#1 Skrevet Juni 28, 2010 Trenger anbefaling på dekk som gir fra seg lite dekkstøy Kjører på Vredstein sessanta for øyeblikket, de fungerer egentlig gret, men støyer igrunn for mye... De er modne for utskifting, så da trenger jeg tips til hva jeg bør kjøpe. Ta forbehold om at dekkonline.com har dekkene;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 28, 2010 Jeg har god erfaring med Michelin Pilot Sport både når det gjelder veigrep og støy. Er av de dyrere dekkene, men de er verdt pengene for de som vil bruke så mye på dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 28, 2010 Jeg har god erfaring med Michelin Pilot Sport både når det gjelder veigrep og støy. Er av de dyrere dekkene, men de er verdt pengene for de som vil bruke så mye på dekk. Takker, verdt å vurdere. Skikkelige dekk kjøper jeg uansett, setter ikke budget dekk på en 400K bil heller;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 28, 2010 Falken syntes jeg støyer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 28, 2010 Falken syntes jeg støyer Ja! Falken, nangkang, osv har jeg testa før og det lever ikke helt opp til mine krav:) En annen ting er også at bredden må stemme med den som er på vredstein dekkene, hører noen dekk har en tendens til å være mye bredere en andre med lik dimensjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2010 Dunlop SP Sportmaxx scoret høyest (lavest) på dekkstøy i de testene jeg leste før jeg handla mine dekk, og de var merkbart mer støysvake enn de gamle Vredstein dekkene mine. Pilot Sport får man også igjen for ved at de gjerne varer det dobbelte av dekk som koster halvparten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 28, 2010 Dunlop SP Sportmaxx scoret høyest (lavest) på dekkstøy i de testene jeg leste før jeg handla mine dekk, og de var merkbart mer støysvake enn de gamle Vredstein dekkene mine. Pilot Sport får man også igjen for ved at de gjerne varer det dobbelte av dekk som koster halvparten Hva ville du valgt da? Sportmaxx eller Pilot Sport? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2010 Er veldig opptatt av dekkstøy jeg også (i tillegg til egenskapene generelt). Kan anbefale Pirelli P-Zero Rosso, som har sittet på min A6 fra jeg fikk den (245/40-18). Har hatt Dunlop SportMaxx i 225/45-17 på to Passat'er. De er heller ikke dårlige og kommer godt ut av tester, men tror nok du kan finne noen som er enda mer støysvake. Nå blir det vanskelig for meg å sammenligne A6'n med min forrige -07 Passat, men A6'n har i alle fall mindre dekkstøy med 245-dekk enn Passat'en med 225. Ellers pleier Michelin å være bra, som andre nevner. De er dog en god del dyrere, uten å være nevneverdig bedre på alle andre områder. Husker ikke om det var de eller noen andre som også ble raskt slitt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2010 Veldig Fornøyd med dekkstøyen på Dunlop SP Sport Maxx. Har 215/35 foran og 225/35-19 bak, og støyer mindre enn 225/40-18 Bridgestone Potenzaene som stod på bilen når jeg kjøpte den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 29, 2010 Jeg kjører alltid kun på Pirelli Pzero nero, kun for lavt støy nivå, jeg kjører 285.25x22 og de er en drøm å kjøre på. Solgte også just et sett med 225.35x19 til en A4 og han var også meget fornøyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 29, 2010 Hei. Jeg ser du har samme bil som meg, og jeg kjører på 225/40 - 19 Michelin Pilot Sport og kan skrive under på at det er de desidert beste dekkene jeg har kjørt på mtp dekkstøy,sporing og drennering av vann ved veldig våte veibaner. Så jeg kan anbefale de på det sterkeste. Jeg skal forøvrig selge mine, (rulla kanskje totalt 200 mil) siden jeg nå skal senke bilen min, da må jeg ned på dimensjon og evt andre felger også. Send PM om du er interresert, kan evt legge de om på felg også om det er / blir aktuelt mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 29, 2010 Hva ville du valgt da? Sportmaxx eller Pilot Sport? Nå er vel Pilot Sport kjent