#1 Skrevet Juni 26, 2010 Svinghjulet på t4'en min har litt problem med vibrasjon pga moment og slitasje. Lurer på om noen har peiling på om det er enkelmasse svinghjul fra andre motorer eg kan bruke bolt on? Meiner eg har hørt snakk om at litt eldre 2.5 tdi har svinghjul som kan brukes, men gidder ikkje montere ut kasse og stå der med deler eg ikkje kan bruke, så om noen har erfaring, eller sikre opplysninger er eg takknemlig for det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 26, 2010 (endret) Se der ja, tråd fremfor PM til meg;) Da vil andre kunne nyte godt av svaret og dessuten kan andre bidra med sin kunnskap. Svarer derfor sjelden på slike spm pr PM hvis de heller kunne vært i en tråd. Alle svinghjul fra 5'er veiver er bolt on på veiva. Din motor har triggersensor mot skive på veiv, så du trenger ikke ta hensyn til det på svinghjulet. Grikasseakselen er en relativt kort og tykk aksel som ikke er lagret opp i svinghjulet. Dette gjør i hvertfall at splinsen på de fleste clutchplater ikke passer, så den må du trolig uansett ha fra opprinnelig modell. Dobbelmassevinghjulet som sitter der orginalt har en utforming som ikke er lik på noen av enkeltmassehjulene feks fra 100 2,5 tdi (med enkelte girkasser), 3B eller 7a. Så jeg vet ikke hvordan tykkelsen fra veiva og ut til utløserlagerets anleggsflate er. Dersom denne avstanden er relativt lik som øvrige clutcher så får du dette trolig til å passe. Jeg har liggende et dobbelmassesvinghjul til 2,5tdi transporter så jeg kan sjekke litt på dette kontra enkelmassehjul fra eldre 100 2,5tdi. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2010 Fint om du kan se litt på 100 svinghjulet i forhold til t4 svinghjulet. Fant komplett konverteringssats fra dobbel til singelmasse hos et firma i England, men alltid kjekkt å vite hva som kan brukes av originale deler, med tanke på tilgang og priser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2010 Avstanden fra veiv til toppen av clutchplata er lik på ACV og enkeltmassehjulet. Diameter på lamellplata er litt større på enkeltmassehhjulet. Så lang alt vel, men: Diameter på startkransen er ca 8 mm mindre på ACV. Det er jo annen starter på den.... Følgelig går ikke dette med mindre man finner på noen unike triks som feks å dreie ned enkeltmassehjulet til lik dia og presse på startkrans fra ACV. Evt er det mulig man kan sveise dobbelmassehjulet slik at det låser seg og i praksis blir et enkelmasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2010 Hmmm. Mulig eg bare må gå for et ferdig konverteringssett. Å sveise svinghjulet kan jo være et alternativ iom at dieselen går på relativt lave omdr tall burde det kanskje gå. Pris du skal ha for delene du har liggende? svinghjulet mitt er ferdig uansett så kan jo ta på meg jobben med å eksperimentere litt med det eg har og heller montere svinghjulet du har, visst det går til h... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2010 Pris du skal ha for delene du har liggende? Det har du spurt om før: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=179463&highlight=transporter+svinghjul+2%2C5 Vil du at jeg skal endre prisen, så kan vi jo gå opp de 200 kronene igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 5, 2010 kjøper det av deg eg, må bare komme meg heim igjen først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...