#1 Skrevet Juni 23, 2010 Hei sann. Har en audi A4, med powerfiler. Har ikke fått tatt bilde av den, men den ser omtrent slik ut: http://maxam-tuning.com/catalog/product_info.php?cPath=246_451&products_id=2820 Bare atter min er tett i toppen da, den på bilde har et hull der. Har nettopp kjøpt sånn rensekit til den, og rensa den igår. Og satt den inn med olje idag. Sprayet olje på utvendig og litt innvendig, men hvor mye skal jeg spraye på? Nå så sprayet jeg en god del, og satt det til tørk nede på varme rommet i kjelleren. Tenkte å sette det på i morra. Er det andre typer powerfilter folk kan anbefalle mere enn det jeg har? Er det et bra filter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2010 Så vidt jeg vet så skal du ha et tørt filter, oljen ødelegger visst LMM, MAF sensoren eller no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2010 men den type filter jeg har skal vist sprayes med olje... Finnes det andre typer uten olje som er bra? Evt hvilke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2010 men den type filter jeg har skal vist sprayes med olje... Finnes det andre typer uten olje som er bra? Evt hvilke? bare å ta en titt hos bsbildeler osv eventuelt i tilbudstråden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2010 Trenger hjelp av dere andre også, anbefalling av bra powerfilter.. Og noen som vet hvor mye olje det skal sprayes på et powerfilter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2010 BSR trur jeg det står på det filteret som sitter på bilen min nu. Er filter uten olje like bra som de med? Evt hvilket filter bør jeg bruke på min? Den er chippet, større turbo montert, og intercooler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 23, 2010 Powerfilter, snakker vi åpent luftfilter? (Linken bringer meg ikke til noe produkt.) AEM lager DryFLow. Skal ikke brukes olje på. Fungert fint på min 1.8T i et par år nå. De som skal ha olje, skal i hvert fall ikke dryppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 23, 2010 Ja vi snakker om åpent luft filter.. Håper denne linken virker da: http://www.bsr-tuning.no/produkter/49004181/ Det ligner veldig på den typen jeg har.. Vurderte å kjøpe kanskje K&N filter eller Green filter nå... Vet ikke hva som filtrerer best, osv jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2010 Åpent filter med olje er ikke veldig bra for LMM'n din. Blir ødelagt etter hvert.. Kjøp f.eks. AEM dryflow som nevnt. Jeg har ett og er fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2010 Tittet litt på dette: http://ksr.as/product_info.php?cPath...roducts_id=313 Noen som vet åssen det er i forhold til AEM? Evt hvor får man tak i AEM filtere som ikke skal brukes olje på. Hvor kan jeg bestille det hen? Og hva er best av AEM og APEXI? Trenger hjelp av dere her inne =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 25, 2010 (endret) Har forsatt ikke klart å bestemme meg for hvilket powerfilter jeg skal kjøpe. Trenger seriøst hjelp og innspill. Skal ha et filter som er konformet.. Tittet nå på Apexi filter, er disse uten olje? Er det andre merker som er uten olje? Som filtrerer bra? Apexi eller Pipercross? Bestiller ikveld tenkte jeg, så trenger hjelp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 25, 2010 Fornøyd med mitt AEM dryflow 2029DK. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 25, 2010 Hvor kjøper man evt AEM dryflow? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 25, 2010 Da var AEM dryflow 2029DK bestilt. Er et bra filter dette da? Filtrerer bra? Og trenger ikke olje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 29, 2010 Når man sprayer inn powerfilter med olje, skal det KUN sprayes utvendig, eller også innvendig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 29, 2010 Ringte BSR norge, fikk som svar at det KUN skal sprayes utvendig, veldig lite. Helst for lite. Og det er viktigst å spraye helt nede og helt oppe på filteret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...