Vakuumslanger, kjøpe hvor ?

Anbefalte innlegg

Gamle biler har som sikkert de fleste har erfart også gamle og etterhvert morkne vakuumslanger. Hvor får man kjøpt slike i god kvalitet i "løsvekt" til en fornuftig penge ?

Var innom den lokale VAG pushern, men der fikk jeg en pris som ikke ligna grisen... over 100 kr /m for en slange som jeg selv kan få tak for rundt 10kr/m, eneste problemet er at jeg må kjøpe 100 meter i slengen :o (og da snakker vi NØYAKTIG samme slangen levert fra wurth...)

Biltema er ikke noe alternativ, den slangen har jeg prøvd, og den hold ca 4 uker før den var fullstendig oppmorkna...

Noen andre ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt med Tess?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tid til å vente en uke eller to er http://www.ebay.co.uk eller http://www.ebay.com alltids et alternativ. Der får du silikon vakuum slanger til en ganske overkommelig pris.

Sørg gjerne for å kjøpe vakuumslanger med litt 'godstykkelse', hvis de har for tynne vegger kan de bli sugd flate ved mye vakuum.

mvh Martin Ulsaker

Edit. Her er et utvalg: http://motors-parts.shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=vacuum+tube&_sacat=131090&_dmpt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&_odkw=silicon&_osacat=131090&bkBtn=&_trksid=p3286.m270.l1313

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hørt med Tess?

De hadde ikke noe sist jeg spurte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har tid til å vente en uke eller to er http://www.ebay.co.uk eller http://www.ebay.com alltids et alternativ. Der får du silikon vakuum slanger til en ganske overkommelig pris.

Sørg gjerne for å kjøpe vakuumslanger med litt 'godstykkelse', hvis de har for tynne vegger kan de bli sugd flate ved mye vakuum.

mvh Martin Ulsaker

Har du en link ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken dimensjon trenger du? Vanskelig å linke til noe når jeg ikke vet hvilken innvendig diameter slangen skal ha (finnes både i 4, 5, 6mm og sikkert mange andre dimensjoner).

De på kimmit så forøvrig greie ut, synes jeg (har dog ikke veldig god greie på det, bare vet at slangen bør ha en viss godstykkelse).

mvh Martin Ulsaker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Torshov og mekonomen har. Virker helt grei, er like myke som de var da de var nye. Biltema-slangene holdt som du sa, en måned.. makan til søppel!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle biler har som sikkert de fleste har erfart også gamle og etterhvert morkne vakuumslanger. Hvor får man kjøpt slike i god kvalitet i "løsvekt" til en fornuftig penge ?

Var innom den lokale VAG pushern, men der fikk jeg en pris som ikke ligna grisen... over 100 kr /m for en slange som jeg selv kan få tak for rundt 10kr/m, eneste problemet er at jeg må kjøpe 100 meter i slengen :o (og da snakker vi NØYAKTIG samme slangen levert fra wurth...)

Biltema er ikke noe alternativ, den slangen har jeg prøvd, og den hold ca 4 uker før den var fullstendig oppmorkna...

Noen andre ?

Jeg kjøpte på ebay.co.uk - firma i England. De Biltema-greiene er jo bare søppel, dessuten skulle jeg ha 3 mm innvendig og 3 mm vegg. Ikke veldig lett å få tak i :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard slangene i alle mine biler skal ha innvendig diameter 3.5 mm, men 3 mm går sikkert også. (4 sitter ihvertfall alt for løst)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard slangene i alle mine biler skal ha innvendig diameter 3.5 mm, men 3 mm går sikkert også. (4 sitter ihvertfall alt for løst)

Det stemmer. Min MC2 skal ha 3,5 mm innvendig med 3 mm veggtykkelse, som gir en ytre diameter på 9,5 mm. Møller tar ca kr 245 pr meter (!!!) for denne slangen. Jeg kjøpte ti meter fra England for ca 350 kr inkludert porto til Norge. Denne er 3 mm innvendig med 3 mm veggtykkelse, dette gir en ytre diameter på 9 mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer. Min MC2 skal ha 3,5 mm innvendig med 3 mm veggtykkelse, som gir en ytre diameter på 9,5 mm. Møller tar ca kr 245 pr meter (!!!) for denne slangen. Jeg kjøpte ti meter fra England for ca 350 kr inkludert porto til Norge. Denne er 3 mm innvendig med 3 mm veggtykkelse, dette gir en ytre diameter på 9 mm.

Prisen til møller ble jeg rett og slett provosert over... spesielt når han kom med en slangerull fra Würth, som jeg vet prisen på : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forsøkte silikonslanger, og ble skuffet. De er veldig myke, og krever klemmer som klyper mye hardere. Silikonslangene er lett å klype hull i. Når det er så smått som her hadde jeg gått for gummislange.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forsøkte silikonslanger, og ble skuffet. De er veldig myke, og krever klemmer som klyper mye hardere. Silikonslangene er lett å klype hull i. Når det er så smått som her hadde jeg gått for gummislange.

Kjøpte noen meter av denne siliconslangen jeg nå, så får vi se hvordan det går. Sitter ikke noen klemmer på orginalslangene mine så jeg håper disse også sitter av seg selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte noen meter av denne siliconslangen jeg nå, så får vi se hvordan det går. Sitter ikke noen klemmer på orginalslangene mine så jeg håper disse også sitter av seg selv.

Dersom det ikke sitter slangeklemmer på originalslangene dine har du vel ikke turbomotor : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom det ikke sitter slangeklemmer på originalslangene dine har du vel ikke turbomotor : haha :

Har nok ikke mye turbomotor jeg nei :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nok ikke mye turbomotor jeg nei :P

Nei, jeg var jo avhengig av noe man kan sette slangeklemmer på...

...og MC2-motoren har veldig mange meter slange : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.