#1 Skrevet Juni 27, 2010 heisann tenkte kanskje dette kunne være noe for andre også? Bensin Bensin filter inn/ut 23 nm. brakett bensinfilter 5 nm Fester bensintank 23 nm banjo bensinpumpelokk 23 nm tur/retur rør fuel rail 25 nm fuel rail til innsug 10 nm Motor innsug temp sensor 10 nm motorløftebrakett bakre 25 nm lambda 55 nm tennplugger 30 nm viskose vifte til viskosekobling 10 nm tannhjul på veiv 450 nm uten låseverktøy. (350 nm med låsverktøy. delenr på låseverktøy 3256 og muligens 2079) vibrasjonsdemper til tannhjul på veiv 25 nm viftereim strammehjul 20 nm regreim strammehjul 10 nm svinghjul 40 nm + 180 grader topdeksel 10 nm coildeksel 10 nm tannhjul kam 65 nm dysecover 10 nm bunnpanne: M6=10 nm M8=20 nm tappeplugg 30 nm deksel vann termostat 10 nm vannpumpe til blokk 20 nm multitempgiver 25 nm after run temp føler 15 nm temp føler radiator 25 nm turbo til eksosmanifold 60 nm wastegate til eksosmanifold 25 nm olje til og fra turbo 10 nm vann til turbo 30 nm vann fra turbo 25 nm downpipe til turbo 30 nm eksosmanifold til topp 25 nm rammelager 65 nm oljesil 10 nm råde 30 nm + 90 grader underspyling stempler 10 nm kammer 15 nm innsug 25 nm TOPP 1. 40 nm 2. 60 nm 3. 90 grader 4. 90 grader tilltrekningsrekkefølge -------------------eksoskam 4-8-10-12-6-2 front av motor--------------------------------girkasse -------------------insugskam 1-5-11-9-7-3 Clutch/girkasse pedal sett til karoseri 25 nm master sylinder festebolter 20 nm guide sleeve/føringstykke 15 nm utløserarm clutch 25 nm slave sylinder 25 nm pressplate clutch 25 nm kabel holder procon-ten 40 nm drivaksling 80 nm mellomaksling til girkasse og diff 55 nm oljepåfyllingsplugg 40 nm olje tappe plugg 40 nm girkasse til motor M12 bolter 65 nm M10 bolter 45 nm M8 bolter 25 nm Bakdiff flens aksling til diff 10 nm + 90 grader drivaksling til flens 80 nm olje tappe plugg 40 nm olje påfylling/tappe plugg 25 nm bakre diff feste 60 nm Bremser (ikke ufo) men s4/s6/s6+ (Forann) torx bolter til klosser 25 nm (Forann) bolt til å feste kaliper 250 nm (bak) bolt til kaliper 35 nm (ikke braketten) Understell Felger/dekk 120 nm Forann Stabstag ved bærearm 120 nm + 90 grader stabstag fester 100 nm bærearm indre 110 nm + 90 grader girkassefeste til travers 40 nm bærekule 65 nm endeledd 50 nm drivknute senterbolt forann/bak 190 nm + 180 grader fjærbeinslager (topp) 30 nm mutter på topp av demper 60 nm fjærbeinslager til fjærskål 55 nm kopp til fjærbein (demper) 240 nm Bak camberstaget (quattrostaget) mot travers 40 nm camberstaget (quattrostaget) mot spindel 200 nm bærebru mot travers 85 nm bærebru pekende framover 170 nm + 180 grader bærebru pekende framover foring til karoseri 135 nm mutter på toppen av demper 50 nm demper til karoseri 25 nm bunn av demper 90 nm jeg vil bare minne om at det kan forekomme feil i den lista her. så hvis det ser helt gæli ut så kan det ha sniki seg inn en skrivefeil eller lignende. hvis noen trenger til flere ting på disse bilene så si ifra så skal jeg se hva jeg finner Mvh Lars Moe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet August 28, 2010 Noen som veit moment på lagerbukkene på kammene?Synns ikke det sto noe om det her;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 28, 2010 Lars R, sjekk tiltrekningsrekkefølge på toppen. Den pleier å være fra midten og utover og ikke fra ytterst og mot midten. Det gjelder også denne iflg Robert Bentley boka. Noen som veit moment på lagerbukkene på kammene?Synns ikke det sto noe om det her;-) 15Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 28, 2010 Takker;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 29, 2010 Lars R, sjekk tiltrekningsrekkefølge på toppen. Den pleier å være fra midten og utover og ikke fra ytterst og mot midten. Det gjelder også denne iflg Robert Bentley boka. 15Nm Heisann steinar. skal dobbeltsjekke dette. leste i elsawin når jeg plukka ut disse tallene. men kan hende jeg har blingsa her ja. mener også at det er mest normalt å stramme til fra midten og utover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 29, 2010 Du trenger ikke å sjekke opp dette, Lars Robert, disse toppene skal som alle andre dras til fra midten og ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2012 har ikke moment på motorfester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2012 Engine mount to engine support: 40 Nm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2012 Engine mount to engine support: 40 Nm tnx;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...