#1 Skrevet Juni 23, 2010 Har prøvd og søke rundt på forumet.. men er ikke verdens beste til å lete Har nettopp søtte i motoren, da jeg bygger om fra 1,8 ADR til 1,8t AEB. Var på møller idag og fikk de til å kode om nøkkelen, sånn at den skulle passe til motorstyringen. Da jeg kom hjem, la jeg merke til at det gule symbolet med en bil/nøkkel på blinket når jeg hadde på tenningen. Vil det si at startsperren er aktivert?? Når jeg prøver og starte den, går den rundt som den skal, og tenner et par ganger i begynnelse. Nå skal det nevnes at den ble kjørt en stund i går, så den kan være full av bensin. Står nå for å prøve å lufte ut / tørke opp.. Noen enkle tips om hvordan jeg skal gå frem ved feilsøking? Den startet og gikk 1-2 sekund første 2-3 gangene jeg prøvde. Når vil den ikke.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2010 Startsperren pleier hvertfall å gjøre så du kan starte bilen, å den går 1-2 sekunder så stopper den. Så du vet bilen fungerer, men nøkkelen er ikke godkjent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2010 Ja, det mener jeg også, men mener jeg har lest at om du prøver for mye å starte den med startsperre, så får du nesten ikke eller ikke start i deet hele tatt da den blir "dratt full"? kan det stemme? Jeg prøvde å la det luftes 10-15 min iste, å da starta den NESTEN, så var det ikke livstegn igjen. Kan den bli dratt full?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2010 Den kan ha blitt dratt full med bensin ja. Bare og la den stå over natta uten plugger i, så fordamper nok det meste. Men ligger det ikke en startsperre del i instrumentet også på disse? Mener at instrumentet må kodes opp mot en eventuell ny styre enhet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2010 hmm.. får prøve å la den stå da. Møller burde vel ha sagt fra om det var mer som måtte gjøres? De har jo ikke gjor det de skulle en gang, nemlig å kode om.. det er jo en del av jobben hvis det var noe med instrumentpanelet også vel? Startsperre lyset er der i alle fall. Får prøve å se i morgen.. etter jeg har montert frontmontert ic og får sammen resten av eksosanlegget. Starter bilen uten LMM ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2010 bilen starter uten lmm, går bare i nødmodus. høres ut som imobilzern som slår inn. kan være at møller ikke fikk til å kode ? feil skjer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2010 Hvordan kan jeg slette alle feilkoder i motorstyringa? de sa på møller at det var et par stk der.. har vagcom.. men ikke lært meg å bruke den enda.. hva er imobilzern ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2010 Imobilzer er startsperre =P Må vel ha registert vag.com for å slette feilkoder tror jeg. Har aldri tenkt på det som et problem å slette de:P bare å lese ut på ''autoscan'' å slette det som kommer opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 23, 2010 Hvordan kan jeg slette alle feilkoder i motorstyringa? de sa på møller at det var et par stk der.. har vagcom.. men ikke lært meg å bruke den enda.. hva er imobilzern ? Slå på hiddenn, åpne vag-com, oppe i venstre hjørne står det "select control module", trykk på denne, så får du et nytt bilde hvor det står 01engine oppe i venstre hjørne trykk på denne. Nå kommer det et nytt bilde, og ned på venstre side står det "fault codes", trykk på denne, og den leser da feilkoder. Når du har sett det du vil se av feilkoder, så trykker du "erase codes" og kodene slettes. Føler du at du vil gå videre og utforske vag-com, finner du en flott manual her: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/main_screen.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 23, 2010 Imobilzer er startsperre =P Må vel ha registert vag.com for å slette feilkoder tror jeg. Har aldri tenkt på det som et problem å slette de:P bare å lese ut på ''autoscan'' å slette det som kommer opp Trenger ikke registrert for og slette koder. Kun om du skal programmere at du må ha lisensiert versjon med org kabel. Og om du bare skal se kodene på motoren, så går det en brøkdel av tiden om du gjør som beskrevet over her. Autoscan tar lang tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 23, 2010 Tusen takk for flott beskrivelse av fremgangsmåte!! Skal prøve dette når jeg får tatt med pcen ned til verkstedet i morgen:) Har tidligere slitt med at jeg ikke har kommet videre når jeg har trykket på 01 engine.. mener jeg å huske.. skal oppdatere i morgen. Får også montert ic i morgen.. Har skiftet reg reim forresten. 