Vannlekasje på Passat 3bg (avf), delvis lokalisert.

Anbefalte innlegg

Har siden jeg kjøpte bilen hatt et bittelite forbruk av kjølevæske. Hatt bilen på verksted for å trykk-sette kjølesystemet, men mekanikeren kunne ikke finne noe da. Dette var i fjor. Har ikke hatt noe spesielt trøbbel før nå de siste ukene.

Har innimellom fått varsel om feil på kjølesystem = for lite væske. Har vært ordentlig irriterende, for har ikke klart å finne lekkasjen. Ikke noe dam på bakken heller der hvor bilen har stått parkert.

Men i dag etter en tur på butikken og en kort kjøretur med ene sønnen min så oppdaget jeg noe nytt. Det rant da litt væske på bakken fra motor-rom. Tenkte først det var kondens fra klima'n (bilen hadde gått på tomgang en liten stund), men såg jo fort at det ikke var det iom at væsken var rød på farge.

Åpnet panser og fant en lykt å begynte å lete. Såg fuktighet på høyre siden på blokka (turbo-siden). Fjernet motor-deksel for å komme bedre til.

Kan se ut som det går et rør på baksiden av motoren, og at det kom derfra. Nr 36 på vedlagt bilde.

Kan dette stemme? Hvilke deler er det i området der (bak-kant på blokk, høyt oppe) som har med kjøling å gjøre? Kjent feil?

Edit; lagt til bilde, ser det er diverse givere baki der.

avf.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.