Anbefalte innlegg

Har et problem som kunne tenke meg flere sysnpunkter på.

Bilen er en 92 Audi S4 2,2 20v (AAN motor)

Bilen er chippet (vet ikke med hva)

 

Problemet er:

 

Noen ganger kutter motoren helt ved mer en ca. halv gass.

Ikke slik at det kan karakteriseres som ujavnt drag. Akkurat som om en

skrur av tenninga. Så fort jeg slipper gassen opp igjen fungerer alt som

normalt. Men prøver jeg en gang til, så skjer det samme.

For å bli kvitt problemet, må jeg skru av tenninga, og starte motoren

på nytt. Da fungerer alt normalt.

 

Dette har jeg prøvd:

Andre typer bensin (95-98 okt., hydro, statoil osv)

Falskluft

Skiftet dumpventil

Lest ut feillager (ingen feil)

 

Andre symptomer:

Ujavn tomgang (varierer mellom 850 og 950 o/min)

Plafrelyd ved pådrag (følger ladetrykket, høres ut som om det kommer fra luftfilteret.)

Varierende trekkraft

Relativt høyt bensinforbruk (1,4 - 2,0l pr mil ved bladet PEN kjøring)

 

Noen som har noen ideer.

Har tenkt på følgende:

Feil ved bensintilførsel

Feil ved styreenhet / elektronikk

Feil ved tenning

Falskluft

Feil ved Chippet

 

Håper noen kan hjelpe ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er:

 

Noen ganger kutter motoren helt ved mer en ca. halv gass.

Ikke slik at det kan karakteriseres som ujavnt drag. Akkurat som om en

skrur av tenninga. Så fort jeg slipper gassen opp igjen fungerer alt som

normalt. Men prøver jeg en gang til, så skjer det samme.

For å bli kvitt problemet, må jeg skru av tenninga, og starte motoren

på nytt. Da fungerer alt normalt.

 

 

Ganske sikkert en lekkasje i en turboslange. Hadde det på min gamle, hullet var slik at det holdt tett med lite trykk, men åpnet så for fullt med litt pådrag, og motoren kuttet siden den fikk for mye bensin i forhold til luft. På min var det trekkspillslangen som går inn på IC, så kan jo begynne å sjekke denne. Hvis den er hel, gå over alle slanger og evt. trykktest systemet.

 

Litt ujevn tomgang er vel tomgangsreguleringsventilen og har ikke noe med lekkasje å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde noe av de probleme med gamle S4en min og da var banke sensor som var gåen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde noe av de probleme med gamle S4en min og da var banke sensor som var gåen.

 

Hvordan testes denne?

Er det ikke feilkode på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske sikkert en lekkasje i en turboslange. Hadde det på min gamle, hullet var slik at det holdt tett med lite trykk, men åpnet så for fullt med litt pådrag, og motoren kuttet siden den fikk for mye bensin i forhold til luft. På min var det trekkspillslangen som går inn på IC, så kan jo begynne å sjekke denne. Hvis den er hel, gå over alle slanger og evt. trykktest systemet.

 

Litt ujevn tomgang er vel tomgangsreguleringsventilen og har ikke noe med lekkasje å gjøre.

 

Men hvorfor skjer dette bare en gang i måneden eller sjeldnere?

Og hvorfor er alt i orden når jeg slår av tenninga og starter motoren på nytt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk ut feilkode på den, men min var helt gåen gikk i nødmodus hele tida. men jeg kunne merke at noe var galt før den gikk i nødmodus og da slo det ikke ut på feilmelding mener jeg å huske.. disse sitter der girkassa er festet i blokka på venstre side når du står forran bilen og titter ned i motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange gode ider over her, men på min s2 med aby motor hjalp det også og skifte ut de plugg lederne som går fra coila til plugga dyr morro men hjalp på min bil i alle fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.