Hvilke oljer kan brukes på tiptronic? Biltema?

Anbefalte innlegg

Har 99 mod A6 2,5tdi med tiptronc kasse. Hvilke oljer kan benyttes foruten den man kjøper hos Møller?

Har en eldre A6 c4 med halvsliten automat, der har jeg fylt Biltema halvsyntetisk ATF-olje (delenr 36-979) og dette har fungert utmerket uten at slitasjen har akselerert unormalt.

Så jeg lurer på om noen vet om slik rimelig Biltemaolje olje også vil fungere bra en tiptronic, alternativt om det er andre rimelige alternativer til Møllers overprisede olje til disse kassene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sist jeg byttet automatolje kjøpte jeg oljen fra Oljelagret. Den kostet 89 kr literen, og fungerer akkurat like godt som Vag sin "orginale" olje til nesten 200 kr literen... Og etter jeg har forstått er den "orginale" vanlig Castrol olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere innspill?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tiptronic skal vel ha den gule oljen til VAG. Sjekk spesifikasjonen på flasken og google deg litt frem.

Såvidt meg bekjent har ikke Biltema noe slikt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Transmax Z 75/80 fra Castrol kan anvendes på Tiptronic men ikke multitronic. Desverre så er vel denne oljen dyrere per liter enn hva Møller begjærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det hos Møller. Har prisen gått ned på denne? Betalte 169 pr liter etter litt ekstra rabatter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.