mye fine deler å få kjøpt der, prisene er ganske greie å vil jeg si! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 10, 2005 Et triks jeg fikk vite om da jeg hadde 16v som tikket relativt ofte var å slenge på ny olje (den du ev pleier å bruke) for å så la motoren gå på ca 3500 omdr i ca 15/20 min.. ikke kjør kjerra men la den gå på "tomgang" på 3500. Dette gjorde i allefall underverker med tikkingen min den gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 11, 2005 kr 88/stk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 11, 2005 OHOOOOOY!! de hadde jo kun til A3 og A4 på nettet iallefall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 11, 2005 takker for svar å tilbud om løftere, men det for bli i neste runde. skal prøve castrol 10-60 olje først. hmmm... bare eksos kam sier du? har lest endel om dette, og konklusjonen mener jeg har vært å bytte begge?? fler meninger? Det optimale kamoppsettet er Rs2 innsugkam og 7a ekoskam ... billig og bra løsning! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Februar 11, 2005 Vi får stadig brev fra kunder som sier at ventiltikkingen blir bedre eller helt fjernet etter QMI Innvendig motorvask. (Jeg kan ikke gå god for andre vasker eller rens) Tynn syntetisk olje av høy kvalitet er det beste for ventilløftere. Med vennlig hilsen QMI SCANDINAVIA Thor Johansen Mine erfaringer er at QMI innvendig motorvask gir mer tikking, dette p.g.a. at løfterene rett og slett er utslitte. Motoren blir uten tvil renere innvendig Om tikkingen skulle forsvinne etter bruk av denne rensen, er det ikke løfterene som er dårlige, men oljekanalene som er tette. Det burde da ringe en bjelle som sier at man kjører på en (for å si det mildt) møkkaolje som gir avleiringer i motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Februar 12, 2005 min b4 tikker oxo. på audi verksted sa dem at de brukte veldig tynn helsyntetisk olje. så hvis man bytter til en tykkere olje vil den kanskje forsvinne. skal prøve det nå jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Februar 12, 2005 slenger meg på her.... selv om det er mest snakk om audi motorer her(5'er), så kan jeg ikke la være å spørre om min 1.8T. det har seg slik at min tikker viss den står litt på tomgang, mens viss jeg kjører litt så blir den "nesten" borte. motor har gått ca 123000 og byttet olje rett før jul i fjor. dette gjort på Grenland Auto grunnet noe annen tikking da. hva kan jeg gjøre ? er løftere slitt allerede ? eller vil d muligens holde med en olje skift ? de nevnte oxo at skjedestrammer til ventilene (eller no) var slitt og at denne burde byttes snart. kan dette medføre tikking av og til viss denne strammer'n er slitt ? takker for svar. mvh TP 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 12, 2005 min b4 tikker oxo. på audi verksted sa dem at de brukte veldig tynn helsyntetisk olje. så hvis man bytter til en tykkere olje vil den kanskje forsvinne. skal prøve det nå jeg. Om tikkingen forsvinner ved skifte til tykkere olje, har du kun fjernet lyden og ikke problemet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 12, 2005 må bare få si at etter 6 år med møller e-18 med shell olje, og alslags audi vw som tikker so flytta jeg til hønefoss og jobbet ved hamax der brukte dem castrol er i grunn merkelig at de bilene ikke tikka, det var jo for det første kjemperint inne i motoren, og motrene gikk så pent, dette er vell noe man bør ha i bakhodet. Så jeg kan love dere at alle bilene mine går på catrol. Jeg har skrudd feilsøkt og sett og svaret er igjend CASTROL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Februar 13, 2005 må bare få si at etter 6 år med møller e-18 med shell olje, og alslags audi vw som tikker so flytta jeg til hønefoss og jobbet ved hamax der brukte dem castrol er i grunn merkelig at de bilene ikke tikka, det var jo for det første kjemperint inne i motoren, og motrene gikk så pent, dette er vell noe man bør ha i bakhodet. Så jeg kan love dere at alle bilene mine går på catrol. Jeg har skrudd feilsøkt og sett og svaret er igjend CASTROL Hadde tikking på min ex. Audi 80 som gikk på Shell Helix Ultra 5W-40. Byttet til Castrol GTX, men tikkingen ble bare værre!!! Prøvde også QMI innvendig motorvask uten endring i positiv retning. Endte opp med nye løftere og Mobil 1 5W-50, og vil fortsette med den. Castrololje er OK, men da fortrinnsvis TWS 10W-60 (ikke GTX). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Februar 13, 2005 Forskjellige oljeprodusenter og tykkelse gjør i utgangspunktet ikke noe forskjell i forhold til tikking. Det må byttes ventilløftere for å løse problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Februar 13, 2005 gtx olja passer best på amerikanere og gamle biler som man ikke bryr seg om den olja som må brukes et faen der glemte jeg navnet men er den helsyntetiske. hvis du hadde skiftet løfteren og brukt castrol etter på ville du som med mobil en aldri fått tikking igjend 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Februar 13, 2005 Forskjellige oljeprodusenter og tykkelse gjør i utgangspunktet ikke noe forskjell i forhold til tikking. Det må byttes ventilløftere for å løse problemet. Jo, tykkere olje kan i noen tilfeller fjerne tikkingen, dette når løfterene er slitte og ikke klarer å "holde tett" med en tynn olje. Som jeg har sagt tidligere (og som du også sier), løfterene må byttes for å fjerne problemet, ikke bare lyden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet September 22, 2005 Har 20 nye originale løftere, er dine for 3300 om du er interessert. Regner med disse er solgt for evigheter siden?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...