Anbefalte innlegg

Fikk levert en Audi S3 2001 model på søndagen. Hadde alt tatt en titt på bilen så var klar over at det var mye som måtte gjøres, MEN tror aldri man noen gang kommer til å klare å bli 100% forberedt :unsure:

 

Vell bilen ble levert på søndag kveld. Ble så enig med eieren om at han skulle ta turen ut på mandagskvelden når jeg var ferdig med vask for å sammen med meg gå over bilen. Som sagt så gjort.....

 

Dag 1/ ca 6,5 timer:

Begynte med vask av bilen. Hjulene fikk en real runde med Scholl Rim7 som fikk stå å virke i 10 minutter. I mellomtiden fikk motorrommet en runde med Grime Reaper 1:3 og litt hjelp med en SV detail brush så var mye gjort. Lot denne blandingen stå litt før det hele ble spylt av. Ga så bilen en runde med Scholl Crack 9000 som fikk stå i 5 minutter før bilen inkludert motorrommet ble skumlagt med Orange pre wash 1:0 :P Ble så vasket med SV Wash pudle, spylt og så kjørt inn for tørk før endelig inspeksjon sammen med eier. Sammen med eieren av bilen og et par test spots på bilen så ble konklusjonen: 3-stegs toppet med CG Jetseal og Sv Divine :D

Vell kl var nå 22.30 så eieren ble kastet ut så det var mulig å komme igang her ;) Hadde alt kjørt en test spot med Scholl S30+ på Orange Scholl pad og det ble blankt, men tok ikke noe av ripene så her var det snakk om HARD tyskerlakk. Bare å finne fem Scholl S03 GOLD og ullputen, en kombo som skulle vise seg å fungere ganske greit, men ikke bedre en at det måtte kjøres 2 runder bestående av toatlt ca 8-12 pass pr runde fordelt som følgende: Sprer produktet uten pres på 1100 o/min, kjørte så 5-6 pass med kraftig press på ca 1800 o/min lettet opp på presset og kjørte 1-2 pass på samme hstighet og med 1 pass uten press på 1100 o/min. Rakk da å kjøre panser og høyre forskjerm før det var natta....

 

Dag 2/ ca 15 timer:

Fortsatte på høyre siden med samme kombinasjon som i dagen før og kjørte resten av bilen med denne. Var minimalt med holo/kjørespor, men skal ikke ljuge så noe var det og med hardheten på lakken så holdt det ikke med Scholl S40 på blå Über pad. Forsøkte meg litt fem og tilbake med S30?+ på orange Scholl pad, men tilslutt falt valget på Scholl S03 GOLD på Grønn Über pad. Dette ble BLANKT og holofritt ( I hvertfall som jeg har klart å se :P ). Hele bilen fikk denne runden med unntak av fangeren bak for den orket jeg ikke å starte på etter timer så da var det natta.

 

Dag / ca 8,5 timer:

Tok samme behandlingen på bakfangeren som resten av bilen hadde fått. Fant så frem Scholl S40 og blå Über pad igjen som siste steg. Endelig kunne maskeringstapen falle....... Bilen ble kjørt ut og skummet med CG GlossWorkz 1:2 for å få fjernet poleringstøv etc før det bar inn igjen for tørking. Så ble CG Vertua Bond funnet frem og hele bilen fikk en runde med denne. Denne ble etterfulgt av CG Jet Sealsom fikk ligge på i gode 30 minutter. Mens denne lå på fikk felgene en runde med SV CF Regular og vinduene ble vasket med Scholl Ice 9000. Jet Seal ble fjernet og krukken over alle krukker ble omhyggelig pakket ut fra safen. Det var tid for SV Divine. La et passe tykt lag over hele bilen som fikk ligge på i ca 30 minutter og i løpet av denne tiden fikk motorrommet en runde med SV Motor Shine og eksosstussene ble rubbet med Scholl S0 og behandlet med SV Autobahn. Speilhusene fikk en runde med CG Metal polish. Første lag med Sv Divine ble tørket av og lag nummer 2 ble lagt på. Dette laget fikk ligge like lenge som det første og ventetiden ble fylt med å gå over alle dørkarmer med Scholl SW20. Grillen og frontleppa fikk en runde med CG Silk Shine. Så var tiden inne for å fjerne lag nr 2 med SV Divine, montere skiltplater og erklære bilen for ferdig. Glansen inntraff kl 03.30 :P

 

