#1 Skrevet Juni 25, 2010 Har bytta til meg noen Artec felger i 9x16 som har ET50,sier jo seg selv at det må spaces ut litt. Men vil ha hjula mest mulig under skjermene så ikke de stikker milevis utenfor. Siden jeg skal ha på gewinde bør jeg ta hensyn til justeringsmutter og fjær som kan bli problem. Noen som vet dette sikkert hva som går og ikke går ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2010 hadde 8,5 med et53 da spacet jeg ut 3 cm fremme.. bak trenger du ikke space ut så mye. men hadde problemer med at felgene tok i justeringen på coiloverene. dette kan jo løses med å senke slik at justeringsmutteren kommer under felgen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 25, 2010 Enkleste er vel å ette på Gewinde og måle. Er vel litt forskjell fr merke til merke på diameter. Det vanlige med Gewinde er vel ET 20-25 foran og rundt 15 bak. Bør ha 3-5 mm klaring mellom felg og fjørbein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2010 Jeg satte på 7x15" ET42 (mener jeg det er) med 195/50-15 på gubbebilen og da gikk dekk og felg rett i fjæra på gewinden. Måtte skru 75mm opp for at det skulle gå klar - da ble det såvidt klaring til gjengene på gewinden. Bare et innspill, ikke sikkert du ble noe klokere av det... Det er "ulempen" med gewinde - når det kommer lavt nok så bygger det vesentlig mer mot felg/dekk enn originale fjærbein. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2010 9x16 ET20 med VMaxx gewinde og tilstrekkelig med senk, går akkurat klar av justerinsmutteren med finjustert camber. Litt for mye negativ camber, og det går borti mutteren. Med ET15 er du på den sikre siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...