Slark i svinghjul touran 2004 1.9 tdi

Anbefalte innlegg

Driver og bytter clutch på en touran 1.9 tdi 2004. svinghjulet har ca to tenner med slark (mot starkrans)uten å ta i (flytte sideveis med fingeren). Tar jeg i flytter det seg 8 tenner. Har hørt at møller sier at hvis det er over 4 tenner bør man bytte. Men er det når man tar i eller ikke?

Like rart synes jeg det er at svinghjulet slarker "ut og inn" omtrent som et hjul føles slarkete hvis hjullageret er gåent. Er dette normalt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke akkurat noen hemlighet at dobbelmasse svinghjulene i Touran/golf/passat etc ryker. Følg guiden linket til over og bytt om nødvendig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver og bytter clutch på en touran 1.9 tdi 2004. svinghjulet har ca to tenner med slark (mot starkrans)uten å ta i (flytte sideveis med fingeren). Tar jeg i flytter det seg 8 tenner. Har hørt at møller sier at hvis det er over 4 tenner bør man bytte. Men er det når man tar i eller ikke?

Like rart synes jeg det er at svinghjulet slarker "ut og inn" omtrent som et hjul føles slarkete hvis hjullageret er gåent. Er dette normalt??

Ikke ta i:) den løse slakken er ok med 2 tenner uansett type LUK eller sachs:) Og ja det andre er normalt:) Les link over for mer utfyllende svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Fant ut av det med den guiden. Perfekt. Tusen takk for svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.