#1 Skrevet Juni 24, 2010 var å skulle gjennomføre hjulkontroll hos NAF på min S6 2,2. Denne kunne ikke gjennomføres grunnet feil/mangler på understellet. Fikk følgende merknad på testkommentaren hos NAF: "Opphengs/bærearmer foran: Gummiforinger løsnet i vulkanisering: Bakre venstre nedre og bakre høyre nedre" Tenkte jeg skulle bytte dette selv. Ser på ETKA at man kan få kjøpt foringene til bærearmer løst. Er gummimetallageret noe man selv kan få på / presse på bærearmen? Hva kreves evt.av utstyr. fremgangsmåte. Tenkte dette var en billigere måte kontra å kjøpe komplett bærearm. Fikk også en feil på styrestag/ledd: "Slakk:ytre venstre" Holder det da å bare bytte ledde helt utepå staget, eller må hele staget byttes? Er kanskje vanskelig å få løsnet fra hverandre etter mange år på veien. På forhånd takk for alle svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2010 bærearmer får du kjøpt på biltema og disse er billige og faktisk bra. har hatt på mine ca 15 000 km og de er like fine enda selv med relativt hard kjøring til tider. du kan presse inn ny gummiforing der. men sjansen for at du tar kvelden på mansjetten rundt bærekula er jo tilstede. husk iværtfall at du må ha den hylsa til bolten til bærearmen når du skal ha den på igjen. ang endeledd så kan du bytte bare det også ja. det satt ikke så ille på min. men dette er sikkert forskjell fra bil til bil. vil anbefale deg http://www.autohausaz.com på det sterkeste hvis du skal ha deler. billig og bra. og ca 5-10 dager leveringstid. der får du tak i endeledd med og uten hele staget så da er det egentlig opp til deg selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...