Banekjøring med Porsche på VACN treff?

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå som Porsche praktisk talt er eid av VAG, er det lov å kjøre Porsche på VACN banetreffene? : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan man kjøre VAG på Porsche treff ? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Porsche er jo VAG så er vel stort sett bare vag på porsche treff:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 har vært invitert på Porschetreff, men jeg tror ikke vi skal ta helt av med VW Passat ol på Porsche treff..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde selv ønsket all Porsche velkommen på bane treff. Men det blir feil. Det blir som om Vacn banetreff skal være et fri sted for Porsche folk, fordi de aller fleste i Vacn liker Porsche. Klubben er ikke bygd opp på bakgrunn av eller omtanke om hva evnt Porsche eiere foretar seg. De har sin klubb/forum. Vi har våres.

Men jo, personlig så hadde det vært veldig morro å fått Porsche med på treff.

Men jeg tviler på at de hadde bidratt med noe rent arrangement messig.

Annet en lengre kø for Vacn medlemmene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans Frisak har nå bidratt så lenge jeg kan huske! Men han får jo også kjøre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenkte jeg ikke på å åpne for alt og alle med Porsche, men om det er mulig for medlemmer som har handla seg overmotorisert boble å delta på banekjøringene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå tenkte jeg ikke på å åpne for alt og alle med Porsche, men om det er mulig for medlemmer som har handla seg overmotorisert boble å delta på banekjøringene?

Hadde ikke vært meg imot hvis man er medlem. :evil:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde ikke vært meg imot hvis man er medlem. :evil:

Jeg er jo medlem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kommer medlemmer med en sliten 924/944 da? Eller en gammel skoda? Skal èn få lov, må alle få lov, og hva blir det til da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det kommer medlemmer med en sliten 924/944 da? Eller en gammel skoda? Skal èn få lov, må alle få lov, og hva blir det til da?

Seat og Skoda har jo faktisk lov;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn 70-talls Skoda Rapid også? :P DKW? NSU? Mange merker som er/har vært under VAG-paraplyen, om det er det som skal være "bakdøra" for å kjøre Porsche på treff. Sånn pr definisjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia er at mens eiere av Porsche har et bra tilbud og miljø gjennom sin klubb for banekjøring og annen aktivitet har ikke eiere av Seat og Skoda noe tilsvarende i Norge, da Skoda-klubben stort sett utelukkende driver med biler fra før 1990 og Seat ikke har noen klubb i Norge. Derfor ble det for noen år siden vedtatt at Seat og Skoda kunne delta på VACNs banetreff. :)

Skal man trekke den alt for langt er det så mange forbindelser mellom diverse bilmerker nå som deler plattformer, motorer, drivlinjer etc. at snart alle skulle kunne delta på alt dersom man skulle åpne for absolutt alt innen konsernet. Som sagt, litt av vitsen var å tilby noe til de som ikke har noe alternativ i egen klubb. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skoda og Seat har fått tillatelse fordi de ikke har så mange andre gode alternativer og ikke utgjør noe stort volum på et slikt treff. De er m.a.o. ikke til hinder for VW og Audi'.

Porsche derimot har et eget stort miljø med klubb, forum og egne banetreff som fort har 80-100 oppmøtte biler, så dersom man gir et kategorisk ja til Porsche kan det dessverre gi uønskete bi-effekter med mye kø på banekjøringen.

Når det gjelder at Frisak har kjørt med Porschen sin noen ganger er det bl.a fordi han har bidratt mye med arrangementet på de aktuelle treffene, bl.a. ved å stille seg tilgjengelig som instruktør for folk på banen og f.eks ved å gi medlemmene "heisaturer" i Porschen. Han har alltid stillt seg i bakgrunnen dersom det var mye kø.

Eksempelvis nå på Vålertreffet meldte den ene innleide instruktøren (Lars S.) forfall rett før treffet og da stillte Frisak på kort varsel og var tilgjengelig for instruksjonskjøring og stod for gjennomføring av VACCS. Når det da var klart at det ikke var mer enn et par minutter kø i piten spurte ha om han kunne kjøre med Porschen - noe han da selvfølgelig fikk lov til.

Vi har også tillatt et par Mitsubishi Evo på vintertreff tidligere, som jeg kommer på, når det viste seg utover dagen at det ikke var kø. På forhånd hadde vi sagt nei, men når man er sikker på at det ikke er til ulempe for de ordinære bilene, kan man allikevel gi slike tillatelser til medlemmer på stedet.

Slike beslutninger kan i prinsippet bare tas "på stedet" av den eller de som er ansvarlig for banekjøringen utfra forholdene som gjelder der og da. Skulle du som medlem tilfeldigvis ha med deg Porschen på Rudskogen kan det godt hende vi sier ja litt utpå dagen når de vanlige biler har fått "rast fra seg litt", men vi lover ingenting på forhånd og skulle det være til hinder for de andre blir det nei.

F.eks fikk vi forespørsel om noe MC'er på Våler og sa da nei.

Edit: Der kom Eyvind med litt også ja.

:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å nå skal vel ikke Porsche 944 snakkes så høyt om når det gjelder banekjøring.

924 er en ting, men ikke si at 944 ikke er skikkelig Porsche som det ikke ligger MYE teknikk i.