for å være det dyreste dekket man kan kjøpe, og vet ikke om det forsvarer prisforskjellen mot Sportmaxx til mitt bruk.. Hadde nok valgt Sportmaxx igjen jeg pga prisen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 29, 2010 Hei. Jeg ser du har samme bil som meg, og jeg kjører på 225/40 - 19 Michelin Pilot Sport og kan skrive under på at det er de desidert beste dekkene jeg har kjørt på mtp dekkstøy,sporing og drennering av vann ved veldig våte veibaner.Så jeg kan anbefale de på det sterkeste. Jeg skal forøvrig selge mine, (rulla kanskje totalt 200 mil) siden jeg nå skal senke bilen min, da må jeg ned på dimensjon og evt andre felger også. Send PM om du er interresert, kan evt legge de om på felg også om det er / blir aktuelt mvh Dine blir nok litt for store for hjulbuene mine: dum : Mye bra info her nå, Pilot Sport er høyt oppe på lista, men hvordan er slitestyrken på disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 29, 2010 Dine blir nok litt for store for hjulbuene mine: dum : Mye bra info her nå, Pilot Sport er høyt oppe på lista, men hvordan er slitestyrken på disse? ja tenkte meg det etter å ha lest gjennom tråden din nydelig bilen din btw. Slitestyrken er nok meget gode, selger stort sett bare Michelin på samtlige biler som er innom jobben min og 95 % er meget fornøyd med kjørelengden på de samt hvor støysvake de er. (slitasjestryken er jo seff avhengig av kjørestil,hjulvinkler etter senk,luftrykk osv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 29, 2010 Kjører på Pirelli P Zero Nero. MEGET fornøyd, i forhold til de forrige "Yokohama S-drive" så er de i en helt annen liga. Anbefales. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 30, 2010 Jeg har kjørt med Pilot Sport PS2 (235/35 19 på en A3 8P) og de støyet ikke noe særlig mindre enn de Ultratrac'ene jeg har på Golfen nå. Kan sammenligne de to bilene, derfor jeg chipper inn i debatten ;-) Jeg husker at jeg ble litt skuffet over hvor mye de støyet. De slites fortere enn "vanlige" ikke-sports-dekk, det er jo klart og det sier seg egentlig, når det er et av de dekk som sitter best på veien. Vet ikke om de slites raskere enn f.eks GoodyearF1 som er et av de dekk som slites fortest, eller de andre sports dekk men ifølge div. tester så slites det altså relativt raskt. Jeg var veldig keen på Dunlop sport maxx men det kunne ikke la seg gjøre å skaffe før jeg skulle på ferie så da ble det Ultrac'ene. Basert på utallige tester og lesning av 100vis av folks/brukeres "anmeldelser" fra hele verden så er det Dunlop jeg skal ha på neste bil...og så skal jeg i tillegg støyisolere bak innerskjermene...FOR SURE!! Del av erfaringene Tor...verdifult dette! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 1, 2010 Selv vurderer jeg Dunlop Sport 01 neste gang, men det er like mye fordi jeg skal ha en dimensjon som ikke alle leverer, 245/40-19, hvis jeg får solgt de andre Har som nevnt ganske god erfaring med Dunlop SportMaxx, selv om jeg er mer fornøyd med mine nåværende Pirelli P-Zero Rosso. Dunlop Sport 01 er et mindre sportslig dekk enn SportMaxx, tipper det har enda mindre støy. Hvis man ikke absolutt skal ha det mest sportslige dekket, men et som er mer enn godt nok, bør det også vurderes. Prøvde for noen få år siden en Octavia (ca -05/-06 mod.) med 225/45-17 og Dunlop Sport 01. Ble overrasket over lite dekkstøy på grov asfalt, og det er ikke bilen med minst dekkstøy i utgangspunktet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 1, 2010 Nå byttet jeg fra Pirelli P Zero Nero til Vredstein Sessanta i dag. Pirelli dekkene var helt ok, med unntak av et punktert med skrue og et skikkelig slitt innerst, men ellers greit mønster. Jeg må bare si at jeg opplevde Pirelli dekkene som noen skikkelige bråkebøtter kontra Vredstien dekkene Dimensjon 225/35-19 og Helios felger, men eldre Golf da. Bedre sammenligningsgrunnlag får du vel ikke I tillegg synes jeg du skal være klar over at Pirelli dekkene blottlegger en forholdsvis stor del av felgkanten på innsiden kontra Vredstein dekkene. Ingen særlig visuelle fordeler/ulemper med dette, men definitivt praktiske... