#1 Skrevet Juni 26, 2010 Har fått en rar lyd i motoren, eller i drevene. Har hørt mye om kamremstrammeren, og aner meg ikke hvordan dette høres ut. Lyden kommer ganske klart frem når bilen er kald, stopper jeg og starter bilen igjen, blir lyden svakere. (så vet ikke om det har noe med at olja blir pumpet fram etter start) Tror peilepinnen har vore ved halv en gang, så lenge jeg har hatt bilen. Prøvde å filme med mobilen, men lyden kommer ikke godt fram her. (ikke var den særlig fremtredende heller) lyd her OG NEI, SNAKKER IKKE OM LAGERET PÅ STARTEREN.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2010 er det registerkjede på denne motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 26, 2010 (endret) da spørr du godt... Motorkode AGU *edit* Jeg synes virkelig det høres ut som "kjede-rasling" om du skjønner den.... (dog kan det godt være at jeg hører det jeg frykter også hehe ) regreim skal ha blitt byttet ved 120k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 26, 2010 AGU har vel ikke kjede nei... får pelle opp og se da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 26, 2010 AGU har kjede mellom kammene så kan fort komme litt rasling derifra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2010 skjønner at ikke dette er helt heldig å kjøre med, men hvor farlig er det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 26, 2010 AGU har vel ikke kjede nei... får pelle opp og se da Kjenner ikke disse motorene godt nok, til at jeg bare kan kikke oppi der. Og noen ganger er det "kjente" og vanlige feil, som folk vet om.... Får lufte den andre bilen litt, godt å ha noe alternativt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 26, 2010 AGU har kjede mellom kammene så kan fort komme litt rasling derifra Good point skjønner at ikke dette er helt heldig å kjøre med, men hvor farlig er det? Det kommer jo helt ann på hva det er det Slik det ser ut så er det ikke alt for mye bry å ta av topplokket slik at du kan sjekke kjedet ditt.. ville vel hvert fall funnet feilen før jeg hadde brukt bilen så veldig mye.. kjedelig om det er noe alvorlig som feks en bolt på et av kamhjula som har løsna eller what not 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 27, 2010 Sjekk ac kompressoren...hadde samme symptoner på min tidligere a3,og der var det den som var synderen.....rakla ganske godt i den til tider og det kom periodevis! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 27, 2010 Har nå åpnet og kikket nedi. Men jeg ser ingen åpenbare feil. Registerreima synes jeg virket noe slakk, men vet ikke hvor mye "spill" det skal være. Ene siden er jo stram som juling, og hadde en god del mm spill på andre siden. (dersom dere skjønner den) Er bra med olje hele veien langs kam'er og kjedet. Ikke noe spon, hvor kjedet løper heller. Ikke noe slitasje på kamreim. Legger ved noen røtne Mobilbilder. Noen som ser noen åpenbare feil? Eller vet hva jeg bør se etter videre? Ellers, takk alle sammen som har svart, og gitt tips og hint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 28, 2010 Den strammern som strammer kjeden mellom kammene er en svakhet på disse. Den er hydraulisk, og skaper rasle lyd ved oppstart når den begynner og bli slitt. Svin dyr er den og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 28, 2010 Har en ekstra kjedestrammer fra en motor som har gått 130K, kunne jo ha prøvd å bytte, bare for å se om lyden forsvinner. Men er redd for å ikke få kamene i rett possisjon igjen. Sprayet VD40 på alle reimhjul, for å se om dette hjalp, men nei. Høres ut som lyden kommer i fra baksiden, ved eksosmanifolden, eller i nærheta der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2010 Funnet noen løsning på dette? Jeg har hatt rasling en stund på min også, og jeg har byttet både oljepumpe/sil, kamkjedestrammer og oljetrykksbryter (får av og til oljevarsel under 2000rpm). Når jeg slipper gassen "klirrer" det fra venstresiden av motoren i bakre kant, og har ikke hatt dette før. Er dette noe du også opplever? Jeg har ikke byttet kjede. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 30, 2010 har litt rasling fra min også ikke mye tenkt til og bytte trammer og kjede tror jeg . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 30, 2010 Hva med gåen katalysator? Husker spesielt noen opel vectra modeller brukte og få klirring i eksosen nå kat var ferdig. Bak kant og venstre side stemmer jo med plasseringen av kat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 30, 2010 Jeg hadde akkurat samme symptoner som dere, å da bytta jeg strammeren. Da ble det stille. Jeg også hørte lyden i bakkant av motoren. Kammene er helt grei å få i posisjon igjen. Kan se etter, men mener det var 16 tenner på kjeden mellom merket på kam-drevene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 30, 2010 Hva med gåen katalysator? Husker spesielt noen opel vectra modeller brukte og få klirring i eksosen nå kat var ferdig. Bak kant og venstre side stemmer jo med plasseringen av kat. på tverstilt motor ligger jo caten midt under bilen omtrent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 30, 2010 Jeg hadde akkurat samme symptoner som dere, å da bytta jeg strammeren. Da ble det stille. Jeg også hørte lyden i bakkant av motoren. Kammene er helt grei å få i posisjon igjen. Kan se etter, men mener det var 16 tenner på kjeden mellom merket på kam-drevene. vet du cirka pris på delene du kjøpte?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juni 30, 2010 Har ikke funnet noen løsning enda... Har heller ikke sett for mye på det..... Startet bilen i sted, og lyden var klar og tydelig, men etter å ha stoppet motoren, er den mye mere redusert når jeg starter på nytt. Tror Kamkjede strammeren kan være synderen. Hvor mye koster denne? Bytter man hele greia? eller bare skivene kjedet løper på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juni 30, 2010 Kamkjede strammeren er vel over 5 laken på møller. Men her er den noe billigere da: http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattro-1.8T/Engine/Timing/ES8702/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juni 30, 2010 Vær klar over at det er to typer strammere. Den ene har en elektrisk del, et stikk skal plugges i den. Den ligger vel på 5000 med vacn rabatt på møller ja. Så kommer pakninger i tillegg. Om ikke det fikser det, så ville jeg målt oljetrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juni 30, 2010 Har en TT motor liggende som har rullet 130K, kunne jo ha flyttet over, bare for å sjekke, om lyden forsvinner. Blir oljepumpene fort slitne på disse bilene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juni 30, 2010 16 ruller på kjedet mellom hvert merke på tannhjulene, disse har merker som også skal treffe piler på lagerbukkene bakerst:) Trengs verktøy for å skru sammen strammer før demontering, man trenger kun å ta ut innsugskam om man vil spare litt tid:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juni 30, 2010 NBD.NO Har også delene til deg, om du har originalt delenr. Ellers ligger det på Ebay.de fleire plasser! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juni 30, 2010 NBD.NO Har også delene til deg, om du har originalt delenr. Ellers ligger det på Ebay.de fleire plasser! vært mye rart med nbd.no har jeg lest her på forumet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...