Da kom dagen der Kamakselproblemene kom.. HJELP!

Anbefalte innlegg

Ja der kom den berømmelige dagen der kamakselprobleme kom.. Kamakslingene ser ikke så ille ut, men med 2 knekte vippearmer er det nokk bare å ta fatt på jobben..!

Har sett div guider her på forumet hva angår skifte osv, men lurer litt på hvor man får kamakselsettet billigst. Er det Norsk Bildelsenter eller er det noen alternativ utenlands? Møller er ikke et alternativ da de skulle ha 25000kr for kamakselsett..

 

Bilen min er gått 254 000km så jeg hadde egentlig venta på det, men nå kom alt samtidig.. Stor oljelekkasje, tett veivhusventilasjon og defekt styreenhet for ABS... Alt iløpet av 2 mnd: bh :

 

A6 2,5TDI Quattro TIP AFB motor for de som lurer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det rimeligste jeg har funnet her til lands er hos Ecconor http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1849627#post1849627

De tar kr 11.000,- inkl mva for 4 kammer, 24 ventilbrikker, 24 vippearmer og 24 ventilløftere.

 

Kan være n stor fordel å handle i Norge hvis det skulle vise seg at det mangler en kamaksel når pakken dukker opp, eller at settet fra utlandet manglet ventilløfterne.

 

Kjøp norsk, støtt norsk næringsliv :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja tror jeg går for å kjøpe dem i norge for 11000kr :) Litt enklere dersom man får noe feil eller slik. Noen som vet kvaliteten på disse kammene og om man risikerer nytt kamhavari ved senere annledning?

Noen olje anbefalinger for ettertiden?

Er maskinist å har således mye med olje og oljekvalitet å gjøre og på skipsmotorer så vill jeg generelt si at Castrol og Mobil viser veldig gode resultat når man tar en olje analyse.

På Audien har jeg valgt å kjøre Castrol 5-40 olje. 8000km skiftintervaller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecconor selger generelt kun kvalitetsdeler. Så på dette settet en gang og såvidt jeg husker så var løfterne fra INA og kammene fra samme produsent som orginale. Brikkene og vippearmene vet jeg ikke noe om.

 

Uansett hva du kjøper så VIL det slites igjen, pga konstruksjonen. Men dårlig kvalitet og sjeldne oljeskift/dårlig olje vil fremskynde dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja tror jeg går for å kjøpe dem i norge for 11000kr :) Litt enklere dersom man får noe feil eller slik. Noen som vet kvaliteten på disse kammene og om man risikerer nytt kamhavari ved senere annledning?

Noen olje anbefalinger for ettertiden?

Er maskinist å har således mye med olje og oljekvalitet å gjøre og på skipsmotorer så vill jeg generelt si at Castrol og Mobil viser veldig gode resultat når man tar en olje analyse.

På Audien har jeg valgt å kjøre Castrol 5-40 olje. 8000km skiftintervaller.

 

Noe OT kanskje, men kor handler du Castrol olja?

Avtaler gjennom rederiet?

Svar gjerne på PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Castrol olja handler jeg på mekonomen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecconor tar 11000kr +Mva for kamsettet, dermed blir de dyrere enn norsk bildelsenter....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ecconor tar 11000kr +Mva for kamsettet, dermed blir de dyrere enn norsk bildelsenter....

 

Da har du nok misforstått.

Jeg spurte Anders hos Ecconor nå og han bekreftet 11.000 INKL MVA.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.