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 1, 2010 Nå byttet jeg fra Pirelli P Zero Nero til Vredstein Sessanta i dag. Pirelli dekkene var helt ok, med unntak av et punktert med skrue og et skikkelig slitt innerst, men ellers greit mønster. Jeg må bare si at jeg opplevde Pirelli dekkene som noen skikkelige bråkebøtter kontra Vredstien dekkene Dimensjon 225/35-19 og Helios felger, men eldre Golf da. Bedre sammenligningsgrunnlag får du vel ikke I tillegg synes jeg du skal være klar over at Pirelli dekkene blottlegger en forholdsvis stor del av felgkanten på innsiden kontra Vredstein dekkene. Ingen særlig visuelle fordeler/ulemper med dette, men definitivt praktiske... Det lover ikke bra for Pirelli dekkene isåfall, golf 6 er riktignok bedre lydisolert en golf 5, men hjelper lite når vredstein er stillere på din. Høres ut som det må bli sportmaxx eller pilot sport... Takker for mange innspill her:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 1, 2010 P Zero er jo et "ultrasport-dekk" - -så det vil jo si at visse kompromisser er gitt i forhold til slitestyrke og støy. Sessanta er et dekk jeg godt kunne tenkt meg å prøvd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Juli 2, 2010 Nå byttet jeg fra Pirelli P Zero Nero til Vredstein Sessanta i dag. Pirelli dekkene var helt ok, med unntak av et punktert med skrue og et skikkelig slitt innerst, men ellers greit mønster. Jeg må bare si at jeg opplevde Pirelli dekkene som noen skikkelige bråkebøtter kontra Vredstien dekkene Dimensjon 225/35-19 og Helios felger, men eldre Golf da. Bedre sammenligningsgrunnlag får du vel ikke I tillegg synes jeg du skal være klar over at Pirelli dekkene blottlegger en forholdsvis stor del av felgkanten på innsiden kontra Vredstein dekkene. Ingen særlig visuelle fordeler/ulemper med dette, men definitivt praktiske... Helt enig... ble en "ny" verden inne i bilen ved bytte fra P Zero Nero til Conti SC3 på Golfen (Golf V stv) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Juli 2, 2010 Nå byttet jeg fra Pirelli P Zero Nero til Vredstein Sessanta i dag. Pirelli dekkene var helt ok, med unntak av et punktert med skrue og et skikkelig slitt innerst, men ellers greit mønster. Jeg må bare si at jeg opplevde Pirelli dekkene som noen skikkelige bråkebøtter kontra Vredstien dekkene Dimensjon 225/35-19 og Helios felger, men eldre Golf da. Bedre sammenligningsgrunnlag får du vel ikke I tillegg synes jeg du skal være klar over at Pirelli dekkene blottlegger en forholdsvis stor del av felgkanten på innsiden kontra Vredstein dekkene. Ingen særlig visuelle fordeler/ulemper med dette, men definitivt praktiske... Ja, Pirelli P-Zero Nero er nok mer sportslige og bråkete enn P-Zero Rosso 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Juli 2, 2010 P Zero er jo et "ultrasport-dekk" - -så det vil jo si at visse kompromisser er gitt i forhold til slitestyrke og støy.Sessanta er et dekk jeg godt kunne tenkt meg å prøvd. P-Zero finnes i forskjellige varianter. Jeg har et som heter P-Zero Rosso. Det er ikke et ultrasport-dekk. Men jeg har sett et med helt annet og "sportsligere" mønster, det vil jeg tro er P-Zero Nero. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Juli 2, 2010 Hadde 225/35-19 på gamle golfen, yokohama s-drive. De syntes jeg var stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Juli 2, 2010 P-Zero finnes i forskjellige varianter. Jeg har et som heter P-Zero Rosso. Det er ikke et ultrasport-dekk. Men jeg har sett et med helt annet og "sportsligere" mønster, det vil jeg tro er P-Zero Nero. Har kjørt Rosso selv, var det jeg snakket om. Kom til å tenke på det nå, Rosso har rød(rosso) "P-zero" logo på dekksiden, nero har vel ikke? Kan det stemme? Uansett, flott dekk, men høy pris. Og kanskje finnes det mer støysvake dekk til hverdagsbil- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...