#26 Skrevet Juli 1, 2010 Sjefen din er vel ikke medlem i VACN så sånn sett slipper han ikke utpå uansett? Men du er jo medlem så da kan jo bare du låne den Jobber med den saken også. Han har en A3 med nær 500 hk. En A4 med 400hk og en Countach som også er under VAG konsernet nå. Så prøver å få han til å melde seg inn. Men han driver bare å kjører sånn italia cup greier da han også har 2 Ferrari banebiler. Har sakt han må drite i dette Italia skvipet sitt å satse med A3'n istede. Da bare ler han av meg;) hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juli 1, 2010 Ja til Lamborgini og Bugatti på VACN treff... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juli 1, 2010 Er ikke Audi eier av Cosworth forresten? Eller har de solgt det igjen? Åpner jo for mange biler dette i såfall, haha... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juli 1, 2010 Men skjønner ikke greia jeg. Hvis Petter som er vacn medlem og som pleier å stille med sin golf på banetreff setter sin golf hjemme og tar med en bola bobble istede så blir det ikke flere i kø av den grund. Er ikke snakk om at vi skal be Porsche klubben komme på våre treff. Er snakk om de medlemmene av VACN som tilfeldigvis har en Porsche stående. Hvor mange er dette snakk om? max 5 stykk i klubben kansje. Hvor mange av disse tror du stiller på banetreff med Porschen sin? 2 stk. Det er Endre og Petter. Kansje en og annen dukker opp innimellom. Men poenget er at hvis Endre og Petter kommer i bola bobbler så blir det jo ikke flere i kø av den grund da de ikke klarer å kjøre 2 biler rundt banen samtidig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juli 1, 2010 Jeg ser heller ingen grunn til å nekte disse få som eventuelt kommer .Om det står Audi eller Porsche i køen spiller ingen rolle. Ang Cosworth, så mener jeg at audi kjøpte fabrikken/teknologien og Ikke navnet, så der kommer det nok ingen andre nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juli 1, 2010 Ja til Lamborgini og Bugatti på VACN treff... Hehe kryr av Veyron i Norge gett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juli 1, 2010 hva med wartburg og Trabant da? de har jo også benyttet seg av motorer fra VW modeller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 1, 2010 Men skjønner ikke greia jeg. Hvis Petter som er vacn medlem og som pleier å stille med sin golf på banetreff setter sin golf hjemme og tar med en bola bobble istede så blir det ikke flere i kø av den grund. Er ikke snakk om at vi skal be Porsche klubben komme på våre treff. Er snakk om de medlemmene av VACN som tilfeldigvis har en Porsche stående. Hvor mange er dette snakk om? max 5 stykk i klubben kansje. Hvor mange av disse tror du stiller på banetreff med Porschen sin? 2 stk. Det er Endre og Petter. Kansje en og annen dukker opp innimellom. Men poenget er at hvis Endre og Petter kommer i bola bobbler så blir det jo ikke flere i kø av den grund da de ikke klarer å kjøre 2 biler rundt banen samtidig. Hvordan skal man skille på hvem som skal få lov og ikke, da? Ser for meg at det er mange i PCN som kunne tenkt seg å betale 400 kr i kontigent og 500 kr for banekjøring en hel helg dersom det var alt som skulle til. Det er litt vanskelig å sette en regel som sier at "man må ha vært aktivt medlem og kjørt VW/Audi i mange år for å få lov". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 1, 2010 Hvordan skal man skille på hvem som skal få lov og ikke, da? Ser for meg at det er mange i PCN som kunne tenkt seg å betale 400 kr i kontigent og 500 kr for banekjøring en hel helg dersom det var alt som skulle til. Det er litt vanskelig å sette en regel som sier at "man må ha vært aktivt medlem og kjørt VW/Audi i mange år for å få lov". Tror du virkelig det? Ja ikke vet jeg. Jeg kan bare tenke for meg selv. Og jeg hadde IKKE giddi å betale 2400 kr for å være medlem av en klubb jeg ikke har tilhørighet i bare for å kjøre 4 banetreff i året hvis jeg allerede hadde ett banekjørings tilbud. Så tror ikke du skal forvente en strømm av Porsche eiere over i klubben vår bare pga at klubben åpner for at medlemer som tilfeldigvis eier biler under VAG konsernet får lov å stille til start. Men det er min mening. Sier ikke jeg har rett men tviler på noe annet egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 1, 2010 Tror nok Marius har rett her. Vi har veldig rimelige priser for banekjøring, så jeg tror nok det kunne blitt ganske mange med Porsche som hadde meldt seg inn kun for å kjøre. Ett treff er jo billigere med å melde seg inn og kjøre enn kun kjøringen koster på f. eks. NSK for en dag. Kjøring på våre treff er for medlemmer, og siden vi er en VW-Audi-klubb, så er det også de merkene som får kjøre. Ja, det er enkelte unntak, men å åpne for fritt frem for Porsche, kommer nok ikke til å skje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 1, 2010 Er vel ingen som har sakt