 

Før vask:

DSC_0166.jpg

DSC_0167.jpg

DSC_0172.jpg

DSC_0173.jpg

DSC_0174.jpg

DSC_0175.jpg

DSC_0176.jpg

DSC_0177.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter tørk og klar for inspeksjon:

DSC_0201.jpg

DSC_0216.jpg

DSC_0218.jpg

DSC_0219.jpg

DSC_0231.jpg

DSC_0251.jpg

DSC_0257.jpg

DSC_0261.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panser med test spot. Panseret var et kapittel for seg selv. Deler av bilen og da bl.a panseret er omlakkert. Panseret så ikke ut med flere store matte områder, sliperiper UNDER klarlakken etc. Scholl S30+ fjernet de matte feltene, men som dere ser så tok det ikke så mye av ripene.

DSC_0204.jpg

DSC_0208.jpg

 

50/50 på høyre forskjerm:

DSC_0215.jpg

 

Ferdig kjørt med 2x Scholl S03 Gold/ull, S03 Gold/Grønn Über og S40/blå Über og vasket:

DSC_0284.jpg

DSC_0285.jpg

DSC_0286.jpg

DSC_0287.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertua Bond blir påført/fjernet:

DSC_0288.jpg

DSC_0290.jpg

DSC_0291.jpg

DSC_0292.jpg

 

Motorrommet har fått en runde:

DSC_0293.jpg

 

Eksosen sin tur:

DSC_0311.jpg

DSC_0312.jpg

DSC_0313.jpg

DSC_0315.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig med Vertua Bond og Jet Seal:

DSC_0297.jpg

DSC_0298.jpg

DSC_0299.jpg

DSC_0300.jpg

DSC_0303.jpg

DSC_0302.jpg

DSC_0304.jpg

DSC_0306.jpg

DSC_0308.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krukken over ALLE krukker ( i min sammling)

DSC_0309.jpg

DSC_0310.jpg

 

Ferdig:

DSC_0322.jpg

DSC_0322.jpg

DSC_0323.jpg

DSC_0327.jpg

DSC_0326.jpg

DSC_0329.jpg

DSC_0333.jpg

DSC_0337.jpg

DSC_0336.jpg

DSC_0325.jpg

 

Klokken 03.30 på natta er det heller dårlig lys til å ta bilder ute så satset på oppholdsvær så det kan bli tatt noen bilder før eier hentet bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var uheldigvis overskyet og regn i luften når bilen skulle hentes, men fikkda tatt noen utebilder også ;)

 

DSC_0342.jpg

DSC_0343.jpg

DSC_0344.jpg

DSC_0345.jpg

DSC_0346.jpg

DSC_0348.jpg

DSC_0349.jpg

DSC_0350.jpg

DSC_0352.jpg

DSC_0353.jpg

DSC_0354.jpg

DSC_0357.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

steike det der ble bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

steike det der ble bra! :)

 

Takk Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble døds bra:)hard tysker lakk er kos;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet!

 

Bildene over viser jo at lakkforsegling + voks ikke nødvendigvis går ut over glansen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du gi meg en pekepinne på prisen? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig stykke arbeid Ørjan;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig resultat Ørjan!

 

Virkelig imponerende stykke arbeid : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne var på våler denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble døds bra:)hard tysker lakk er kos;)

 

Takk for det.

Hard tyskerlakk er ganske deilig å jobbe med ja :)

 

Bra jobbet!

 

Bildene over viser jo at lakkforsegling + voks ikke nødvendigvis går ut over glansen!

 

Takk takk.

Behøver ikke å gå utover glansen nei selv om man legger en sealer under voksen ;)

 

Kan du gi meg en pekepinne på prisen? :)

 

Mange momang som spiller inn når det kommer til pris på en sånn jobb som dette, men som utgangspunkt så kan du bruke prislisten som ligger på http://www.scandicshine.no

 

Nydelig stykke arbeid Ørjan;)

 

 

Takk takk Vågen.

 

Herlig resultat Ørjan!

 

Virkelig imponerende stykke arbeid : rock :

 

Takk takk.

 

Denne var på våler denne?

 

Stemmer det at denne var på Våler på søndagen ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Najs! flott glans!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er så latterlig bra vettu...LATTERLIG: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

SYKT bra.!

 

Har lyst og gi min bil en skikkelig shinings, men er ganske grønn på området.

Har du noen gode tips og regler? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.