#1 Skrevet Juni 23, 2010 Hei! Noen ganger (ikke alltid) må jeg prøve opptil 3-4 ganger før jeg får start på bilen. Når jeg vrir om nøkkelen, hører jeg startern går men den slår ikke inn. Noen ganger starter den på 1.forsøk og, men andre ganger tar det flere forsøk til. Kan det være så enkelt som dårlig batteri/lite strøm? Eller er det innslaget eller evt. bytte hele starteren? Eller kanskje kransen? Kan legge til at jeg i det siste har lagt merke til at det er litt slark/kvitring fra motoren, antar det er fra reima. Mulig dette kan påvirke dynamoen så den ikke får ladet batteriet skikkelig, slik at starter ikke får nok strøm evt.? Vet at denne skal selvstrammes, men det gjør den altså ikke på min.. MVH 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2010 Som regel er det dårlig starter når dette skjer. Kan av og til la seg gjøre å overhale den selv, se tråd om dette under DIY-delen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2010 Mye koster en ny starter fra møller? Noen som veit? Evt. et delenr? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2010 de har på mekonomen hvertfall. Bytta min i fjor, møller her i byen skulle ha 3700 for ny starter. og hadde ikke på lager mekonomen hadde på lager og fikk rabatt i tilegg. mekonomen: Artikkelnr: 20-0986018190 BENEVNING: Startmotor - bytte Pris: 2172.00 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2010 kransen må evt varmes av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2010 Georg, hadde du samme problem som meg da du byttet starteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2010 Georg, hadde du samme problem som meg da du byttet starteren? bortimot ja , noen ganger starten den fint andre virka det som innslaget ikke ville slå inn. sa bare klikk klikk. til slutt ville den ikke i det hele tatt . Var frostveskelekkasje fra topppakning som tok knekken på min http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1641117post1641117 greit å skifte selv da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 25, 2010 Har du en guide på hvordan man bytter selv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2010 du får ta deg en tur opp når du kommer hjem petter, så kan jeg vise deg det.. er drit enkelt!! gjørt på 10 min:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2010 Får kjøpt nytt innslag og børster på ebay.com. Kommer seg på rundt 100$. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...