Anbefalte innlegg

har en kompis som har en corrado g-60 90 mod som ikke går helt som den skal.

det er byttet kopressor til en g-60 som er oppgradet til en rs ladder bilen har grenrør, chippet av norsk bildelesenter, fjærnet kat og kn filter.

 

det virker som at bilen får alt for mye bensin, den kokser ned ryker svart ved pådrag. får bilen til å gå sånn passe ved å lure den på gassen.

Bilen har en CO på ca 11 og bruker noe jævli me bensin!..

 

har byttet temp føler på kjølevann og lamdasonde men ble ikke noe bedre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som har en corrado g-60 90 mod som ikke går helt som den skal.

det er byttet kopressor til en g-60 som er oppgradet til en rs ladder bilen har grenrør, chippet av norsk bildelesenter, fjærnet kat og kn filter.

 

det virker som at bilen får alt for mye bensin, den kokser ned ryker svart ved pådrag. får bilen til å gå sånn passe ved å lure den på gassen.

Bilen har en CO på ca 11 og bruker noe jævli me bensin!..

 

har byttet temp føler på kjølevann og lamdasonde men ble ikke noe bedre.

 

Stig: Sjekk lambdasonden. Finnes mange typer,fikk feil til min G60 i Passat'en og da røyk det svart,måtte lure den til å gå rent i fart. Og brukte vel 4-5 l/mil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for tips.. prøver alt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den bruker så mye bensin ville jeg sjekket olja en liten runde. En kompis av meg har en Passat G60 hvor motorstyringa tok kvelden og pøste på med bensin. Den ga så mye at bensina sannsynligvis gikk forbi stempelringene eller noe sånt. I alle fall begynte oljevarslern å ule, olja var tynn som vann og stinka bensin...

 

Samme symptomene med et insane bensinforbruk og grundig svartrøyk bakom :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville oxo ha fått sjekket den chipen....har hatt samme problem selv...

Brukte 90000 på motoren i min, og den brukte 4-5l/mil....det viste seg at det var feil på chipen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo også sjekke den blå føleren på kjølevanns røret fremme på motoren. denne var gåen på corren jeg hadde da målte vi 9 i co! bytte den og det normaliserte seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en kompis som har en corrado g-60 90 mod som ikke går helt som den skal.

det er byttet kopressor til en g-60 som er oppgradet til en rs ladder bilen har grenrør, chippet av norsk bildelesenter, fjærnet kat og kn filter.

 

det virker som at bilen får alt for mye bensin, den kokser ned ryker svart ved pådrag. får bilen til å gå sånn passe ved å lure den på gassen.

Bilen har en CO på ca 11 og bruker noe jævli me bensin!..

 

har byttet temp føler på kjølevann og lamdasonde men ble ikke noe bedre.

 

 

Mine tips:

 

CO-pot - kan grunnstilles med ohmmeter på pinne 1 og 3.

 

Batteri - hjernen fyrer inn 25% ekstra suppe ved lav volt

 

Blå temp sensor - napper du denne av på varm motor, uten

at du merker forskjell i turtall er der ugler i muffinsen. Denne

var vel byttet, uten endring i det hele tatt?

 

Vakuum slange til hjerne: Skal sitte etter spjeld og være 1000mm

og uten lekkasjer

 

Sjekk for falskluft - Du skal ha ca 1 negativ bar på tomgang på

ladetrykkmåler. Evt bruk mfa, denne skal ligge mellom 85-105

rough.

 

Chip.... Ring hvis du vil høre min mening på det området. 40217291/

erlend@volksport.no

 

FPR U/S? Hender jo det og. Må nesten sjekkes dersom du ikke

finner ut av det med noen av tipsene over.

 

Var det som dukket opp i farta......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.