Anbefalte innlegg

Har ikke noen problemer med alarmen min. Men jeg lurer på om den kan omprogrameres.

Altså ... nå slås alarmen på når jeg lukker bilen med nøkkelen, eller vrir nøkkel i dørlåsen. (kan da også lukke vinduer/takluke ved å holde nøkkelen i posisjon "klokken tre").

Et "tut" kommer fra "baksjermen" som kvittering på at alarmen er på.

 

Er det mulig å slå av denne "hese tut`en" når alarmen slå`s på?

Kan man istede få kvittering at alarmen er på ved at bliklys blinker? (Når alarmen går blinker blinklys!)

Finnes det andre alternativer/funksjoner på den orginale alarmen?

 

 

 

Takk for svar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg hadde jeg sporenstreks installert en annen alarm. Du kan fortsatt beholde den originale for enkelhets skyld, men den er ikke verdt "bærten" den lager engang. Den skrur seg av samtidig med at bilen låses opp ved å bruke en skrutreker i dørlåsen og vri om med "moderat" kraft...

S4'n har vel ikke startsperre heller så det er ikke uten grunn at disse bilene har figurert i alt som finnes av ran over hele europa i en årrekke.

 

M.a.o. skaff deg en skikkelig alarm om du har lyst til å beholde bilen din.

 

Jeg fikk montert Defa på S6'n straks jeg fikk den og har nå både den og den originale i funksjon :)

 

PS! OT: IC'n jeg kjøpte av deg så bra ut foresten, alt ok ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er klar over at alarmen ikke er "helt god" ... men det er startsperre på den!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har også en sånn orginal alarm som tuter litt når jeg vrir nøkkelen, men jeg trur ikke den fungerer.

Jeg skal bytte den ut men hvor er den montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da jeg fikk problemer med den orginale IR sentrallåsen monterte jeg en alarm som fungerer paralellt med den orginale alarmen....selv om den "bærten" bak i skjermen er litt rar, syns jeg det er en grei kvitto på at bilen låses og at alle dørene er igjen.

 

denne bærten tror jeg kan deaktiverers med VAG-COM

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Preben!

 

Jeg hadde en akkurat lik alarm på min forrige S4, 93 modell. Denne ga i fra seg en hes tutelyd når den ble aktivert med nøkkelen. Min nåværende S4, 94 modell, har akkurat samme type alarm som slås på med nøkkelen, men denne gir ikke fra seg en slik lyd.

 

Ovennevnte tatt i betraktning så bør dette være mulig, men hvordan det er 1000 kroners spørsmålet..... VAG Com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme alarmen på min. Tenkte å bytte ut alarmhornet med et anna horn, det gjør det jo litt finere. eller hva syntes du?? sikrere også, den orginale gir jo ikke akkurat mye lyd fra seg når den går heller..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg har også en sånn orginal alarm som tuter litt når jeg vrir nøkkelen, men jeg trur ikke den fungerer.

Jeg skal bytte den ut men hvor er den montert?

 

får å teste alarmen kan du bare la vinduet stå oppe og låse bilen, vente til det bliker i varseltrekanten i nødblinkbryteren og ta armen inn og åpne panseret. da skal alarmen gå vis den er i orden:):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får å teste alarmen kan du bare la vinduet stå oppe og låse bilen, vente til det bliker i varseltrekanten i nødblinkbryteren og ta armen inn og åpne panseret. da skal alarmen gå vis den er i orden:):)

 

hehe det skjer lite når jeg vrir nøkkelen for å låse, og remoten på nøkkelen funker ikke trur jeg .. jeg mener alarmen er død. Så jeg lurer på hvor den alarmen ligger? hvor er sentralen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe det skjer lite når jeg vrir nøkkelen for å låse, og remoten på nøkkelen funker ikke trur jeg .. jeg mener alarmen er død. Så jeg lurer på hvor den alarmen ligger? hvor er sentralen..

 

den ligger på venstre side under baksete

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ligger på venstre side under baksete

 

Takk skal sjekke i morgen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg hadde innbruddsforsøk i bilen i jula. Skrutrekker brukt i dørlås. Alarmen gikk. Kjeltringene løp for livet. Ingenting stjålet, lås måtte skiftes.

 

Med andre ord: Orginal alarmen gjør sin nytte og går uavhengig av om det brukes skrutrekker.: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slås denne alarmen av hvis førerdøren låses opp med nøkkel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det orginal alarm og startsperre på alle S6'er?

Og aktiveres/deaktiveres dette når en låser opp og igjen bilen med nøkkelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven, håpte på svar jeg så ble det bare flere spørsmål :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.