at vi skal åpne fritt frem for Poesche heller. Var vel snakk om medlemmer som tilfeldig vis eier en Porsche. Men da er vi tilbake til problemstillingen Marius nevner igjen. Hvor setter man grensen? Jeg har ikke noe fasit men synes det er en interesang problemstilling. Holder det at du kun er medlem eller må du eier minst 1 VW-Audi + Porsche? Må du ha vært medlem i så så mange år før du får lov? Jeg vet ikke men hadde vært morro å finne en løsning. Sitter selv med en Ford banebil jeg driver å bygger. Alternativet for meg er track day eller gatebil. Men skal jeg være helt erlig har jeg mye mere lyst til å kjøre på bane med "familien" min i VACN klubben. Om jeg står i køen med Poloen eller Forden er likgyldig for hvor lenge andre må stå i kø. (Dette var bare ett eksempel og jeg skal på ingen måte prøve å overtale noen til å slippe inn Ford på banetreff) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 3, 2010 nå er neppe 2400kr det samme for en som kjører vw som det er for en som kjører en 911 gt3 feks hehe så akkurat 2400kr for 4 banehelger er vel ikke det som holder eventuelle porsche folk unna;) Tipper heller flere av de dropper det, da de er tvilsomme til en bråte 18+ åringer i 20 år gamle biler med alt for mye hk i full fart ute på bane sammen med deres kjære porsche til kansje borti 2 mill:) Så sånnsett så tror jeg ikke det hadde blitt det store oppmøtet fra deres side selv om det var gratis engang;) Tenk deg selv.. du har en 2009 mod 911 turbo.. er med på banekjøring i vacn.. og får en løk i en golf 2 eller kansje en gammal audi 80 trøkka inn i siden på deg grunnet førerfeil hos motparten og total overvurdering av egene kjøreferdigheter og bilens kjøreegenskaper.. hvor kult hadde det vært? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juli 3, 2010 Som sagt før, Porsche-klubben har et eget opplegg med banekjøring og en aktiv og relativt stor klubb/klubbmiljø, så Porsche-folket trenger ikke noen "vinger" over seg for å ha et tilbud slik Skoda og Seat har fått. Litt av det positive med klubbtreffene er at man ikke har Gatebil-tendenser hverken på prisnivå eller kø, og om man åpner for fritt frem for alt som tilfeldigvis er delvis eid av VW-konsernet eller som en gang har brukt en eller annen del fra VWs delehyller blir hele opplegget utvannet, og man ender opp med å ha et treff som inkluderer alt for mye. I tillegg vet jeg også at hva man ønsker å oppnå med banekjøringen er vidt forskjellig fra klubb til klubb, og jeg ser mye større verdi i at en "vanlig" person skal få prøve sin "vanlige" bil på bane og ha det moro og lærerikt av det enn at semiprofesjonelle førere med tungt sponset bil etc. skal presse runde på runde for å kutte av noen brøkdels sekunder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juli 3, 2010 Snakk om å slå på stortromma. Tror nok ikke at hele porscheklubben melder seg inn. Her er det snakk om en som har vert medlem i flere år og som har kjøpt seg porsche. Det er ikke snakk om at vi skal annonsere i vg og dagbladet at vi åpner for porsche men litt kan vi da se igjennom fingrene. Jeg husker da Aiko var medlem her og han var stor i kjeften når det gjaldt viperen hans. Han ville stille med den mot noen vag biler på treff. Men det ble blankt avslått. Så kommer jeg på treff og utpå dagen så slippes det utpå 2 motorsykler. Dette fordi de hadde hjulpet til litt på treffet. Samme er situasjonen med de instruktørene som kjører porsche. Det vil jo si at om jeg kommer på MC og han i Porsche så kan vi plukke litt søppel og selge noen pølser så slipper vi utpå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juli 3, 2010 Først en uttalelse på vegne av interimstyret: Vi er klar over at dette har blitt praktisert mer eller mindre tilfeldig tidligere, og det må bli mer konkretisert hva som er greit og ikke greit. Akkurat noen konkrete retningslinjer for dette i forhold til banekjøring vil bli utarbeidet. Forslaget vil bli lagt frem til avstemning på det ekstraordinære årsmøtet til høsten. Så en uttalelse fra meg som privatperson og medlem: Jeg er personlig av den oppfatning at det KUN skal være VW, Audi, Seat og Skoda på banen på klubbens treff. Dette mener jeg også skal gjelde funksjonærer, instruktører og andre for å unngå negativ signaleffekt og et inntrykk av at hvis man "kjenner de rette" får man kjøre med hva som helst. Unntak fra dette må publiseres på forhånd og gjelde alle medlemmer - slik som f.eks. på vintertreffet i år. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juli 3, 2010 Hehe kryr av Veyron i Norge gett En Nordmann som har veyron:) men ikke på Norske skilt og tviler på at du klarer å få han med på treff:) men FY F*** å kult det hadde vært da: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juli 6, 2010 Ser ut som at jeg må finne meg nye venner å reise på treff med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...