99% sikker påa t den riktig satt på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 24, 2010 Da har jeg prøvd meg litt med vagcom... finner 01 engine, men kommer ikke videre, får opp en feil melding: No response from controller hva gjør jeg galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 24, 2010 Vel, enten er ECU død, eller så har du ikke fått satt opp vag-com riktig. test Vag-com på en annen bil for og være sikker på at den fungerer om du ikke har brukt den før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2010 ecu funker da.. møller hadde kontakt med den for et par dager siden.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 25, 2010 Ikke alltid vagcom er så lett å få til å koble til, også merka at ene orginal kabelen vi har ikke ville lese ecu på A4'n min, men alle andre ting, mens uorginale kabelen funket kjempe fint. Kommer vel ann på hva slags type kabel det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 25, 2010 Var litt uheldig å sprakk en liiiten sprekke på venstre side av radiatoren, i plasten der. Går det ann og varme med gass og la det smelte sammen igjen? tilsette litt av samme plasten fra en av de andre tappene av plast på radiatoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 25, 2010 Om du VET at din vag-com fungerer, så kan du prøve og sette på en batterilader på batteriet. Uoriginale kabler kan slite litt med og oppnå kontakt med ecu om det er litt lav spenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 25, 2010 har prøvd med lader, stått på over natta osv. har ikke fått til å lese ut annet enn abs og vacum pumpe på sentrallåsen med min pc/kabel før.... Noen tips om det lille radiator problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 25, 2010 Hmm. Da er det noe muffens med vag-comen din. Plast ja, ligger en fin tråd inne på karroseri delen som omhandler plastsveising. Se litt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 25, 2010 har noen tips om hva jeg skal gjøre for å få til å lese ut feilkoder med min vagcom? EDIT: Har ikke registrert programvare.. har det noe å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 25, 2010 Det skal vel fungere bedre om du har regisrtert programvare. Jeg har original kabel, men hadde kopi kabel når jeg begynte. Jeg registrerte programvaren, og det mener jeg at var fordi jeg ikke fikk kontakt med en Audi 80. Den fikk jeg bare kontakt med ABS i, og ikke motor. Denne var chippet, men på en annen 80 som ikke var chippet fikk jeg kontakt med ECU. Når jeg fikk lisensiert programvare så fikk jeg kontakt med alt på den første bilen og. Vet du om din ECU er chippet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 25, 2010 ECU vet jeg ikke om er chippet, men skal i alle fall chippes etter hvert. Så du mener det løser seg om jeg får registrert den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 25, 2010 Det kan jeg ikke garantere. Men jeg mener og huske at det løste seg for meg. Det er noen år siden, og jeg husker ikke så godt lengre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 2, 2010 Jeg sendte mail til min kontakt person hos møller, der jeg sa at kodingen av startsperren ikke fungerte, og at mekaniker ikke kontrollerte at det var i orden før han gav meg nøkkel og bil tilbake. fikk som svar: " Vi visste ikke noe om at du hadde byttet styreenhet på bilen din ; ) " Jeg sto og snakket med mekaniker da han gjorde det, og nevnte at jeg holdt på å bygge om til 1,8t.... Hva kan jeg kreve? (måtte også låne bilhenger.. 600kr, kodingen tok de 400kr for) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 2, 2010 Syns du skal kreve å få gjort kodingen på nytt. Gratis. Bilhengeren må du nok sansynligivs låne igjen for egen penger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...