Hvilke gate dekk til golf 2 vr6?

Anbefalte innlegg

Trenger noen dekk-anbefalinger......

Bilen er golf 2 VR6 med golf 3 VR6 understell. Har fått tak i noen audi 7 x 16 felger og lurer på hvilke dekk og hvilken dimensjon jeg skal velge? Skal kjøre med original effekt i børjan og kommer sikkert til å kjøre mer på gate enn på bane. Er mer opptatt av funksjonalitet enn det estetiske.

Noen tips? Er 195 bredde ok dimensjon på 7" felg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 195/45-16 på min. Fungerte greit det, men jeg hadde gått opp til 205/40-16 eller helst 215/40-16 dersom jeg skulle handlet nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte 195/45-16 på min. Fungerte greit det, men jeg hadde gått opp til 205/40-16 eller helst 215/40-16 dersom jeg skulle handlet nå.

Ok. Hvilke dekkmerke kjørte du på? Hvor brede felger og hvilket innpress hadde du?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yokohama s.drive 195/45-16 på 7x16 OZ Ultraleggera, ET37 5x100 (VR6-understell).

Med VR6-understell har man 15 mm bredere sporvidde enn originalt Golf 2-understell.

Kan godt ha hjula mye lenger ut enn dette om man ønsker, men bilen var bra å kjøre med dette oppsettet.

HPIM2008.sized.jpg

DSC00433.sized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips. Blir sikkert Yokohama s drive i 195-45-16 på meg også da. Har ET 44 så eg prøver med 8-10 mm spacer tenker jeg. Ser de har W merket på hastighet så det passer med det jeg har i vognkort. Det hadde ikke Toyo proxes t1r. Stemmer ikke helt med vognkort når det gjelder lasteindeks da s drive i 195 bredde har 84 men må opp i 205 eller 215 bredde for å få rett lasteindeks i henhold til vognkort. 195 får duge så får jeg heller prøve å trikse det til på EU kontroll.....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.