#1 Skrevet Juni 23, 2010 Hvordan er regelen på endring av felg strørrelse og dekk fra orginalt? Sporvidde endring er vel maks 7,5mm per side. Og dekk størrelse +- 5% av orginalt. Jeg har en passat 3bg 4 motion... der sitter det nå 9,5X19" ET35 med 225/35 19 dekk. Må kanten på felgen være innenfor hjulbua eller er det bare rullebanen på dekket som må være innenfor? Gjerne henvis til regelverk, så jeg kan evt ha med på BT i morgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2010 (endret) Det er ikke lov at felgene stikker på utsiden rundt hele hjulbue. Dekkprodusenten har også visse krav til felgbredde, om man kjører med en felgbredde som går utover hva dekket er godkjent for så er det heller ikke lov. De fleste store dekk merker oppgir hvilke felgbredder den aktuelle dekk dim er godkjent med på nettsider. som feks her, står anbefalt felg bredde og godkjente felgbreddet +- http://www.yokohamatire.com/tires/spec.aspx?tire=ADVAN%20NEOVA%20AD08 Eksempel på felg dekk kombo som neppe er lov, da dekket i den dim neppe er typegodkjent med så bred felg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2010 Ble stoppet i teknisk, fikk mangler på xenon lys og soting, har fikset dette, men di sa ikke noe på felgene eller dekk. kan di da plutselig henge seg opp i felger når jeg kommer for å vise uten xenon og soting? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2010 tviler på at de sier noe når de ikke skal se på det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2010 har selv blitt stoppet på teknisk og dem sjekket felg å dekk, har 19" på og dem sa at alt var i orden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2010 har selv blitt stoppet på teknisk og dem sjekket felg å dekk, har 19" på og dem sa at alt var i orden ja, 19" er vel greit det, men i mitt tilfellet så er det evt bredden som er problemet 9,5" men satser på at di ikke sier noe på det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2010 ja, 19" er vel greit det, men i mitt tilfellet så er det evt bredden som er problemet 9,5" men satser på at di ikke sier noe på det. ja så lenge dem ikke stikker utenfor hjulbuen så er alt ok 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2010 Jeg har stått med Golfen mens biltilsynet trillet rundt, den er jo ikke akkurat høy, og kjører med 8 og 9x14, 195/40/14 dekk, stikker godt ut av hjulbuene. Sa ingenting annet enn at de synes den var kul, og ønsket meg en fortsatt god kveld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...