#1 Skrevet Juni 27, 2010 Hei! Skal i gang med å bytte bærearm på min s6. Er det noe man bør være oppmerksom på? Sitter den i kraftig spenn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 27, 2010 Neida , sitter ikke med så veldig spenn , går greit å demontere og få sammen igjen Men litt kraft kreves for å få av bærekula ned fra fjærbeinet Jeg bruker en stang evnt en 2"-4 for å presse ned stabstaget og bærearma FInnes sikkert andre metoder , men har brukt denne metoden og finner den grei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 27, 2010 Løsner du stabstaget fra hjelperamm, går det også mye lettere å få armen av/på. Husk også å bytte alle mutre og bolten i bunn av fjærbeinet. Du vil ikke at den skal løsne igjen! Det er forøvrig mange tråder som tar for seg denne jobben, mange ba tips der! (Og jeg er for lat til å linke noen..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2010 Her er det en tråd med en del gode tips. Dette gjelder da en Audi 100 quattro, men det er samme greia bortsett fra at stabstaget er større på S4en etter hva jeg kan se. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=170258 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2010 Fikk en gang et tips om at begge forhjulene må henge fritt. Da tar du mye av spennet ut av stabstaget. Selv fikk jeg dette tipset for seint, så jeg kan forsåvidt bekrefte at det går med 2x4 og rå kraft, MYE rå kraft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...