Anbefalte innlegg

Hei sann.

La nettopp inn en bestilling på dekk hos dekkonline.com

men fant ut ca 5min etter utført bestilling, etter betaling at jeg har bestilt XL dekk, det skal vel ikke jeg ha, for det er vel for tyngre biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For jeg skal vel ikke ha XL dekk på min Audi stasjonsvogn?

De jeg bestilte var: 225/40 ZR18 92W XL med felgkant

Så leste jeg brått på en nettside at jeg ikke skulle ha XL, pga dette var for tyngre biler.. hehe. Har sendt dekkonline en mail, men vet ikke om det hjelper. Sendte mail ca 5min etter bestilling og betaling var ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

XL er helt riktig, ikke noe problem. Det du ikke skal ha er 8-lags dekk. Mange nyere personbildekk lages kun i XL, og det har ingen betydning annet enn at dekkene har noe høyere bæreevne. 8-lags er "varebildekk" og det er det du absolutt ikke skal ha, da de er vesentlig dårligere å kjøre på.

Altså - ingen fare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg kan altså bruke Viking 225/40 ZR18 92W XL med felgkant?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er null problem. XL betyr bare at dekket har litt høyere loadindex enn ikke-XL i samme dimensjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okay, så det er ikke noe værre og kjøre med et XL dekk eller noe?? Men da er det jo greit da... Da kan bare bestillingen ligge. Så kommer vel dekket snart =) hehe. Noen som vet hvor lang leveringstid dekkonline.com har??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

XL/økt load index gjør at sideveggene i dekket blir stivere. Bilen blir altså stivere å kjøre med disse. I hvor stor grad vet jeg faktisk ikke, men det er uansett ikke noe problem.

Leveringstiden varierer. Noen ganger tar det et par dager og andre ganger tar det 2-3 uker. Min erfaring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått dekk fra dekkonline 4 ganger og i snitt 5 dager for min del fra bestilling til annkomst til meg:) De er veldig service orienterte og fikk selv 2 dekk som var 2 år gamle erstattet på garanti uten spørsmål, de ordnet alt, sendte meg nye dekk, og hentet de gamle når jeg hadde avmontert de:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg klarte å bestille dobbelt engang, ringte de 10min etterpå å måtte snakke virkelig "broken english" med en thai dame, men det ordnet seg helt greit :) Fikk to etter 5dager og de to neste etter 7dager, meget fornøyd. (Det må koste veldig mye for de å sende to og to??)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.