#1 Skrevet Juni 27, 2010 Jeg lurer på om det er samme tipronickasse på en A6 4B 2 hjulstrekk som på en A6 4B Quattro? Fant en på finn med samme motor som min og med tiptronic som jeg har, men med quattro. Så lekte med tanken på å kjøpe den og flytte alle brukbaredeler fra min til den andre. Men om kassene ikke er identisk, er jo ikke dette noe vits. Noen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2010 Nei. Kassene kan ikke brukes omhverandre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2010 Er somregel multitronic på 2wd a6 4b (var option med 2wd og vanlig automat i starten av produksjon føre MLT kom, disse hadde vel også mulighet for tip funksjon). Men de aller fleste har MLT av 2wd Ikke tip... Den har en tip funksjon.. men det er ikke det samme på noen måte som en tiptronic automat kasse:) Om bilen kun har disse valgene ved girspaken (P-R-D-S-+ og -) så er det en multitronic. Har den P-R-D-4-3-2 +.- (og S på nyere 4b) så har den tip 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 27, 2010 Er somregel multitronic på 2wd a6 4b (var option med 2wd og vanlig automat i starten av produksjon føre MLT kom, disse hadde vel også mulighet for tip funksjon). Men de aller fleste har MLT av 2wd Ikke tip... Den har en tip funksjon.. men det er ikke det samme på noen måte som en tiptronic automat kasse:) Om bilen kun har disse valgene ved girspaken (P-R-D-S-+ og -) så er det en multitronic.Har den P-R-D-4-3-2 +.- (og S på nyere 4b) så har den tip Takker for infoen, men jeg har nok tiptronic. Multitronicen vil gi en glidene overgang mellom girene, men ikke tiptronicen. Der kjenner man godt at den girer som jeg gjør på min (Trenger en olje skift som er på angendaen) Min har som du legger frem her, så har min P-R-D-4-3-2 +.- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 27, 2010 Takker for infoen, men jeg har nok tiptronic.Multitronicen vil gi en glidene overgang mellom girene, men ikke tiptronicen. Der kjenner man godt at den girer som jeg gjør på min (Trenger en olje skift som er på angendaen) Min har som du legger frem her, så har min P-R-D-4-3-2 +.- Da har du tip ja:) men MLT satt i tip sporet eller "S" Girer som om det var vanlige gir faktisk, kjedet stilles på fast innstillte posisjoner på konusen innvendig i kassen for hver gir, alt bestemt av styreenheten til MLT kassa, så i prakis så er det ingen glidene overgang i S eller tip på MLT om det er det så er det noe galt med kassa, i D er det glidene og 100% variabel utveksling til enhver tid, noe det ikke er i S og tip stilling;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 27, 2010 Fant en på finn med samme motor som min og med tiptronic som jeg har, men med quattro. Så lekte med tanken på å kjøpe den og flytte alle brukbaredeler fra min til den andre. : klø : Hva er det egentlig du tenker på her? Hadde bilen på finn defekt quatrokasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...