Og en Porsche 944 på bane. Håper Haakon du vet hva du snakker om.. Det mener jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo i luken, jeg sier ikke at det ikke er gode biler, verken byggemessig eller på bane. Hvor tar du det i fra egentlig? Er dette en diskusjon om hvor bra biler er? Det jeg snakker om er at om et klubbmedlem kommer med f.eks en Carrera GT og vil kjøre pga Porsche praktisk talt er eid av VAG, så må det jo nødvendigvis være likt for alle andre som har biler som kan innlemmes i samme selskap da, være seg 924, 356, boxster, nsu ro80, Bentley turbo R, og alt annet forskjellig av merker som kan settes under VAG-paraplyen. Det er det JEG snakker om, jeg snakker ikke om at Porsche 944 ikke ligger mye teknikk i, som du leser ut av innlegget tydeligvis..

Den problemstillingen jeg belyser ser jeg er svart veldig grundig på av medlemmene i styret over her, står godt forklart i de to første avsnittene i hr Myhre sitt innlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F.eks fikk vi forespørsel om noe MC'er på Våler og sa da nei.

:)

MC-er vil ALDRI få tillatelse til å kjøre på våre treff uansett, da det er livsfarlig å blande biler og mc-er.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MC-er vil ALDRI få tillatelse til å kjøre på våre treff uansett, da det er livsfarlig å blande biler og mc-er.

MCer har kjørt tidligere på VACN treff, var mange som rista på hodet da.

Uansett bra tilbakemeldinger, forstår at streken må settes en plass, men en diffus skillelinje mellom at noen medlemmer med Porsche får kjøre og andre ikke kan tross alt oppleves litt urettferdig og at dette vil skape mer kø vil vel være å dra det litt langt? Hvor mange VACN medlemmer som drar på banetreffene har en Porsche de heller vil kjøre med? Kan vel telle dem på en hånd....

For all del, Hans og svenskene bidrar mye for klubben og treffene og jeg har absolutt ingen innvendiger mot at de får kjøre så mye som de bare vil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

treff på ACR sammen med Porche klubben om de hadde vørt interesert, for å dele på utgiftene (eventuelt inntektene) hadde vært et alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo i luken, jeg sier ikke at det ikke er gode biler, verken byggemessig eller på bane. Hvor tar du det i fra egentlig? Er dette en diskusjon om hvor bra biler er? Det jeg snakker om er at om et klubbmedlem kommer med f.eks en Carrera GT og vil kjøre pga Porsche praktisk talt er eid av VAG, så må det jo nødvendigvis være likt for alle andre som har biler som kan innlemmes i samme selskap da, være seg 924, 356, boxster, nsu ro80, Bentley turbo R, og alt annet forskjellig av merker som kan settes under VAG-paraplyen. Det er det JEG snakker om, jeg snakker ikke om at Porsche 944 ikke ligger mye teknikk i, som du leser ut av innlegget tydeligvis..

Den problemstillingen jeg belyser ser jeg er svart veldig grundig på av medlemmene i styret over her, står godt forklart i de to første avsnittene i hr Myhre sitt innlegg.

Du har jo helt rett. Jeg ordla meg feil her. Skal man dra inn Porsche på bane treff, så er det også mye annet som faller under vingene til VAG. Og da kan det bli mye bil på en gang.

Men jeg klarer ikke å IKKE like tanken med å ha Porsche på treff heller. Det hadde vært kult.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når skoda/seat eiere som er medlem i klubben får kjøre så burde det vell ikke vere ett problem med porsche eiere heller? så lenge man er medlem av vacn så blir det vell samme køen om man stiller med porsche eller audi.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tviler på at vi får en haug med porsche entusiaster på bane om vi tillater dette. Det er jo ofte slik at drømmen er en porsche og har man vert medlem i denne klubben i alle år med forskjellige biler så ser ikke jeg noen grunn til at de ikke skal få kjøre når de kjøper seg en porsche. De betaler medlemsavgift og betaler for å kjøre på bane, Køen blir ikke mindre om de møter på banekjøring i en sur gammal golf istedet for porschen.

hadde det vert ferrari eller aston martin eller noe som ikke er i vag konsernet så er jeg enig. men porsche er jo en del av vag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt spent på utfallet her egentlig da jeg driver å prøver å overtale sjefen til å ta med sin Lambo Countach på treff. Kan jo bare slutte å prøve på det da hvis den ikke slipper utpå uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt spent på utfallet her egentlig da jeg driver å prøver å overtale sjefen til å ta med sin Lambo Countach på treff. Kan jo bare slutte å prøve på det da hvis den ikke slipper utpå uansett.

Sjefen din er vel ikke medlem i VACN så sånn sett slipper han ikke utpå uansett? Men du er jo medlem så da kan jo bare du låne den :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjefen din er vel ikke medlem i VACN så sånn sett slipper han ikke utpå uansett? Men du er jo medlem så da kan jo bare du låne den :P

Slutt og mas, og heller legg ut noen bilder av bilen din! :P

Jeg ser gjerne flere Porscher på banetreffene, men blir det flere en 5 så blir det litt feil. Da er det jo flere Porscher en VW utpå der..... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.