Tenker høyt: Helstøpte felger -> 2-delte?

Anbefalte innlegg

Har jo disse Pepperbøssene mine, som jeg irriterer meg grønn over at de var så smale som de er. Lettsolgte er de heller ikke, så da fikk jeg den lyse idéen om at det kanskje hadde gått an å dreid av "ytterringen" som er der nå, dreid til en anleggsflate sånn at de nye ytterringene passer og ligger jevnt med senteret på felgen, forså å borre opp hull og gjenge.

Spørsmålene er da som følger; om noen her har sett noen har gjort noe lignende før, og kan linke til dette, hvem tar på seg jobben, og hvor mye kommer det til å koste? Tar da utgangspunkt i å bruke ytterringer til BBS RS/RM. Har også fire originale ytterringer til RM som kan brukes som mal, så mangler igrunn bare noen til å gjøre det, gidde å bruke penger på det, og breiere ytterringer.

Hva angår sikkerhet og holdbarhet, tror jeg ikke dette er noen problemstilling.

Felgene det er snakk om:

Atiwe1.jpg

IMG_6010.jpg

Mads Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Do it!

Den eneste problemstilling jeg ser er hvor langt inn du må for å lage anlegg til BBS ringene.

Ta å mål dette først så kan jeg være behjelpelig med maskinering :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det samme tenkte jeg på også, men ser ut til at det er en slags kant/anleggsflate på felgene fra før. Da er spørsmålet hvordan diameteren med denne passer på ytterringene, og hvor langt den eventuelt går ned. Men det skal man alltids finne ut;) Det må jo selvsagt ikke ligge helt kant-i-kant, men pga det visuelle er jo det det beste.

Skal ta noen mål og legge ut i tråden her, så finner vi ut en pris om det blir aktuelt, John Arne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her sier ihvertfall jeg at det bare er og kjøre på om det mulig!!: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt bare tenking høyt fra min side, men om John-Arne ikke skal ha to armer og ett bein for det, så er det så absolutt muligheter for at det skjer når/hvis jeg føler for å bruke penger på det;)

Men det frister helt å klart å ha verdens eneste (skulle jeg tro) todelte Atiwe Pepperbøsse-felger. Tror disse kommer til å kle 2½" og 3" ytterring med skikkelig steplip:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DO IT! Det kommer garantert til å bli bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter også dette! Lar det seg gjøre hadde det vært kung. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende! Just do it! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke tenk så høyt mads. just do it. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Kanskje dumt å tenke så høyt på et forum, der alle ser tankene:o

Jeg har meget lyst, men er pengene som avgjør. Blir fort 10 000,- før jeg har de orden, alt ettersom hvor mye John-Arne skal ha for å gjøre jobben, og ettersom hvor billig jeg får tak i ytterringer og bolter. Men gud hvor kult det hadde vært å fått det gjennomført: ja : Kommer sikkert ikke til å få sove i natt, da jeg kommer til å tenke på hva jeg kan donere bort av kroppen min som jeg ikke trenger for å få råd.

Ei nyre, noen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe. Kanskje dumt å tenke så høyt på et forum, der alle ser tankene:o

Jeg har meget lyst, men er pengene som avgjør. Blir fort 10 000,- før jeg har de orden, alt ettersom hvor mye John-Arne skal ha for å gjøre jobben, og ettersom hvor billig jeg får tak i ytterringer og bolter. Men gud hvor kult det hadde vært å fått det gjennomført: ja : Kommer sikkert ikke til å få sove i natt, da jeg kommer til å tenke på hva jeg kan donere bort av kroppen min som jeg ikke trenger for å få råd.

Ei nyre, noen?

Google opp kjøpere i Sør-Amerika eller Asia: vinke :

Ikke tenk på det, det går bra...gjør alltid mitt for og hjelpe til:nana:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det bare er å frese ned ett lite sete og bore + gjenge hullsirkel tror jeg vi skal klare en hyggelig pris.

Ofrer gjerne litt fritid for dette prosjektet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Genialt, John-Arne: ja : Prøve å få målt til litt i helga, så sender jeg deg en PM når jeg har noe mer å konkret å komme med.

Får tro det blir noe av, så får man bare prioritere å få sentrene ferdig i første omgang sånn at de er klare for ytterringer den dagen lommeboka tillater dette. Vi gjør det på den måten en viss moralbefengt serie gjorde det på 90-tallet: Steg for steg!

header.jpg

Google opp kjøpere i Sør-Amerika eller Asia: vinke :

Ikke tenk på det, det går bra...gjør alltid mitt for og hjelpe til:nana:

Har fått en kjøper nedi Thailand nå, så da skal fruen få leke kirurg i morgen:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.